18 / 04 / 2024

Kastamonu havalimanı açıldı!

Recep Tayyip Erdoğan yaptığı konuşmada, "Bugün, Kastamonu'da, havalimanı dahil, özel sektör yatırımları dahil, kamu yatırımları dahil, toplamda 261 milyon liralık yatırımı resmen açılışını yapıyoruz" dedi...

Başbakan Erdoğan, Kastamonu Havalimanı ve yapımı tamamlanan diğer tesislerin toplu açılış töreninde yaptığı konuşmada, ramazan ayının, ülke, millet, tüm insanlık için, kalıcı bir barışa vesile olmasını diledi.

Kastamonu'ya, 4 Mayıs 2011'de yaptığı ziyareti anımsatan Erdoğan, dönüşte,  Ankara  yolunda, konvoya yapılan saldırıda şehit düşen polis Recep Şahin'i de rahmetle andı.

Kastamonu'da tarihi bir an yaşandığını dile getiren Erdoğan, "Kastamonu'nun, yarım asırlık bir rüyasını gerçeğe dönüştürüyoruz. İşte bir tarafta Kastamonu havalimanı, arkamda da gördüğünüz gibi tüm eserler bugün aynı zamanda bir toplu açılışı da gerçekleştiriyoruz, sadece havalimanı değil" dedi.

Erdoğan, 1959 yılında, Adnan Menderes döneminde, Kastamonu'ya bir havaalanı yapılmak istendiğini ancak her şeyiyle mükellef olmayan bu havaalanının kapatıldığını anlatarak, şunları söyledi:

"1990 yılında, tekrar bir havaalanı açalım dendi ancak birkaç test uçuşu dışında hiç yolcu uçağına şahit olmadı. 1994 yılında tekrar kapatıldı. 2010 yılında, biz havaalanını tekrar ele aldık. Kullanılamaz hale gelmiş olan havaalanını, bu altyapısı dahi olmayan havaalanıyla ilgili adımı atalım dedik ama biz havaalanı değil, havalimanı yapma kararını verdik. İşte şu anda burada Kastamonu Havalimanı var. Gerek terminaliyle gerek apronuyla gerek kulesiyle her şeyiyle mükellef bir havalimanı. Havalimanına gelen yolları inşa ettik. Onlar da hizmet verir durumda. Yaklaşık 100 milyon liralık bir yatırımla, eski rakamla 100 trilyonluk bir yatırımla havalimanını bitirdik ve işte bugün de resmi olarak açılışını yapıyoruz."

-"Kastamonu çok daha hareketlenecek"

Şu ana kadar haftada 4 uçuş yapıldığını aktaran Erdoğan, "Bakanıma da söyledim, bunu her güne çıkarma gayreti verelim, THY yapamayacaksa özel sektörü de gerekirse bunun içine dahil edelim dedik. Çünkü şu an itibarıyla yüzde 75 doluluk oranı var. Yüzde 75 doluluk olduğuna göre Kastamonu çok daha hareketlenecek, yazıyla kışıyla. Öyleyse bunu çok daha verimli hale getirmemiz lazım" diye konuştu.

Erdoğan, "Şu güzelliklerin olduğu, yeşilin egemen olduğu, adeta bir tabiat harikası olan böyle bir yeri biz ihmalkar davranmak suretiyle yalnızlığa itemeyiz. Bunu başarmamız lazım" ifadelerini kullandı.

Ilgaz Dağı'nın da kendileri için her şeyiyle önemli olduğunu vurgulayan Erdoğan, şöyle devam etti:

"Oradaki piknik alanları vesaire onların yanında kalıcı mekanların oluşturulması da Ilgaz'a ayrı bir zenginlik kattı, kışın bir başka, yazın bir başka. Şimdi biz bir de istedik ki Ilgaz'ın o virajlarından vatandaşımızı kurtaralım, Ilgaz'ı delelim Çankırı ile bütünleştirelim. Onun için de şimdi tüneli yapılıyor. Onun için yola çıkarken ne dedik 'biz Ferhat'ız siz Şirin'. Ferhat dağları delerek nasıl Şirin'e ulaştıysa biz de dağları delerek milletimize Şirinimize ulaşıyoruz ve bu kararlı bir şekilde yürüyor, yürüyecek. Bugün bu havalimanıyla ilgili rüyayı gerçekleştirmenin, hep birlikte iftiharını, bahtiyarlığını yaşıyoruz."

Kastamonu’da sadece havalimanının açılışını gerçekleştirmekle yetinmediklerini söyleyen Erdoğan, "Bugün, Kastamonu'da, havalimanı dahil, özel sektör yatırımları dahil, kamu yatırımları dahil, toplamda 261 milyon liralık yatırımı resmen açılışını yapıyoruz. Yani 261 trilyon" dedi.

Kent merkezinde, bir yoğun bakım ünitesi, 500 seyirci kapasiteli bir spor salonunu, 250 seyircili bir başka spor salonunu, açık spor tesislerini, 500 seyirci kapasiteli bir yüzme havuzunu, sulama projelerini, kız yetiştirme yurdunu, altyapı hizmetlerini, kamu binalarını da hizmete açtıklarını dile getiren Erdoğan, Cide Kaymakamlığı ve Cide Belediyesi ile Azdavay, Doğanyurt belediyelerinin yeni hizmetlerinin de buradan açılacağını söyledi.

Erdoğan, Kastamonu Üniversitesine inşa edilen 4 yeni tesis,  TOKİ  tarafından, Kastamonu merkezde inşası tamamlanan 324 konut, Milli Eğitim Bakanlığınca inşa edilen 7 okul, pansiyonlar ve yurtlar ile Vakıflar Genel Müdürlüğünün, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının, İl Özel İdaresinin çok sayıda farklı yatırımınının da toplu olarak bugün resmen açılacağını bildirdi.

Sadece kamu yatırımı olarak, 233 milyon liralık yatırım gerçekleştirildiğine işaret eden Erdoğan, özel sektörün de Kastamonu'daki yatırımlarının hızla devam ettiğini, 28 milyon liralık özel sektör yatırımından oluşan bir tekstil fabrikası, bir mobilya fabrikası ve bir tarım tesisinin de açılışını yapacaklarını söyledi.

Erdoğan, kamu yatırımlarını gerçekleştiren Bakan ve bakanlıklar ile özel sektöre teşekkür ederek, yatırımların hayırlı olmasını diledi.