18 / 04 / 2024

Binali Yıldırım Çambaşı Köyü'ndeki baz istasyonu açılışına katıldı!

Binali Yıldırım, Kelkit ilçesine bağlı Çambaşı köyü meydanında düzenlenen "Mobil Haberleşme Altyapısı Bulunmayan Yerleşim Yerlerine Mobil Haberleşme Altyapısı Kurulması; İlk Baz İstasyonu Açılışı" törenine katıldı

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, "10 senede 65 milyon vatandaşımızı uçurduk. 16 milyon kişi ilk defa uçakla tanıştı. Şimdi artık sadece zengin gitmiyor uçakla, her kesimden, her gelir grubundan vatandaşımız rahatlıkla uçakla seyahat edebiliyor" dedi.

Bakan Yıldırım, Kelkit ilçesine bağlı Çambaşı köyü meydanında düzenlenen "Mobil Haberleşme Altyapısı Bulunmayan Yerleşim Yerlerine Mobil Haberleşme Altyapısı Kurulması; İlk Baz İstasyonu Açılışı" törenine katıldı.

Yıldırım, burada yaptığı konuşmada, ilk defa yeni bir uygulama yaptıklarını belirterek, "Şimdi ne kadar telefon şirketi varsa o kadar direk var. Her telefon şirketi ayrı ayrı direklerini dikiyor. Görürsünüz dağın başında yan yana 3 direk. Hepsine ayrı cereyan gidiyor, hepsine ayrı masraf. Yazık, günah. Baştan yanlış başlamış. Artık bu yanlışa bir son verelim dedik. Bir tane direk dikelim, bundan herkes yararlansın. İlk defa bunu burada, Gümüşhane Kelkit'te Çambaşı, Gültepe köylerinde başlatıyoruz. Bu çok önemli, Türkiye'de bir ilk" diye konuştu.

"Burada ilk olan bir şey daha var, dünyanın hiçbir yerinde 500 yerleşim yerinin altına böyle bir iş yapılmıyor" diyen Bakan Yıldırım, "Avrupa'da, Amerika'da, başka ülkelerde böyle bir yatırım yok. Onlar her şeye parayla bakıyor. 'Burada yatırım yaparsak para kazanır mı kazanmaz mı' diye bakıyorlar. 'Para kazanmıyorsa boşver' diyorlar ama biz 'nerede insan varsa biz oradayız' diyoruz. Paranın olduğu yerde değiliz. Onun için buralara da bu direkleri dikeceğiz. Buralardan çıkan ses Türkiye'nin, dünyanın her tarafına ulaşacak" ifadelerini kullandı.

Bakan Yıldırım, 2007 seçimleri sırasındaki bir anısına değinerek, şunları anlattı:

"Ben de Erzincan'dan milletvekili adayıyım. Dolaşıyoruz, bir köye gittik. Yaşlı bir teyze çeşmenin başına oturmuş, yanındakiler dedi ki 'teyze, bakan geldi, ne istiyorsan söyle'. Teyze tülbentini kaldırdı, 'evladım hoş gelmişsin' dedi. Teyze dedim 'bir isteğin var mı, geldik buraya, ne istiyorsan söyle'. 'Yavrum elektriğimiz var, yolumuz var, suyumuz var. Buzdolabımız bile var. Bazı evlerde çamaşır makinesi bile var. Televizyon desen antenden 150 kanal çekiyor' dedi. Ben ne diyecek diye merak ettim. Sonra 'evladım bizim köyde ADSL çekmiyor' dedi. Şaştım kaldım. Dedim ki 'teyze o nedir'. 'Toprak başıma, bakan olmuşsun ama yavrum cahil kalmışsın. Allah bilir sen mesengeri de bilmezsin' dedi. Sonra mevzuyu anladık. Teyzenin İsviçre'de torunu varmış, onunla görüntülü telefon konuşması yapmak için ile gidiyormuş. O da masraflı oluyormuş. Onun için köye ADSL istiyor. Demek ki hizmette sınır yok. İstemenin sınırı yok."

