20 / 04 / 2024

Kastamonu Havalimanı'nı geçen yıl toplam 35 bin 94 yolcu kullandı!

İlk olarak 1959 ' da şehrin Uzunyazı mevkiinde oluşturulan havalimanı uzun yıllar atıl olarak kaldı. Uzun süre atıl kalan Kastamonu Havaalanı, geçen yıl hizmete açıldı...

Uzun süre atıl kalan Kastamonu Havaalanı, geçen yıl hizmete açıldı. Kızı ile uçan Saide Çolakoğlu, "Fiyatlar otobüsten uygun" dedi ve ekledi: "Gidişdönüş bir kişi 123 liraya bilet aldık. Otobüs 60 lira. Üç lira için 8 saatlik eziyet çekmeye değer mi?"

Geçen yıl hizmete giren havalimanları arasındaki Kastamonu'nun öyküsü oldukça tiraji komik. İlk olarak 1959'da şehrin Uzunyazı mevkiinde oluşturulan havalimanı uzun yıllar atıl olarak kaldı. 1990'lı yıllarda "Her şehire bir havaalanı" projesi çerçevesinde pist ve terminal binası yenilenen alana birkaç test uçuşu dışında yıllarca hiç bir yolcu uçağı inmedi. Atıl durumda kalan havalimanı çoğu zaman amaç dışı kullanımlarıyla gündeme geldi. Bir ara düğün salonu olarak bile kullanan havalimanında hayvan otlatıldı. Havalimanının kaderi, 2010'da yeniden inşa edilmesine karar verilmesiyle değişti. 5 Temmuz 2013'te Türkiye'nin 50'nci havalimanı olarak hizmete açılan havalimanını geçen yıl toplam 35 bin 94 yolcu kullandı. Kızı Kübra ile uçan Saide Çolakoğlu, "Otobüsle gidecektik. Fiyatlar otobüsten daha uygun olduğu için uçakla gidiyoruz. Gidişdönüş bir kişi 123 liraya bilet aldık. Otobüs fiyatı ise 60 lira. 3 lira için 8 saatlik eziyet çekmeye değer mi? Havalimanı için çok seneler beklendi. Her yıl 'Yapıldı, açıldı, açılacak' diye bekledik. Şimdi 1 saat sonra Kastamonu'da olacağız" diyor.

UZAKLAR YAKIN OLDU

İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan saat 13.20'de Kastamonu'ya gidecek yolcularla konuşmak için bu kez 402 numaralı çıkış kapısındayız. Adem Bilge Kahraman 68 yaşında. Aslen Sinoplu. Orta ve lise eğitimini tamamladığı Kastamonu'ya bu kez yatırım yapmak için gidiyor ve başlıyor anlatmaya: "Ortaokulu 1958-1964 yıllarında Kastamonu'da okudum. Kastamonu'ya vefa borcum var. 54-55 yıldır Kastamonu bu havalimanının açılmasını bekliyor. 1964'te lisede öğrenciyken İstanbul'a üniversite sınavına geldim. 28 saatimiz yolda geçti. Tek sıra otobüsler birbirine yer verirken 30 saatte İstanbul'a inebildik. Şimdi ise uzaklar yakın oldu."

KOYUNLAR OTLUYORDU

Yolcular arasında bulunan Selda Fırat ise "Benim bildiğim 50 yıldır havalimanı var. Büyükbaş hayvanlar otluyordu. Onları falan gördük. Çok iyi oldu bizim için. Otobüs yolculuğu bazen 10 saati buluyor. Sis nedeniyle iptaller oluyor zaman zaman. Fiyatlar sabit durursa fazla artış olmazsa talep olacaktır. Uçak önceden lükstü. Havalimanının manzarası güzel, çoğu limanda yok" dedi. Eşinin işi nedeniyle 2.5 yıldır Kastamonu'da yaşayan Serap Aras ise "Daha önceden İstanbul ya da  Ankara  aktarmalı otobüsle gidiyorduk. Biletimi 64 liraya aldım. Otobüsle 60 liraya gidecektim" diye konuştu.

OTOBÜS BULAMAYINCA

Otobüs bulamadığı için uçakla Kastamonu'ya gitmeyi tercih edenlerden Ersin Tiryaki (27) ise şunları söyledi: "Akşam gidecektim ancak işimden dolayı gidemedim, bu yüzden otobüs bulamadım. Otobüsler akşam kalkıyor. Bu saatte yok. 94 liraya uçak bileti buldum. Otobüs 65 lira, 7-8 saat sürüyor. Uçakla bir saat."