19 / 04 / 2024

Artvin Kaçkar'a '11 yeni Ayder Yaylası' yapılacak!

Turizmde çoklu anlayış ile hareket ediyoruz diye vurgu yapan Rize Valisi Erdoğan Bektaş, Bölgeye artan ilgiyi dağıtmaları gerektiğini belirterek, "Bundan yola çıkarak Ayder benzeri şartlara sahip 11 nokta daha tespit ettik.

Kaçkar Dağları'nın 3-4 bin rakım arasında bir sıra dağ dizisi olduğunu vurgulayan Rize Valisi Erdoğan Bektaş, Rize sınırları içerisinde ise 2 bin ile 3 bin rakım arasında turizmin hizmetine sunulabilecek 100'e yakın zirve olduğunu belirtti.

Vatan Gazetesi'nde yer alan habere göre; Turizmde Trabzon, Rize ve Artvin'in birbirinden ayrı düşünülemeyeceğini ifade eden Bektaş, Uzungöl, Ayder ve Karagöl'ün bir bütün olarak ele alınması gerektiğini, Doğu Karadeniz kalkınma hamlesinde Kaçkar sıra dağlarının öncelik olduğunu vurguladı.

Bölgedeki, üç etaptan yaklaşık 9 yılda tamamlanması planlanan ve 70 milyon avroya mal olması beklenen proje için yap-işlet-devret modelinde 4 firmanın talip olduğunu kaydetti.

Rize Valisi Erdoğan Bektaş, "Ayder benzeri şartlara sahip 11 nokta daha tespit ettik. Ayder ile birlikte 12 noktanın tamamının ulaşım ve altyapı sorunlarını çözmek için bir dizi ihale yaptık. Vadiler boyunca denizden yaylaya kadar yeşil yolun dikey bağlantılarını oluşturacağız. Ayrıca bu 11 noktanın imar planlarını da ihale ettik. Gelecekte Ayder gibi bir çıkmazla karşılaşmamak için gerekli altyapıyı, hukuki imar planını oluşturuyoruz."

Rize'de yeni "Ayder"ler oluşturmayı öngördüklerini kaydeden Bektaş, "Oluşturduğumuz noktaların yarısı bile tutsa bunun şehre katacağı zenginliği, hareketliliği, cazibeyi, potansiyeli kamuoyuna bırakıyoruz. Turizmde çoklu anlayış ile hareket ediyoruz. Ayder'in ve benzeri noktaların dışında şehirde odak noktaları oluşturmak gerekiyor. Bunun için de belirlediğimiz turizme katkı sağlayacak 40 nokta tespit ettik. Bunun için de çalışıyoruz." şeklinde konuştu.