18 / 04 / 2024

Temel Kotil: 3 havaalanına bizden çok Asyalı taşıyıcıların ihtiyacı var!

THY Genel Müdürü Temel Kotil: "3. havaalanına THY'nin ihtiyacı var ancak bizden çok Asyalı taşıyıcıların ihtiyacı var. Yolcuyu İstanbul'dan dağıtıp dönerlerse daha erken geri dönüyorlar. Yolun 3 saat kısalması süper bir olay onlar için" dedi...

Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, "3. havaalanına THY'nin ihtiyacı var ancak bizden çok Asyalı taşıyıcıların ihtiyacı var. Yolcuyu İstanbul'dan dağıtıp dönerlerse daha erken geri dönüyorlar. Yolun 3 saat kısalması süper bir olay onlar için" dedi.

Kotil, Almanya’nın Leipzig kentinde düzenlenen "2014 Uluslararası Ulaştırma Forumu Yıllık Zirvesi"nin açılış oturumuna katıldı. Oturumun ardından THY standını gezen Kotil, burada basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

İstanbul'da inşa edilecek 3. havaalanının ardından Atatürk Havaalanı'nın kapanıp kapanmayacağı yönündeki bir soruya cevap veren Kotil, "Sayın Başbakanımızın bir televizyon konuşmasında Atatürk Havaalanı'nın bir parka dönüştürüleceğini duydum. İleriye dönük fikirler ne olur bilmiyorum. Ben karar verici değilim ama yeni havaalanı ile Atatürk Havaalanı aynı anda olamıyorlar. Çünkü aynı hava sahası üzerindeler" diye konuştu.

Kotil, ikisinin aynı anda hizmet vermesine de gerek duyulmayacağını aktararak, yapılacak yeni havaalanının bütün ihtiyaçları karşılayacak büyüklükte olacağını söyledi.

THY'nin sürekli genişlediğine ve büyüdüğüne dikkati çeken Kotil, "Pilot sayımız 10 yıl önce 640'tı, şu anda 3 bin 500 ancak 6 bini geçecek. Kabinde bin 700 çalışan vardı şimdi 7 bin 500 çalışan var. O da 14 bini geçecek. Durmadan personel alıyoruz, kendimizi eğitiyoruz. Yurtdışında okullara eğitime gönderiyoruz. Kaynak üretiyoruz, üniversiteleri değerlendiriyoruz, kullanıyoruz" değerlendirmesinde bulundu.

Kotil, 3. havaalanının Frankfurt Havalimanı ile kıyaslanmasına ilişkin ise yeni havaalanının çok çevreci olduğunu ve özellikle Asyalı taşımacılara katkı sağlayacağını ifade ederek, şunları kaydetti:

"Asya'yı Avrupa’ya bağamak istiyorsanız aktarma yapmak zorundasınız. Çünkü Avrupa'da çok sayıda küçük şehir var. Ancak bunlar ekonomik olarak güçlü şehirler. Ekonomik olarak güçlü oldukları için de devamlı yolcu talepleri oluyor. Yani Pekin'den, Şangay'dan her taraftan yolcu talepleri var. Bunların Avrupa içine dağıtılması gerekiyor. Birtakım opsiyonlar var ancak en iyi opsiyon İstanbul. Çünkü İstanbul olunca mesafeler kısalıyor ve uçak da daha az yakıt kullanılıyor ve daha ekonomik oluyor. İstanbul, Avrupa'ya uzaklık açısından da ideal konumda. Ben bir uzman olarak söyleyeyim, bunları üst üste koyduğunuz zaman dünyanın bu havaalanına ihtiyacı var.  Bu havaalanına THY'nin ihtiyacı var ancak bizden çok Asyalı taşıyıcıların ihtiyacı var. Yolcuyu İstanbul'dan dağıtıp geri dönerlerse daha erken geri dönüyorlar. Yolun 3 saat kısalması süper bir olay onlar için."

Kotil, daha sonra Uluslararası Nakliyeciler Derneği'nin (UND) standını ziyaret etti. Kotil, burada UND'nin zirve için özel olarak kurguladığı bir Türk nakliyecisinin Avrupa Birliği (AB) sınırları arasındaki transit taşımalarda yaşadığı sorunları içeren "Transit Oyunu"nu inceledi. UND İcra Kurlu Başkanı Fatih Şener, Kotil'e bir hediye takdim etti ve hatıra fotoğrafı çektirildi.