25 / 04 / 2024

Ali Güreli, tarihi binaları otele çevirecek!

Lüks butik otelcilik alanında büyüme kararı alan BDC ve Nişantaşı Turizm'in Yönetim Kurulu Başkanı Ali Güreli, İstanbul'da Beyoğlu, Galata bölgesi, Boğaz ve Anadolu Yakası'ndaki tarihi binaları otele çevirmek için kolları sıvadı.

İstanbul Nişantaşı'nda kurduğu The Sofa Otel ve Bodrum'daki Hamak Otel'le adından söz ettiren Ali Güreli, Galata'da iki ayrı binada projelerinin sürdüğünü en geç bir yıl içinde otelleri hizmete açmayı hedeflediklerini söyledi.

10 milyon dolar

İstanbul'da açacakları otelleri The Sofa ismiyle devam ettirmeyi düşündüklerini dile getiren Güreli, şöyle konuştu: “Binaların farklı şahsiyetleri olabilir. Özellikle mimaride ayrılıyorlar ve yapılış tarihlerindeki yaşam farklılıklarını yansıtıyorlar. Bu farklılıkların öne çıkarılacağı ancak işletme, hizmet anlayışı The Sofa şemsiyesi altında toplanacak. Üzerinde çalıştığımız ya da ilgilendiğimiz binalar en az 4-5 bin metrekare. Yatırım tutarları da 10 milyon dolara çıkıyor.”

Yurtdışına da açılacak

Güreli, yurtdışına The Sofa konseptiyle açılacaklarını belirterek, “Öncelikle, Suriye Halep'te yer alan Osmanlı ordusu kışlası olarak kullanılan binaların otel olarak işletilmesi yanında restoran kurmayı planlıyoruz. İkinci otel planımız ise Şam'da. Lübnan'ın başkenti Beyrut'ta da otel fırsatlarına bakıyoruz” dedi.
Hürriyet/Hanife Baş

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Güreli Atina'da otel yapacak

Sabah net google facebook digg twiter yahoo mixx stumbleupon delicious reddit myspace friendfeed google buzz linkedin Güreli Atina'da otel yapacak

Sofa otel ile HIP otelciliğine giren turizmci Ali Güreli, bu konsepti yurtdışına da taşıyacak. Yunan krizini fırsat bilip Atina'da bina satın alan Güreli, Odessa, Halep ve Fas'ta da görüşmeler yapıyor

Sofa Otelleri ve İkon Turizmin sahibi Ali Güreli, otel işletmeciliğinde yurtdışına açılıyor. Nişantaşı'nda kurduğu Sofa Otel ile otelcilikte yeni bir kategori olan HIP otelciliğe (Highly Individual Places- Çok Özel Mekanlar) adım atan, ardından da Bodrum'da şarkıcı Mustafa Sandal'ın işlettiği Mandal Otel'i 2008 yılında alarak Hamak oteline çeviren Güreli, Atina'da da otelciliğe soyunuyor. Birkaç yıldan bu yana Yunan işadamlarıyla görüşmeler halinde olduğunu söyleyen Güreli, "Krizin ardından emlak fiyatları çok düştü. Ben de bir süredir ara verdiğim görüşmelere tekrar başladım. Anlaşma tamamlandı sayılır" diye konuştu. Atina'ya 15 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını söyleyen Güreli, "Şu anda kullanılmayan, içi boş bir bina satın alıyorum.Otel için çok uygun" diye konuştu. Her oteline farklı bir isim veren Güreli, Yunanistan'daki otelin ismi konusunda ise daha karar vermediklerini söyledi.

OSMANLI KALESİ OTEL OLACAK
Güreli Rusya'nın liman şehirlerinden Odessa'da da görüşmeleri olduğunu söyleyerek ,"Bir Kazak grubun yatırımı içinde bulunan 150 odalı oteli işleteceğiz" dedi. Fas ve Suriye gibi pazarlarda da fırsatları değerlendirdiklerini söyleyen Güreli, Halep'te Suriye'nin en büyük şirketlerinden Şam Holding'in yaptığı Taj Halep isimli 150 milyon dolarlık otel, rezidans, alışveriş merkezi projesinin içindeki 5 yıldızlı otel ve 3 restoranı işletmek için anlaşmaya vardıklarını açıkladı. Güreli 'Burada Osmanlı Kalesi'ni HIP otel olarak işleteceğiz. Proje Eylül 2011'de bitecek" dedi. Güreli, bağlantıyı ise Sofa Otel'inde kalan Suriyeli bir yatırımcı aracılığıyla kurduklarını da kaydetti.

