25 / 04 / 2024

Nazilli Karaçay ve Pınarbaşı'nda dönüşüm başlıyor!

Nazilli Belediye Başkanı Haluk Alıcık, belediyenin 2015 yılı içerisinde yürütmüş olduğu çalışmalar hakkında bilgi verdi. Alıcık: "Hem Karaçay Mahallesinde hem de Pınarbaşı Mahallesinde kentsel dönüşüm sürecini başlatacağız." dedi.

Nazilli'yi üniversite ve organize sanayi şehri yapmak için çalışmalarının tüm hızıyla devam edeceğini söyleyen Başkan Haluk Alıcık, Nazilli'yi jeotermalle tanıştırmak istediklerini özellikle vurguladı. Büyükşehir yasasından olumsuz etkilenmelerine rağmen bunun arkasına sığınmadan Belediye çalışmalarının bütün hızıyla sürdüğünü dile getiren Başkan Alıcık, 2014 yılından itibaren gerçekleştirdikleri hizmetler ve projeleri anlattı. Sözlerine Nazilli'yi üniversite şehri yapacaklarından bahsederek başlayan Başkan Haluk Alıcık, yeni bir kampus yaparak ilçedeki öğrenci sayısını artırmayı planladıklarını ifade etti. Alıcık, "Ben her konuşmamada Nazilli'yi üniversite şehri yapacağımdan bahsediyorum. Nazilli'de 12-14 bin arası öğrenci eğitim görüyor. Adnan menderes Üniversitesi ile görüşmelerimiz sürüyor ve sona yaklaştık. Sümer kampusünde kullanmadığı her bölgeyi bize verecekler. Bizde Belediye olarak elimizi taşın altına koyacağız ve ADTÜ'den de büyük bir kampus yapmayı planlıyoruz. Nazilli'de 50 binden fazla öğrencinin eğitim gördüğünü düşünsenize. İlçemize sosyal, kültürel, maddi ve manevi değerler katar. Nazilli'nin geleceği üniversitedir" dedi. İkinci bir organize sanayi alanı yaratmak istediklerini dile getiren Başkan Alıcık, bunun için 700 dönümlük yeni bir alan aldıklarını aktardı. Alıcık, "Organize sanayi bölgemizi genişletmek istiyoruz. Bunu yapmamızda ki amaç istihdam. Büyük fabrikalar çalışırsa bizim en çok üzerinde durduğumuz konu olan aş ve iş derdine çare olacaktır. Nazilli belediyesi olarak Bu bölgede 700 dönümlük daha arazi alık ve genişleteceğiz. Bu da ikici bir organize sanayi demektir" diye konuştu.

"NAZİLLİ JEOTERMAL İLE TANIŞACAK"

Nazilli'yi jeotermal ile tanıştırarak ilçeye termal ve sağlık merkezi yapmayı hedeflediklerini belirten Başkan Haluk Alıcık, "Biliyorsunuz ki ben Jeotermal Kaynaklar Birliği Yönetim Kurulu üesiyim. Kaynaklarımıza sahip çıkacağım. Bu kaynaklardan biriside Güzelköy ve Sevindikli mahallelerimizde bulunmaktadır. Bu mahalleler üzerinde 400 dönümlük hazine arazisi olan alanı Belediyemize almak için uğraşıyoruz. Anlaşmayı sağlamak üzereyiz ki böylelikle Nazilli Jeotermal ile tanışacak. Bu kaynaklar sayesinde seracılık, sağlık turizmi ve enerji üretimi ile Nazilli büyük bir gelişim kaydedecek. Jeotermalin gelmesi ile birlikte ilçemize mutlaka termal ve sağlık merkezi kazandırmak istiyoruz."

"ATATÜRK RUHU CANLANACAK"

Nazilli belediyesi olarak sosyal ve kültürel değerlerine sahip çıktıklarını ifade eden Başkan Alıcık, açacakları basma müzesi ile birlikte ilçeye gelenlerin gezebileceği birçok kültür yeri olacağını dile getirdi. Alıcık, "İlçemize kendine özgü değerleri ve kültür varlıkları var. Biz Belediye olarak bunlara sahip çıkmak zorundayız. Gıdı Gıdı trenimizi restore ettirdik ve nostaljik turlarına başlayacak. Atatürk'ümüzün treni ile Sümerbank ruhu tekrar canlanacak. Bir basma müzesi açmayı planlıyoruz. Bu müzede Sümerbank'ta basılan kumaş ve ürünleri sergileyeceğiz. Bununla birlikte Sinan Dede Türbesi'ni restore ettirdik. Gar resteorantın yanında İngilizlerden kalma bir konak var. Orayı da restore edeceğiz. Kısacası ilçemize gelen insanlar Nazilli'de Etnografya Müzesi, Basma Müzesi, Sinan Dede Türbesi vb. birçok kültürel yerleri gezebilecek."

