16 / 04 / 2024

Kastamonu'da spor salonu açıldı

Kastamonu'nun Daday ilçesinde yapımı tamamlanan spor salonu, törenle hizmete açıldı

Yapımına 1994 yılında başlanan, ancak yaşanan sıkıntılar nedeniyle yapım süreci uzayan Daday Spor Salonu'nun açılış törenine Vali Yardımcısı Muammer Balcı ile birlikte Spordan Sorumlu Eski Devlet Bakanı Murat Basşesgioğlu, Ak Parti Milletvekili Hakkı Köylü, Gençlik ve Spor Genel Müdürü Yunus Akgül, Kastamonu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bahri Gökçebay ile vatandaşlar katıldı.

Eski Devlet Bakanı Murat Başesgioğlu, törende yaptığı konuşmada, sporcunun en önemli yatırım aracı olduğunu ifade ederek, "Kastamonu gençliğine, Daday gençliğine böyle pırıl pırıl bir spor salonunu kazandırmanın bahtiyarlığını birlikte yaşıyoruz. Gençlik ve Spor Genel Müdürümüz Yunus Akgül 1994 yılında temeli atılan, ama unutulan bu spor yatırımına yeniden el atıp Daday gençliğinin hizmetine sunmuştur" dedi.

Başesgioğlu, şöyle konuştu: "Burası gençlerimize, spor yapmak isteyen velilerimize sürekli hizmet vermeli. Bir çok hastalığın devası spor yapmaktan geçiyor. Dadaylıların tatil günlerinde, hafta içinde ise akşamları gelip burada beden eğitimi öğretmenlerinin öncülüğünde spor yapmaları lazım. Burada öncelikle beden eğitimi öğretmenlerimize çok büyük görev düşüyor. Okul müdürlerimize önemli görevler düşüyor. Basketbol, voleybol, hentbol branşlarının açılması gerekiyor. Yetişecek çocuklarımızın ilimizin 1. liglerdeki ekiplerinde mücadele etmelerine fırsat yaratılması gerekiyor. Bunlar olmazsa buraya kimse gelmez. Devletin buraya yaptığı yatırım boşa gider. Bu salonu kapıları kilitli, damları akmış görmek beni üzer." Gençlik ve Spor Genel Müdürü Yunus Akgül ise "Temel atmak önemli, ama bize göre en önemlisi atılan o temeli kısa sürede bitirip gençliğin hizmetine sunmaktır. İşte biz bunu yapıyoruz. Biz sadece kendi memleketimizde değil diğer illerde de bir çok spor tesisini faaliyete geçiriyoruz" dedi.

Akgül, şunları söyledi: "Yıllarca yetersiz durumda kalan Ilgaz Kayak Tesisleri'ndeki hukuki süreci ardı ardına çözerek otel ve telesiyej sistemini yenileyerek halkımızın hizmetine sunduk. Ayrıca 80 yataklı Kamp Eğitim Merkezi'ne 450 bin TL harcayarak dört yıldızlı bir otel konforuna kavuşturduk. Kamp Eğitim Merkezi'nin hemen yanına bir spor salonu ve iki futbol sahası yaparak Kastamonu'ya tam anlamıyla bir spor kompleksi kazandırmış olacağız. Kadı Dağı'na dört dörtlük golf tesisleri yapıyoruz. Golf Federasyonu ile birlikte yürüttüğümüz çalışmalarda da son aşamaya geldik. Kastamonuspor'un maçlarını oynadığı emektar Gazi Stadyumu'nun modernizasyon ihalesini de yaptık. 1 milyon 500 bin TL harcanacak olan Gazi Stadyumu bittiğinde Kastamonu'ya yakışır bir görünüme kavuşacak. Çok erken hemşehrim olması dolayısıyla da kıvanç duyduğum Hasan Doğan adına yaptırdığımız tesisi de kısa zamanda Kastamonu'ya kazandıracağız. Biner kişilik tribünleri olan iki futbol sahası, sosyal tesisler ile modern soyunma odaları ve yürüyüş parkurlarını bu yıl içinde tamamlamış olacağız." Törende konuşan Ak Parti Kastamonu Milletvekili Hakkı Köylü ve Vali Yardımcısı Muammer Balcı da Daday'a kazandırılan bu tesis sayesinde sportif anlamda çok büyük gelişmeler yaşanacağını ifade ederek, tesisin yapımında emeği geçen herkese teşekkür ettiler.