08 / 05 / 2024

Ankara Ulus'un çehresi değişiyor!

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Periscope'ta vatandaşlarla buluşuyor. Gökçek, kendisine yöneltilen kentsel ve ulusal konular hakkında soruları yanıtladı.

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Periscope'ta vatandaşlarla gece buluşmalarını sürdürüyor. Başkan Gökçek, canlı yayında kendisine yöneltilen kentsel ve ulusal pek çok konuda vatandaşları aydınlatıyor, sorunlarına eğilerek çözümler getiriyor.

Başkan Gökçek'in, binlerce izleyicisinden gelen sorulara verdiği bazı cevaplar şöyle:

Ulus'taki projeleriniz ne durumda?

Biliyorsunuz Hacı Bayram'a başladık ama işlerimiz çok ağır gitti. Ağır gitmesinin nedeni; plan yapıyorsunuz, yaptıktan sonra Mimarlar Odası hemen dava açıyor. Mahkemelerde bu işleri kazanamıyoruz. Hacı Bayram'ın bir eski durumuna bakın, bir de şimdiki durumuna bakın. Arada dağlar kadar fark olduğunu göreceksiniz. Kimse de yapılan işlerden dolayı tenkit etmiyor. Hacı Bayram'a ne zaman gitsem, vatandaşlar teşekkürlerini sunuyor. Ama ideolojik saplantılı kişilere, ağzımızla havada kuş tutsak, projemizi kendimizi beğendirebilmemiz mümkün değil. Ulus projesi Hacı Bayram'ın etrafına doğru yayılacak.

Geçtiğimiz ay içinde 1100 civarında gecekonduyu Hıdırlıktepe'de yıktık. Hıdırlıktepe, Atıfbey ve İsmetpaşa. Hacı Bayram'ın etrafını kapsayan 3 gecekondu mahallesi. Biz buradaki konutların hepsini kamulaştırıp, buraya birer ikişer katlı, içi beton, dışı tamamen  Ankara  evi görünümünde ahşaptan evler yapacağız ve orada yeni bir şehir doğacak. İnanıyorum ki muhafazakar ailelerin pek çoğu buradan ev sahibi olmak isteyecekler. Bunun için kamulaştırmalar devam ediyor. Aslında buraların değeri düşük ama biz buraya el attığımız zaman fiyatları fırlayıp gidiyor. Vatandaşla anlaşıyorsunuz, arsayı alıyorsunuz, anlaştığınız zaman 400-500 liraya alıyorsunuz, mahkemeye gidince 2 bin liraya 3 bin liraya geliyor. Mahkemeye gittiği zaman bilirkişiler objektif davranmıyor. Bu işleri çözmek de biraz sabır istiyor.

Atatürk Heykeli'nin etrafındaki binaların durumu?

100. Yıl Çarşısı, Ulus Çarşısı Gençlik Spor Genel Müdürlüğü, Anafartalar Çarşısı ve Gümrük Tekel Bakanlığı ile hal binası var. Bu 6 kitle tamamen yıkılıp ortadan kalkacak. Hal yeniden daha modern yapılacak. Heykelin bulunduğu yerin tamamen altında 2 katlı bir çarşı olacak. Ayrıca meydanın kenarında da Ankara konakları tarzında kafeler yer alacak. Gerçekten mükemmel bir proje hazırlıyoruz. Tünel Yol projeleri ile Çankırı Caddesi'ndeki kamulaştırma projesini de dahil ettiğimizde, Ulus'un çehresi değişmiş olacak. Geçtiğimiz hafta içerisinde Ulus esnafı ile bir araya geldik, değişik alternatifler ortaya koyduk, onlar da koydular. Esnaf bizim kardeşimiz, biz onları kesinlikle mağdur etmek istemiyoruz. Ama bazı esnaf arkadaşlarımız, bize karşı ılımlı yaklaşım içinde bulunmuyor. Örneğin 100. Yıl Çarşısı esnafı, bu konuda biraz daha'biz çıkmayız, gitmeyiz'yaklaşımında. Oraları mecburen kamulaştıracağız. Onlarla da herhangi bir pazarlığa girmeyeceğiz. İyi niyetli olanlara belli ölçülerde yardımcı oluyoruz, onların dükkanlarına yardımcı oluyoruz. Mesela bir kısmı bizden Modern Çarşı'nın yerini istedi, memnuniyetle dedik, hiç ikiletmedim, veririz dedim. Bir kısmına, yerin altındaki çarşıdan yapılır yapılmaz yer vereceğiz. Bu arada geçici bir yer bulmak için elimizden gelen gayreti sarf edeceğiz. Ama bittikten sonra herkes kendi yerine gidecek. Hacı Bayram'da bunu başarıyla uyguladık.

Şimdi de Ulus esnafı kardeşlerimize şunu söylüyorum; oturalım, konuşalım, bu esnafa elimizden gelen desteği yapmamız lazım ama onların da bize destek olması lazım. 100. Yıl Çarşısı'nda bunu pek göremiyoruz, şimdiden oradaki arkadaşlara istirham ediyorum, projemizi yürüten Pınar Hanımla anlaşmaya çalışın, yeni projelerin içerisinde yer alın, aksi takdirde biz burayı kamulaştırıp çıkarız. Aksi takdirde sonra pek şansınız kalmaz. İnşallah bu projenin bu yıl içerisinde süratle yürüdüğünü göreceksiniz.

Ulus Hergelen Meydanı; Oraya yeni bir cami yapılıyor. Bir gün Sayın Cumhurbaşkanımızı ziyaret ettim, özellikle İnönü zamanında bu kent planlanırken 'mabedsiz şehir'diye düşünülmüş. Çıkıyorsunuz havaalanından, Çankaya Köşkü'ne kadar büyük tek bir cami yok. Gençlik Parkı'nın karşısında, İller Bankası'nın yanında otopark alanına ve yine aynı şekilde Konya Yolu'nda cami yapmayı teklif ettim. Allah razı olsun Sayın Cumhurbaşkanım, ikiletmedi, hemen talimat verdi. Biz planları değiştirdik, Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatıyla buralar camilere tahsis edildi. Bir tarafı  TOKİ  yapıyor, bir tarafı biz yapıyoruz. Kat karşılığı olarak ihale ettik. Orada bir yurt binası yapılıyor, altı da iş alanı olacak. Onun karşılığında cami de bedavaya geliyor. Hergelen Meydanı'nda da bir binayı kamulaştırarak yıktık, inşallah Hergelen Meydanı yeniden tanzim edilerek daha güzel olacak.

İtfaiye Meydanı'ndaki ikinci el mobilyacılar ne olacak?

Onlarla herhangi bir sorunumuz yok, şu anda devam edecek.