Tünel'deki Adahan'ı sanat oteli olarak işletecek
GÜRELİ yurtiçindeki görüşmelerinin de devam ettiğini söyleyerek İstiklal Caddesi'nde Tünel'de Adahan isimli eski bir hanı otele çevireceklerini söyledi. Yapının orijinal halinin Venedikli bir mimar tarafından yapıldığını ve yatırımcıların da bu mimariye sahip kalarak yap-işletdevret modeli ile bir grupla anlaştıklarını söyleyen Güreli, 40 odalı HIP otelin işletmesi için görüşmelerde son aşamaya geldiklerini söyledi. Güreli, adını vermek istediği mimarlık kökenli yatırımcı grubun 10 milyon dolar yatırım yapacağı otelin Eylül 2010'da açılacağını da kaydetti. Adahan'ın sahibinin ise Bursa'nın en varlıklı ailelerinden Kağıtçıbaşı ailesine ait olduğu öğrenildi. Güreli, ayrıca Tünel'deki bu yeni oteli Sofa'dan 'kuvvetli' bir sanat içeriğine dönüştüreceklerini de sözlerine ekledi.
Sabah/Dilek Taş-Bülent Yoldaş

Nişantaşılı Sofa, Halep'te Osmanlı Kışlası'nı lüks otele çevirecek

İstanbul'un konsept otellerinden Nişantaşı'ndaki Sofa'nın sahibi Ali Güreli, 'Suriyeli bir işadamı müşterimiz, otelin konseptine o kadar hayran oldu ki, Halep'te yapacağı lüks oteli Sofa'nın işletmesini istedi. Bina Osmanlı Kışlası olunca kabul ettik' dedi

İstanbul'un en ünlü butik otellerinden Nişantaşı'ndaki Sofa'nın ‘konsept işletmesi' yurtdışına açılıyor. 2006 yılında dünya butik otelciliğinde hayli gelişmiş bir trend olan ‘HIP' (high individual place) konseptini Sofa'yla İstanbul'a getirdiklerini belirten otelin sahibi Ali Güreli, bunun butik otel kavramının uç noktalarında, misafirlere özel hizmetler sunan, sanatsal açıdan da gelişmiş bir şehir otelciliği konsepti olduğunu söyledi.
82 odalı Sofa'nın en belirgin özelliğinin her adımda bir sanat eseri olduğunu belirten Güreli, “Otel olarak çağdaş sanata çok yakınız. Lobiden odalara kadar her yer sergi alanı gibi. Bu da özellikle yabancı misafirlerimizi çok etkiliyor, zengin içerikli kütüphanemiz de öyle...” dedi. Sofa'nın içinde yer alan ünlü işletmeci İzzet Çapa'nın ‘Longtable'ının da çok ilgi gördüğünü vurgulayan Güreli, ayrıca 1000 metrekarelik dev bir SPA merkezleri olduğunu da ifade etti.

‘Bakanlıktan cesaret aldım'
Şu anda Halep'te devam eden bir projeleri olduğunu anlatan Ali Güreli, şunları söyledi:
“Suriyeli bir işadamı müşterimiz geçen yıl konakladığı otelimizin konseptine ve işletmesine hayran kaldı. Şam Holding, Suriye'de petrolden gayrimenkule kadar çok sayıda iş kolu olan bir holding. Halep'te Şam'da büyük yatırımları var. Hatta Şam'a neredeyse yeni bir şehir kuracaklar. Oteller, kongre merkezleri... Halep'te lüks bir otel yatırımı olduğunu ve oteli de Sofa konseptiyle bizim işletmemizi istedi. Önce biraz nazlandım, sonra Halep'e bir gidip görelim dedik. Gidince çok beğendim, bunca yıl niye gitmemişim diye pişman oldum. Hatta vizemizi aldık uçağa bindik, o gün Suriye'yle vize kalktı. Dış Ticaret Bakanlığı'yla da görüştüm. ‘Suriye ile ticaret hacmi çok artacak, ilişkiler çok sıcak, mutlaka gidin' dediler. Bundan cesaret aldık.”