- "Her şey insan için dedik ve yola çıktık"

Her şey insan için dediklerini ve yola çıktıklarını vurgulayan Yıldırım, şöyle devam etti:

"Önceliklerimizi belirledik. Yol dedik, su dedik, okul dedik. Her şey olur, yeter ki birliğimize, beraberliğimize bir zarar gelmesin. Bir olalım, diri olalım, 76 milyon birlikte olalım, Türkiye'yi uçuralım. Uçurduk zaten. 10 senede 65 milyon vatandaşımızı uçurduk. 16 milyon kişi ilk defa uçakla tanıştı. Şimdi artık sadece zengin gitmiyor uçakla, her kesimden, her gelir grubundan vatandaşımız rahatlıkla uçakla seyahat edebiliyor. Eskiden uçakla seyahat edenler birbirini tanıyordu. Şimdi artık kimse kimseyi tanımıyor. Doğudan gelen var, batıdan gelen var, güneyden, kuzeyden gelen var. Şalvarlısı var, başı kapalısı var, başı açığı var. Aslında bu sadece ulaşım değil, kardeşliği de sağlıyor. Kaynaşmayı da sağlıyor. Doğuyla batıyı birleştiriyor."

Yıldırım, bölünmüş yolların da aynı olduğunu ifade ederek, şöyle konuştu:

"Yolları böldük, hayatları birleştirdik. Yolları böldük, milleti birleştirdik. Doğuyla batıyı, kuzeyle güneyi birbirleriyle buluşturduk. Böyle bir faydası var yolların. Eskiden biz dağlara, vadilere boyun eğerek yol yapardık. Şimdi dağlar, vadiler bize boyun eğiyor. Boğun eğiyor, biz yolu yapıyoruz. Önümüze dağ çıktığı zaman delip geçiyoruz. Vadi çıktığı zaman köprüler yapıp geçiyoruz. Önümüze çıkan herkesi sağa sola çekip yolumuzu açarak gidiyoruz. İşimiz yol açmak. Milletin yolunu tıkayanlardan artık bu millet bıktı, usandı. Şimdi zaman, yol açmak zamanı. Hem milletimizin yollarını açacağız hem de bu güzel ülkemizin, bu milletimizin gönüllerine yol yapacağız. Azmedince her şey oluyor. Yeter ki azmedeceksiniz. Yeter ki millete hizmet aşkınız olacak."

Türkiye'de eskiden telefonla konuşmak için günlerce sıra beklendiğini kaydeden Yıldırım, "Şimdi gençler telefonla doğuyor. Emzik gibi kulağında telefon. Her yere telefonla gidiyorlar. Evin önüne geliyor, elinde telefon, 'anne geldim kapıyı aç' diyor, zile bile basmıyor. Telefonla söylüyor. İletişim çok gelişti, daha da gelişecek. Çünkü birbirimizle iletişim kurarsak, konuşursak sorunlarımızı çözeriz. Konuşmazsak orada tehlike var" dedi.

Mazeret üretmediklerini dile getiren Yıldırım, "Telefonlar çekmediği zaman millet bize selam gönderiyor. Yolda bir sorun olursa bana bir selam gönderiyorlar. Telefonu çekmezse beni hatırlıyor. Trafikten dolayı uçağı kaçırırsa yine Ulaştırma Bakanına bir selam gönderiyor. Yani vatandaşla aramız çok iyi. Vatandaşımızın duasını da selamını da aldık, başımızın gözümüzün üstüne. Vatandaşımıza hizmet etmek bizim için en büyük şeref, en büyük mutluluk" diye konuştu.

- Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Elönü

Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Bülent Elönü ise Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının önderliğinde projenin hayata geçtiğini ifade ederek, projenin 1,5 yıl içinde tamamlanacağını, bu yerleşim yerlerinde mobil iletişim altyapısının 3 yıl boyunca Turkcell tarafından işletileceğini kaydetti.

Konuşmaların ardından Bakan Yıldırım, Fatma Uçar adlı vatandaşı yanına çağırarak torunuyla telefon görüşmesi yaptırdı. Uçar'ın telefon konuşması, Bakan Yıldırım ve törene katılanlarda gülümsemelere neden oldu. Uçar, daha sonra kısa bir türkü söyleyerek Bakan Yıldırım ile horon oynadı.

Törene, Bakan Yıldırım'ın yanı sıra Vali Yusuf Mayda, Erzincan Valisi Abdurrahman Akdemir, AK Parti Milletvekilleri Feramuz Üstün, Kemalettin Aydın, Haberleşme Genel Müdürü Atilla Çelik, Bayburt Belediye Başkanı Hacı Ali Polat, davetliler ve vatandaşlar katıldı.

Gümüşhane'nin Kelkit ilçesine bağlı Çambaşı köyünde, mobil kapsama altyapısının kurulmasıyla yöre halkı bu hizmetten yararlanacak. Çambaşı köyüne kurulacak 2G altyapısı hizmetinden Gültepe köyü de yararlanacak. 50 metre yüksekliğindeki kuleden, 3 GSM operatörü de hizmet alabilecek.