10 / 05 / 2024

Dilek Holding'ten Şişli ve Tepebaşı Radissona 160 milyon dolar!

Dilek Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İskender Dilek, sahibi olduğu Çeşme Sheraton Otelinde yaptığı değişik uygulamalarla yarattığı farklılığı, artık şehir otelciliğine taşıyacak...

Yaptığı promosyonlarla bugüne kadar 4 bin 500 misafirini yurtdışında da ağırlayan Dilek, önümüzdeki yıl Çeşmede konaklayanları dünya turuna çıkarmayı planlıyor. Radisson Grubundan Türkiyede franchise alan ilk kişi olan Dilek, Şişli ve Tepebaşındaki iki şehir oteline toplam 160 milyon dolarlık yatırım yaparak şehir otelciliğine iddialı bir giriş yapıyor.

Çeşme Sheratonun sahibi, Dilek Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İskender Dilek, sıradışı promosyon teknikleriyle otelcilik sektöründe farklılık yakalayan bir işadamı. Çeşme Sheraton Otelinde konaklayanları New Yorktan Parise, Dubaiden Las Vegasa farklı yerlere tatillere gönderen, bu yıl da cruise seyahati hediye eden İskender Dilek, önümüzdeki yıl da dünya turu hediye edecek.

Dilek Grubu, yakında İstanbulda da adından söz ettirecek. İstanbulda Tepebaşı ve Şişlide iki otel açmaya hazırlanıyor. Biri Radisson Blu, diğeri Radisson Blu Golden Horn. Radisson Grubu Dilek Holdingle anlaşarak Türkiyede ilk kez franchise verdi. Her iki otele toplam 160 milyon dolarlık yatırım yapan İskender Dilek, her şey dahil sisteme karşı oldukları için resort otelciliğinde büyüme düşünmediklerini, kendilerini Çeşmeden sonra görmek istedikleri adresin İstanbul olduğunu söylüyor.

4.500 misafiri yurtdışına gitti

Sheraton Çeşmeye gelenlere uzun süredir farklı tatil kampanyaları düzenliyorsunuz... Promosyonlarınız oluyor. Öncelikle bu promosyonlar devam edecek mi Bugüne kadar bu promosyonlardan kaç kişi yararlandı

4 yıl oldu. 4 bin 500 kişi yararlandı... Önümüzdeki yılı da planladık, 5inci yıldan sonra promosyonlara son vereceğiz.

Otelcilik açısından çok farklı bir pazarlama tekniği... Taklit de edilemediniz değil mi

Takdir ediliyoruz. Evet, pazarlama açısından güzel bir örnek. Burada bir otel var, tatil yapıyorsunuz ve sonra gidip dünyanın farklı yerlerindeki otellerde kalıyorsunuz. Buna kim hayır der.

Peki bu nasıl oluyor

StarWood Grubuyla çalışıyoruz uzun zamandır. Oteller konusunda avantajlarımız var. Ayrıca havayolu şirketleriyle de anlaşıyoruz. Mesela Pariste yer hizmetleri alacağımız bir firmayla da anlaştık. 2 yıl Avusturya seyahati verirken Viyana Turizm Ofisiyle işbirliği yaptık. Bize 1000 adet 3 günlük seyahat kartı verdiler. Toplamı 18 bin euro.

Neden bunu yapıyorlar

Bu kampanyalarla onların da tanıtımını yapıyoruz. Viyanayı tanıtacağımız bir kampanya yapıyoruz, Partnerimiz Avusturya Havayolları diyoruz. Viyanada 2 müzeyle anlaştık. Hatta o müzede yemek anlaşması da yaptık. 2009u 2010a bağlayan kış aylarında Türkiyeden Viyanaya giden turist sayısında artış olmuş. Tanıtıma Martta başladık. Kriz yılında artış yaşandı. Sonuçta herkes kampanyamızdan yararlanmıyor ama kampanyamızın etkisi oluyor. Dubai seferimiz de tam krize denk geldi. Turizm ateşesi gibi çalıştık. Biz Dubaiden dönerken gazetelerde Dubai batmış, gemide şeyh çırpınıyor haberleri vardı. Kampanyayı Burj El Arapın basın desteğiyle aldık. Sonuçta orada 7-8 Sheraton var, partnerimiz Emirates...

Peki neden bitecek bu promosyonlar Bu sene de cruise seyahati veriyorsunuz....

Ben misyonumu tamamladığıma inanıyorum. 4 yıl önce ilk kampanya Romayla başladı. Prag, Paris, New York, Dubai... Çok yere kampanya yaptık. Son olarak dünya turu vereceğiz. İsteyenler dünya turunu 2 yıla da bölebilecek. Daha sonra sanırım bir yıl birşey yapmam...Biraz duruma bakarız...

Konaklayan herkes bundan yararlanamayacak değil mi

Şu anda daha tam karar veremedik... Gün v.s belli değil. Çıtayı yükselttik. Los Angeles ve Las Vegas da var.