‘Longtable'ı da götürelim
Suriyeli şirketin Halep'teki iki otel için 400 milyon dolar yatırım yapacağını belirten Ali Güreli, “Biz hem işleteceğiz hem de küçük bir hissedar olacağız. Suriye'de şu anda çok az otel var ama hızla gelişiyor. İşleteceğimiz otel Osmanlı'nın kışla binalarında olacak. Bu, bizi heyecanlandırdı, dedelerimizin yerlerine gideceğimiz için seviniyoruz” diye konuştu.
Halep'teki otelde de yine Sofa gibi çağdaş sanat konseptine odaklanacaklarını vurgulayan Güreli, “Tabii bölgenin kültürel dokusu da çok önemli, bunu mutlaka koruyacağız. Restoranların ikisini Türkiye'den götürmek istiyoruz, bunlardan biri Borsa olabilir. Bir de İzzet Çapa'nın ‘Longtable'ını istiyoruz. Şu anda görüşmelerimiz sürüyor” diye konuştu.

Tünel'e iki sanat oteli geliyor
Sofa'nın Bodrum'da ‘Hamak' adıyla bir kardeş oteli olduğunu anlatan Güreli, yeni yatırımlarla ilgili de şunları söyledi: “Hamak'ı geçen yıl açtık ve ilgi çok yüksek. Şimdi de Beyoğlu Tünel taraflarında iki otel açmaya hazırlanıyoruz. Otellerin isimleri farklı olacak. Her konsepte başka isim. Kardeşlerin isimleri de ayrı olur zaten. Tünel'de iki tarihi binayı 30 yıllığına kiraladık. Ana hatları bozmadan oranın ruhuna uygun iki butik otel açacağız. Birinin inşaatı sürüyor, eylülde açacağız. Diğerini de bir buçuk yıl içinde. Bunlar ‘art otel' konseptinde olacak. Bunun dışında Boğaz'da ve Anadolu Yakası'nda da yerler bakıyoruz. Sofa'nın kardeşleri çoğalacak yani.”

Atina'da fırsatlar var, otel için yer bakıyoruz
Yunanistan'da da bir otel açmayı planladıklarını belirten Ali Güreli, şöyle devam etti: “Yunanistan krizi öncesi Atina'da bir binayı gözüme kestirmiştim. Ama kriz patlak verince biz de biraz geri çekildik. Ancak şimdi Atina'da büyük fırsatlar var, bundan faydalanmayı düşünüyoruz. O bina hâlâ duruyor. Ona tekrar bakacağım, Atina'ya yatırımcı olarak gitmek istiyoruz. Ayrıca Suriye ile yapılan anlaşmanın bir benzerini de Kazakistan'lı bir işadamıyla yaptık. ‘Otelinizi çok beğendik, gelin bu hizmeti bizim ülkemize de taşıyın' dediler. Haziranda gideceğjz. Türkiye'de son yıllarda otel işletmeciliği çok gelişti. Yurtdışından büyük ilgi var.”

‘Art niyetli' partiler
Ali Güreli, Sofa Nişantaşı'nda başlattıkları yeni bir organizasyonu da şöyle anlattı: “Geçen aydan beri ‘Art niyet' konseptiyle otelin terasında partiler düzenliyoruz. Burası aynı zamanda bir sergi alanı. Bu partilerde hem sanatsal etkinlikler oluyor hem de insanlar eğleniyor. Eylül ayına kadar partiler her ay yapılacak, hatta Bodrum'da Hamak'ta da benzerlerini yapacağız. Eylülden sonra Sofa'da bu partiler daha da sıklaşacak. İlgi çok büyük.”