20 / 04 / 2024

Başbakan Erdoğan: Adana hızlı tren kenti olacak!

Başbakan Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı adaylığı turu çerçevesinde Adana Uğur Mumcu Meydanı’nda Adanalılara seslendi. Bahçe- Nur Dağı arasına ülkemizin en uzun demiryolunu inşa ediyoruz, Adana hızlı tren kenti olacak" dedi

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı adaylığı turu çerçevesinde  Adana  Uğur Mumcu Meydanı’nda Adanalılara seslendi. Türkiye’yi karanlıktan aydınlığa kavuşturduklarını belirten Erdoğan,  milli geliri 230 milyar dolardan 820 milyar dolara çıkardıklarını ifade derek, “Diğer iki aday var. Kardeşlerim bunların bu ülkede bir tane dikili taşı var mı? Bunlar hizmet nedir bilir mi? Cumhurbaşkanlığı makamında Türkiye’nin daha özgür daha bağımsız bir ülke olması için çabamızı sürdüreceğiz.  Demokrasinin standartlarını çok daha yüksek noktalara taşıyacağız. Kardeşliğimizi daha da pekiştireceğiz” diye konuştu

ADANA’YA YAPILAN HİZMETLER

Adana’ya 12 yıl boyunca hak ettiği hizmetleri kazandırmak için azimle çalıştıklarını söyleyen Erdoğan, 12 yılda 16 katrilyon hizmet ürettiklerini belirterek, “Bölgesel havalimanı yapımı devam ediyor. 15 milyon yolcu kapasiteli. Bunu 30 milyona çıkarmayı hedefliyoruz. Tamamlayıp hava trafiğine açacağız. Adana çok daha farklı bir çekim alanı haline gelecek. Onun için de bu tür yatırımlara ihtiyaç var. Adana’ya sadece bölgenin değil Türkiye’nin en büyük lojistik merkezlerinden birini inşa ediyoruz. Bahçe- Nur Dağı arasına ülkemizin en uzun demiryolunu inşa ediyoruz. Konya, Karaman, Ulukışla, Mersin, Adana, Antep, Şanlı Urfa, Mardin sınır hattını hızlı tren hattı haline getiriyoruz. Adana’yı hızlı tren şehri yapacağız. 2002 yılına kadar, 79 yılda 249 kilometre bölünmüş yol yapılmıştı. Biz 12 yılda 150 kilometre ekledik. Güney çevre yolunun inşası devam ediyor. Adana’ya dev bir projemiz var. Şehir hastanesi. 1550 yataklı şehir hastanesinin yapımı devam ediyor. Sadece Adana’nın değil bölgenin ve Ortadoğu’nun sağlık üssü konumuna getirecek.  TOKİ  aracılığıyla yapılan 33 bin kişilik stadın inşaatı devam ediyor. Önümüzdeki yıl tamamlayıp hizmete sunacağız.

ENERJİ VİZYONU

BTC üzerinden 2 milyarıncı varil dünya pazarına ulaştı. BTC’den bugüne kadar elde edilen gelir 3 milyar liranın üzerinde. Adana’ya biz enerji vizyonu oluşturuyoruz. Biz büyük düşünüyoruz. 12 yıl boyunca Adana’ya yaptıklarımız Adana’yı daha da güzel, yaşanılır bir hale getirdi. Hizmetlerimizle Adana ekonomisini daha da canlandırdık. İstihdam kazandırdık. Adana’da eğer verdiğiniz oylarla bu kardeşinizi Çankaya’ya çıkarırsanız tüm yatırımların yine takipçisi olacağım. Toptan kalkınmış bir şehir haline getireceğiz. Size sözüm sözdür. Ne aldatan ne aldanan olmayacağız. Ama sizden ricam oylarınızı muhakkak kullanın. Hiçbir eser atıl kalmayacak” diye konuştu. Erdoğan konuşmasının ardından eşi Emine Erdoğan ile miting alanındaki partilileri selamladı ve 5 Ocak Stadyumu’nda verilecek iftar organizasyonuna katılmak üzere alandan ayrıldı.