50 TRİLYON PARA HARCADIK

Nazilli Belediyesi olarak vatandaşlara hizmet vermek için gece gündüz çalıştıklarını söyleyen Başkan Alıcık, 2014 yılından bu yana 50 trilyondan fazla para harcadıklarını belirtti. 2014 yılından itibaren ilçede Şirinevler kapalı pazaryeri, Arslanlı halı saha sosyal tesisleri, 61 sokak yol açımı ve düzenleme, Pınarbaşı mahallesi 5 etap toplu konut, Karaçay mahallesi kentsel dönüşüm, Pınarbaşı mahallesi taziye evi, TCDDY Hangar Restorasyonu, Hangar önü otopark, Sinan Dede Türbesi onarımı, Cami tadilat ve onarım, muhtarlık binaları yapımı, Gıdı Gıdı treni restorasyonu, Özgecan Aslan Kadın Dayanışma evi, 17 katlı belediye iş merkezi, Turan mahallesi kapalı otopark vb projeleri faaliyete geçirdiklerini belirtti.

KENTSEL DÖNÜŞÜM MÜJDESİ VERDİ

İlçeye yapmayı düşündükleri projeleri de anlatan ve kentsel dönüşüm müjdesi veren Başkan Alıcık, "Şunda hem Karaçay Mahallesinde hem de Pınarbaşı Mahallesinde kentsel dönüşüm sürecini başlatacağız. Karaçay Mahallesinde zaten yaptığımız konutlar vardı buna ek olarak 32-64 arasında tekrar daire yapmayı planlıyoruz. Pınarbaşı Mahallesinde Aydın Toscalı Sahası'nın karşısında da kentsel dönüşüm sürecini başlatmak için vatandaşlarımız anlaştık. Köy garajının olduğu yeri de ihaleye çıkarıyoruz. Çok katlı bir merkez haline dönebilir. Biz ilk katının otopark olmasını istiyoruz. Hangar alanını restore ettirdik. Buranın bir kısmında el ürünleri satılacak. Yan bölümünde lokanta arka kısmında ise konferans salonu olacak. Dallıca çayının da ihalesi yapıldı. Buranın da çevre düzenlemesi yapılacak ve bambaşka görünüme kavuşacak. Son olarak engelli vatandaşlarımız için Engelliler Merkezi yapmayı planlıyoruz" şeklinde konuştu.

Habertürk

Haber Aydın Hedef Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;

Nazilli’yi üniversite ve organize sanayi şehri yapmak için çalışmalarının tüm hızıyla devam edeceğini söyleyen Başkan Haluk Alıcık, Nazilli’yi Jeotermalle tanıştırmak istediklerini özellikle vurguladı. Büyükşehir yasasından olumsuz etkilenmelerine rağmen bunun arkasına sığınmadan Belediye çalışmalarının bütün hızıyla sürdüğünü dile getiren Başkan Alıcık, 2014 yılından itibaren gerçekleştirdikleri hizmetler ve projeleri anlattı. Sözlerine Nazilli’yi üniversite şehri yapacaklarından bahsederek başlayan Başkan Haluk Alıcık, yeni bir kampus yaparak ilçedeki öğrenci sayısını artırmayı planladıklarını ifade etti. Alıcık, “Ben her konuşmamada Nazilli’yi üniversite şehri yapacağımdan bahsediyorum. Nazilli’de 12-14 bin arası öğrenci eğitim görüyor. Adnan menderes Üniversitesi ile görüşmelerimiz sürüyor ve sona yaklaştık. Sümer kampusünde kullanmadığı her bölgeyi bize verecekler. Bizde Belediye olarak elimizi taşın altına koyacağız ve ADTÜ’den de büyük bir kampus yapmayı planlıyoruz. Nazilli’de 50 binden fazla öğrencinin eğitim gördüğünü düşünsenize. İlçemize sosyal, kültürel, maddi ve manevi değerler Katar. Nazilli’nin geleceği üniversitedir” dedi. İkinci bir organize sanayi alanı yaratmak istediklerini dile getiren Başkan Alıcık, bunun için 700 dönümlük yeni bir alan aldıklarını aktardı. Alıcık, “Organize sanayi bölgemizi genişletmek istiyoruz. Bunu yapmamızda ki amaç istihdam. Büyük fabrikalar çalışırsa bizim en çok üzerinde durduğumuz konu olan aş ve iş derdine çare olacaktır. Nazilli belediyesi olarak Bu bölgede 700 dönümlük daha arazi alık ve genişleteceğiz. Bu da ikici bir organize sanayi demektir” diye konuştu.

