23 / 04 / 2024

Kültür Yolu projesi Ünye'yi turizm kenti yapacak!

Ünye Belediye Başkanı Ahmet Çamyar, bugün Ünye Kalibya World Otel’de basın mensupları ile kahvaltıda bir araya geldi. Çamyar, Ünye’nin turizm kenti olma yolunda en önemli projesi olan “Kültür Yolu projesi hakkında bilgi verdi.

Kahvaltıya Ordu ve Ünye’de faaliyet gösteren basın kuruluşlarının temsilcileri katıldı. Kahvaltı sonrası Başkan Çamyar basın temsilcilerinin sorularını yanıtladı.

“ Kültür yolu bir süreci bir amaç ve bir hedef. Ünye’nin turizm kenti olması için önemli bir adım”

Ünye Belediye Başkanı Ahmet Çamyar, Ünye’nin tarihi zenginliği ve buna bağlı altyapısı ile Türkiye’nin en özel şehirlerinden biri olduğunu ve bu bağlamda başlattıkları “Kültür Yolu” projesinin devam edecek bir süreç olduğunu söyledi. Çamyar,”Kültür Yolu projesi şurada bitecek diye bir durum söz konusu değil, bu projeyi bütçemiz çerçevesinde etap etap hayata geçiriyoruz. Birinci etabı yaklaşık 1,5 km’lik bir alan üzerinde planladık. Yalı kilisesinden başladık ve restorasyonu bitti. Hemen yanında ki binaları kamulaştırdık ve yıktık, oraya bir muhtar eviyle beraber el sanatları satış reyonları inşa ediyoruz ve orayı bir aya kadar bitirmiş olacağız ve aynı zamanda Yalı Kilisesi çevresine oturup çay içilebilecek bir alanda yapacağız. Oradan başladığımız hattı İnönü İlkokulu’nun yanında geçirip Sebile Hanım Konağı’ndan Saray Hamamı’na bağlayacağız. Saray Hamamı’nda restorasyon çalışması başladı ve devam ediyor. 2017 Haziran ayı içerisinde tamamlanmış olacak ve bir eseri daha kurtarmış olacağız. Devamında yine Müze evimiz Yaşayan Kültürel Miras Müzesine dönüştürülerek Türkiye’de üçüncü, Karadeniz Bölgesinde ise tek müze haline getirildi. Kadılar Yokuşu ile Müze ev arasında ki bağlantı yolunu kamulaştırdık ve yol üzerinde ki 1 dönümlük bir kadı evini kamulaştırdık ve mülkiyetini Ünye Belediyesine aldık, şu anda proje çalışmaları devam ediyor ve ardından da anıtlar kuruluna sunacağız.

“Ünye’nin sloganını “KADILAR ŞEHRİ” olarak belirledik”

Ünye’nin önemli Kadılar yetiştirdiğini ve bu çerçevede Turizm anlamında “Kadılar Şehri” sloganıyla yol çıkma kararı aldıklarını söyleyen Ünye Belediye Başkanı Ahmet Çamyar, “ Ünye’de şu ana kadar tespit ettiğimiz toplam Osmanlı döneminde Kadılık yapmış 17 Kadımız var. Onun için son zamanlarda bu sloganı ön plana çıkarttık. Ayrıca Kadılar yokuşuna bir çömlek satış yeri koyacağız, bunula ilgili de bir kamulaştırma gerçekleştirdik. Yine Bakırcılar Arastasına el attık. Devamında da yine Kefeli Han’ın mülkiyetini aldık ve 2017 yılı içerisinde restorasyonuna başlayacağız.

“Kültür yolu projesinin devamı Ünye Kalesi’ne kadar devam edecek”

Ünye Belediye Başkanı Ahmet Çamyar, Kültür yolu projesinin Ünye Kalesine kadar devam edeceğini söyledi. Çamyar, “ Kültür Yolu projemizin mevcut hattı Ünye Kalesine kadar uzanacak, oranın devamında da Şeyh Yunus Emre Türbesine bir bulvar açacağız. Bununla ilgili yol açma çalışmaları tamamlandı, sıra asfaltlama çalışmalarına geldi.  TOKİ  Evlerinin oradan başlayan yol Şeyh Yunus Emre Türbesi’ne çıkacak ve oradan da Ünye Sanayii’ne bağlanacak. İşte bu güzergâhın içerisine inanç turizmini de eklemek istiyoruz. Şeyh Yunus Emre ile beraber Hacı Yusuf Fahri Efendi’nin evi ile ilgili de 5 binlik plan çalışması yapıyoruz ve orasının da müze olmasıyla ilgili bir işaretleme ve kamulaştırma çalışması olacak” dedi.