Bugüne kadar müşterileriniz en çok hangi ülkeleri tercih ettiler

En çok talep gören Avrupa destinasyonları.Yakın mesafe tercih ediliyor. Seneye Miami artı dünya turu var, Avrupada Paris, Roma destinasyonları da devam edecek ve final yapacağız.

Biz, Çeşmeyi Çeşme yaptık!

Çeşme Sheraton Otel daha önce TURBANdı. Siz aldınız, farklı bir işletme anlayışı getirdiniz. 12 ay açıksınız. Deniz, kum, güneş ama asla her şey dahil sisteme girmeyeceğiz dediniz...Ve zaman içinde Çeşme de çok değişti. Eskiden Alaçatı popüler değildi, çevrede bu kadar çok otel yoktu. Neler değişti

Biz Çeşmeyi Çeşme yaptık. Bu konuda mütevazı olamayacağım. Biz geldiğimizde Çeşme unutulmuştu. Yakın çevremden de bunu çok duydum. İzmirlilerin yazlıklarına geldiği bir yerdi. O dönemde Antalya çok gelişmişti. Herşey dahil sistem ilk başlarda herkese cazip gelmişti. Alaçatı 2002-2003te canlanmaya başladı. Buraya gelen elit müşteri grubu her yeri canlandırdı. Eskiden yalnızca Aya Yorgi vardı. Bir de Dalyandaki balıkçılar... Alaçatıyı Alaçatı yapan da Tuvaldir. Tuval de bizim gibi misyoner davrandı. O ışıltı herkesi çekti. Sonra marina açıldı... Marina kalabalığı dengeledi.

Ekonominin canlanmasına katkımız oldu diyorsunuz...

2007de otelimizi 6 ay kapattık renovasyon ve kongre merkezi yapmak için. Biz kapatacağız diye bütün oteller sevindi. Ama o kış Çeşme öldü. iç kimse iş yapamadı. Beni otel müdürleri aradı, Çeşmeyi siz canlandırıyorsunuz dediler. Benzin istasyonunun da satışları düşmüş kış döneminde, buradaki Dost Pide dahi yakındı. Sonuçta Çeşme Sheraton buraya büyük hareketlilik getirdi.

Herşey dahil yüzünden resort otelden soğuduk

Şehir otelciliğine giriyorsunuz, hem de hızlı bir şekilde. 2 otel yatırımınız var İstanbulda... Neden şehir oteli Bu aralar en in yatırımlardan biri İstanbulda otel yapmak oldu...

Bizi İstanbulda yatırım yapmaya iten en önemli neden resort otelciliğinde Çeşme dışına çıkmamaktır. Sezon burada 2.5 ay ve biz 12 ay açığız. Bunun mücadelesini verdik. Biz herşey dahil sistem nedeniyle resort otelciliğinden soğuduk. Burada çok şey öğrendik. Şehir otelciliğinde büyüme kararı aldık. Olmazsa olmaz adres de İstanbul...

Son yıllarda İstanbulda otellerin çoğunda yer yok... İhtiyaç var... Ancak dediğiniz gibi lokasyon çok önem taşıyor...

İstanbulda oteller inanılmaz dolu, fiyatlar yüksek. Otellerin toplantı salonları dolu. Taksimde bir otelde toplantı salonu, öğlen yemeği artı 2 kahve servisinin fiyatı 85 euro... Ayrıca İstanbulda gayrimenkul inanılmaz prim yapıyor. İstanbulda yapacağınız iyi bir yatırım hep kazandırıyor. İyi lokasyon ve iyi bir zinciri biraraya getirmek yeterli. Acı bir örnek bunun tam tersi İzmir... Kongre yok, sanayi yok, uluslararası kongre yok denecek kadar az. İzmire işadamı gelmiyor. 2010da İstanbulda 107 kongre oldu... Zirveleri filan saymıyorum... Talep çok İstanbulda...

Bir oteliniz Perada değil mi

Tepebaşında... Yeri 3 yıl önce aldık, büyük bir arazi. 132 odalı olacak, butik otel değil. Anıtlar Kurulundan geçti. Dışı yarı klasik ve estetik bir mimari olacak. Aralık 2012de bitecek. Radisson Grubuyla anlaştık. İlk defa Türkiyede bize franchise verdiler.

Diğer otel de Şişlide değil mi

Evet. Şişlideki de 305 odalı, 20 toplantı salonu olan çok büyük bir otel olacak. Yeri çok merkezde. Ulaşımı kolay. İstanbulun göbeğinde 305 odalı bir zincir otel 20 yıldır yapılmadı.

Toplam yatırım büyüklüğünüz ne kadar

100 milyon dolarlık bir yatırım Şişlideki otel, Tepebaşı da 60 milyon dolarlık... Her iki oteli de Radisson işletecek. Şehir otelciliğinde fark yaratacağız. İş hayatınızda ne yaparsanız yapın farklı yapın.