“NAZİLLİ JEOTERMAL İLE TANIŞACAK”

Nazilli’yi jeotermal ile tanıştırarak ilçeye termal ve sağlık merkezi yapmayı hedeflediklerini belirten Başkan Haluk Alıcık, “Biliyorsunuz ki ben Jeotermal Kaynaklar Birliği Yönetim Kurulu üesiyim. Kaynaklarımıza sahip çıkacağım. Bu kaynaklardan biriside Güzelköy ve Sevindikli mahallelerimizde bulunmaktadır. Bu mahalleler üzerinde 400 dönümlük hazine arazisi olan alanı Belediyemize almak için uğraşıyoruz. Anlaşmayı sağlamak üzereyiz ki böylelikle Nazilli Jeotermal ile tanışacak. Bu kaynaklar sayesinde seracılık, sağlık turizmi ve enerji üretimi ile Nazilli büyük bir gelişim kaydedecek. Jeotermalin gelmesi ile birlikte ilçemize mutlaka termal ve sağlık merkezi kazandırmak istiyoruz.”

Nazilli Belediyesi olarak sosyal ve kültürel değerlerine sahip çıktıklarını ifade eden Başkan Alıcık, açacakları basma müzesi ile birlikte ilçeye gelenlerin gezebileceği birçok kültür yeri olacağını dile getirdi. Alıcık, “İlçemize kendine özgü değerleri ve kültür varlıkları var. Biz Belediye olarak bunlara sahip çıkmak zorundayız. Gıdı Gıdı trenimizi restore ettirdik ve nostaljik turlarına başlayacak. Atatürk’ümüzün treni ile Sümerbank ruhu tekrar canlanacak. Bir basma müzesi açmayı planlıyoruz. Bu müzede Sümerbank’ta basılan kumaş ve ürünleri sergileyeceğiz. Bununla birlikte Sinan Dede Türbesi’ni restore ettirdik. Gar resteorantın yanında İngilizlerden kalma bir konak var. Orayı da restore edeceğiz. Kısacası ilçemize gelen insanlar Nazilli’de Etnografya Müzesi, Basma Müzesi, Sinan Dede Türbesi vb. birçok kültürel yerleri gezebilecek.”

KENTSEL DÖNÜŞÜM MÜJDESİ VERDİ

İlçeye yapmayı düşündükleri projeleri de anlatan ve kentsel dönüşüm müjdesi veren Başkan Alıcık, “Şunda hem Karaçay Mahallesinde hem de Pınarbaşı Mahallesinde kentsel dönüşüm sürecini başlatacağız. Karaçay Mahallesinde zaten yaptığımız konutlar vardı buna ek olarak 32-64 arasında tekrar daire yapmayı planlıyoruz. Pınarbaşı Mahallesinde Aydın Toscalı Sahası’nın karşısında da kentsel dönüşüm sürecini başlatmak için vatandaşlarımız anlaştık. Köy garajının olduğu yeri de ihaleye çıkarıyoruz. Çok katlı bir merkez haline dönebilir. Biz ilk katının otopark olmasını istiyoruz. Hangar alanını restore ettirdik. Buranın bir kısmında el ürünleri satılacak. Yan bölümünde lokanta arka kısmında ise konferans salonu olacak. Dallıca çayının da ihalesi yapıldı. Buranın da çevre düzenlemesi yapılacak ve bambaşka görünüme kavuşacak. Son olarak engelli vatandaşlarımız için Engelliler Merkezi yapmayı planlıyoruz” şeklinde konuştu.