19 / 03 / 2024

3.havalimanının zemin etüd çalışmalarına başlandı!

İstanbul’a yapılacak 3. havalimanında süreç başladı. Havalimanının yeri ve zeminle ilgili tartışmalar sürerken Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir gelinen süreçle ilgili bilgiler verdi.

İstanbul’a yapılacak 3. havalimanında süreç başladı. Havalimanının yeri ve zeminle ilgili tartışmalar sürerken Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir gelinen süreçle ilgili bilgiler verdi:

“Dünya bu projeyi bekliyor. İstanbul’da 150 milyon kapasiteli havaalanı inşa edecek başka arsa yoktu. Zemin etüdüne yeni başladık. İlk fazı söz verdiğimiz 29 Ekim 2017’de açacağız.”

Priştine Üniversitesi’yle yaptıkları istihdama yönelik yatırımlar nedeniyle Ebru Özdemir’in davetiyle Kosova’ya bir seyahat gerçekleştirdik.

Dönüş yolculuğund 3. havalimanını da konuştuk. Malum, ihaleyi 22 milyar 152 milyon euro’ya Limak, Kolin, Cengiz - Mapa, Kalyon ortak girişim grubu almıştı. Ebru Özdemir de projeyi bizzat yürütüyor.

Zemin etüdü sürüyor

Ebru Özdemir, havalimanında çalışmaların iyi gittiğini belirterek şunları paylaştı:

“Zemin araştırmalarımıza başladık. Burada mühendislik de bize ait. Dizaynı da biz yapacağız. İlk faz 90 milyon yolcu, 3 pist olarak belirlendi. Şimdi hafriyat üzerinde çalışıyoruz. Bütün eleştirileri dedikodu olarak düşünüyoruz. Zemin iyileştirmesi gerekecek. Dünyada tek zemin araştırması yapılan yer burası değil. İnşaat mühendisliği çok gelişti. Zemini bir şekilde yapacağız. Hong Kong havalimanı denizin üstünde yapıldı. Tartışmalar biraz ön yargılı.”

Zemin etüdünün 2 - 3 aya bitebileceğini anlatan Özdemir, havalimanı 2017 sonuna yetişmezse havacılığın sıkıntıya gireceğini belirterek şu detayları paylaştı:

“THY, 245 uçaktan 430 uçağa çıkacak. A380’lik pist yok. Dünyada yolcu sayısı yüzde 5 artıyor. Türkiye’de son 10 senede yüzde 14 arttı. Yeni orta sınıfımız da uçuyor. Bu da bir domestik pazar yaratıyor. Bu yıl 166 milyon yolcu bekliyoruz.”

Özdemir, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki yüzde 40 hissenin Malezyalılara satışıyla elde edilen 285 milyon euro’yu yeni yatırımlarda kullanacaklarını söyledi.

Kosovalı gençler ‘havacı’ olacak

Fransız Aeroport de Lyon ortaklığıyla Kosova’nın tek uluslararası havalimanı olan PriştineAdemYaşari Havalimanı’nın 20 yıllık işletme hakkını alan Limak, ülkenin büyümesine katkı sağlayacak yatırımlar yapıyor.

Bunlardan birisi Priştine Üniversitesi ile geliştirdikleri sanayiye eleman yetiştirecek enstitü. Kosova’da işsizlik büyük problem. Limak’ın Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu eğitim Merkezi ve Priştine Üniversitesi’yle birlikte başlattığı program istihdam garantili. Ebru Özdemir, burada eğitimi tamamlayan üniversite öğrencilerinin 70 ülkede havacılıkta çalışma imkânı sağlayacak bir sertifikaya sahip olacağını açıkladı.