Sosyete buralardan ev aldı, otelde kalmıyor

Müşteri kitleniz zaman içinde değişti mi

İlk zamanlarda bize VİP dediğimiz sosyete geliyordu, onların çoğu buralardan ev aldı. O kesim bir yeri tutuyor oraya gidiyor sonra hepsi yön değiştiriyor. Yalnızca o kesime hitap eden bir otel yaşayamaz. Evet biz onlarla başladık ama genele hitap ettik. O misafirlerin kalış süresi de azdır, 3-4 gecedir. Biz genele ulaşmak için oteli farklı kurguladık.

İzmirli müşteriniz oluyor mu

Bizde İzmirliler bir gece kalır, o da kışın, kışın konaklama fiyatımız 195 liradır, 5 lira artırsak kalmazlar. Bize İstanbullular ve Ankaralılar geliyor. Futbolcular, siyasetçiler, elçiler geliyor.

Çocuklu ailelerin tercih ettiği bir otel mi Çeşme Sheraton

Biz bu konuda istisna bir oteliz. Çocuklara yönelik su oyunu yok, kaydırak filan yok. Bazı oteller çocuklulara yöneliktir. Bizim otel denizinden ve havasından dolayı çocuklu aileler tarafından keşfedildi. Biz yıllar önce çocuklu aileler için mücadele ettik, olmadı, son dönemde böyle bir kimlik oldu.

Yeni markaların gelmesi Çeşmeyi canlandırır

Yakında yeni büyük zincirler geliyor Çeşmeye... Rekabet artacak mı Mesela Four Seasons

Four Season gelirse BB girer, yani oda kahvaltı.. Four Seasona gelen akşam otelde yemek yemez. Biz buralardaki canlılığın artmasından memnun oluruz. Çeşmede tatil otele kapanmak değildir. Misafiri özgür bırakacaksınız. Bu da bizim prensiplerimizdendir.

Akşamları müşterileriniz Çeşmenin farklı yerlerini görüp, lezzetlerinden tatmayı mı keşfediyor

Aynen. Yüzde 15i akşam yemeği almaz. Mutlaka bir iki gece dışarı çıkar.

Çeşme-Bodrum karşılaştırması sıkça yapılıyor. Çeşme kalabalıklaşıyor, İstanbullular geliyor... Sizce Çeşme Bodrum gibi olur mu

Bence olmaz... Burada herkes oturduğu yere sahip çıkıyor... Görünen kalabalık, turistlerle oluyor. Aşırı bir yerleşim yok Çeşmede. Bodrumun nüfusu da fazla. Ayrıca Çeşme göç almıyor. Herkes çok medeni. Bodrum farklı kültürlerin yaşadığı bir yer.  İzmir  Türkiyenin en medeni yeri, buranın köylüsü de çok farklıdır. Çeşmenin Türkiyede benzeri yok... Çeşme ayrıcalıklı bir yer. Ve genelde SİT alanı burası... Korunuyor. Port Alaçatı yeni yapıldı, yapılaştı orası ama çok güzel yapılaşma oldu. Çoraktı oralar, şimdi bakımlı hale geliyor.

Denize sabah erken girerim

Siz yaz aylarında Çeşmedesiniz... İşinizin başındasınız, denize girmeye fırsat buluyor musunuz

Sabah 07.00 gibi ayakta olurum. Sahilde yürüyüşümü yapar, denize erken girerim. Sıcakta denize girmeyi sevmem.

İki oğlunuz var... Zamanı gelince bayrağı teslim alacaklar mı

Büyük oğlum 16, küçük 14 yaşında. Büyük oğlum Robert Kolejde okuyor. Küçük sınav sonuçlarını bekliyor. Küçük oğlum seyahati, gezmeyi, otelciliği seviyor. Büyük oğlum çok okur, edebiyata çok düşkündür, o roman yazacak...

Abromoviç artık Kum Beache gidiyor, bizim otele gelmiyor

Sheraton Çeşme Otelin müşterileri genelde Türkler Yabancılara yönelik bir çabanız olmadı mı

Bu yıl İtalyan gruplarımız var. Eylüle kadar devam edecek. Bir de münferit yabancı müşterilerimiz var. Araplar, Lübnanlılar, Almanlar, Fransızlar var. Geçen yıl 39 ülkeden misafirimiz olmuş. Bize elçiliklerden çok gelen olur.

Abromoviç gelirdi, artık gelmiyor mu

Artık Rus işadamı Mihail Prohorovun aldığı Kum Beache gidiyor. Çeşmeyi o da çok sevdi...

Çeşme Sheratona neredeyse her gün bir helikopter iner... Kimler geliyor helikopterle

İşadamları geliyor. Adlarını vermeyeyim.

Balili terapistlerimiz çok beğenildi, hep dolular

Yabancı çalışanlarınız var. Spa alanında da iddianız var...

Taylandlı ve Balililer var... Önümüzdeki yıl hem İstanbuldaki hem de buradaki otelimize yeni anlaşmalar yapacağım. Bali terapisine ilgi yüksek. Türkiyede Spasını kendi işleten en iddialı otellerden biriyiz. Balililer inanılmaz bir beğeni alıyor. Balili terapistler hep dolular...