28 / 03 / 2024

Ali Kılıç: Çok katlı binalar istersek rüşvet çoğalır, müteahhit projeye girmez!

Maltepe Belediye Başkanı Ali Kılıç, cami imamları ve dernek yöneticileriyle biraraya geldiği kahvaltı toplantısında Maltepe'de kentsel dönüşümle ilgili çarpıcı açıklamalar yaptı. Kılıç, Maltepe Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi projesine destek istedi.

Maltepe Belediye Başkanı Ali Kılıç, cami imamları ve dernek yöneticileriyle sabah kahvaltısında bir araya geldi. Pinhan Restoran’da gerçekleştirilen sabah kahvaltısında, yaklaşan Muharrem ayı öncesi yapılacak etkinliklerle, camilerin sorunları, imamların istek ve talepleri dinledi.

Maltepe Belediyesi'nin kentsel dönüşümdeki 5 kriteri!

Maltepe'deki kentsel dönüşüm çalışmaları hakkında da katılımcılara bilgi veren Kılıç, "Bizim kentsel dönüşümdeki temel anlayışımız, beş kriterden oluşuyor. Birincisi, ada bazında kentsel dönüşüm yapmak istiyoruz. İkincisi, evlerin çatılarına yağmur suyu biriktirecek paneller kurmayı düşünüyoruz. Üçüncüsü, çatılara güneş panelleri kurmak istiyoruz. Dördüncüsü ve en önemlisi binalara otopark zorunluluğu getiriyoruz. Sonuncusuysa, artık çöplerimizi yer altına alıyoruz" dedi.

Ali Kılıç: Çok katlı binalar istersek rüşvet çoğalır, müteahhit projeye girmez!

Maltepe Belediye Başkanı Ali Kılıç

Kılıç: "Çok katlı binalar istersek rüşvet çoğalır, hiçbir müteahhit kazanamayacağı projeye girmez"

Maltepe Belediye Başkanı Kılıç, kentsel dönüşüm ile ilgili açıklamasında rüşvetle ilgili flaş açıklamasında ise şunları söyledi;

"Kimse birbirini kandırmasın arkadaşlar, eğer çok katlı binalar istersek rüşvet çoğalır, hiçbir müteahhit kazanamayacağı projeye girmez. Gerekli bakanlıklarla, Anakent Belediye Başkanımız sayın Kadir Topbaş’la da konuştum, onlar da ada bazında kentsel dönüşüme sıcak bakıyorlar. Biz bu amaçla her mahalleden, 25 kişilik bir danışma kurulu kuruyoruz. Bu danışma kurulunda, başkan yardımcılarım, belediyemiz müdürleri, eski ve yeni meclis üyeleri, mahalleli olarak sizin önerdiğiniz kanaat önderleri, mimarlar, mühendisler, odalar, büyükşehir belediyesinden gelecek görevliler ve en önemlisi sizler yer alacaksınız."

Maltepe Uluslarası Fuar ve Kongre Merkezi!

Uyuşturucuyla mücadele merkezleri kuracaklarını ve bu projeyi çok önemsediğini belirterek konuşmasını sürdüren Kılıç, işsizliğin çözümü için herkesi, Maltepe Uluslarası Fuar ve Kongre Merkezi projesine destek vermeye davet etti. Kılıç, bu proje gerçekleşirse yılda 2.5 milyon ziyaretçinin Maltepe’ye geleceğini ve esnafın yüzünün güleceğini belirterek, "Bu fuarımızda binlerce insanımız iş bulacak. Yeni iş sahaları açılacak, esnafımız kazanacak. Almanya ve Türkiye’deki yetkililerle bu fuarı konuştuk. Uluslararası firmalardan Sony, bu projemize büyük ilgi gösterdi ve sponsor olmak istediğini belirtti. Fuar projesi için bütün koşullar uygun. Bir fuarda en önemli şey ulaşım. Seçtiğimiz yer hem otoyollara yakın, hem havaalanına, hem de Marmaray’a yakın. Aynı zaman Anakent Belediyesi ile görüştük. O noktada bir havaray projesi de gerçekleştirilerek, denizle bağlantı sağlanacak. Fizibilite çalışmaları devam ediyor, istiyorum ki bu proje Ali Kılıç’ın değil bütün Maltepelilerin projesi olsun. Siz bana destek verin. Seçimler yaklaşıyor, siyasilerin kapısını aşındırın, ben de  Cumhurbaşkanı’na kadar giderek bu projeyi anlatayım. Maltepemizin kurtuluşu burada. Şimdi ben pimi çektiğim için, herkes bu projeye gözünü dikti. Bu proje Maltepemizden gitmesin. O yüzden sık sık anlatarak konuyu gündemde tutmaya çalışıyorum. Bu proje, bizlerin, çocuklarımızın geleceği" diye konuştu.