25 / 04 / 2024

Kocaeli sanayinin ve istihdamın başkenti oldu!

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, “Burası sanayinin ve istihdamın başkenti. Bu anlayışla ilin her karışını planladık, altyapıda 1 numarayız” dedi.

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, “Burası üretimin ve istihdamın başkenti. İlimizde irili ufaklı 4 bin sanayi kuruluşu faaliyet gösteriyor. En büyük 100 sanayi kuruluşundan 40’ı burada. İlimizde çalışanların ve yaşayanların hayatını kolaylaştırmak için raylı sistemlere başlıyoruz. Hammadde ve ürün sevkıyatını kolaylaştırmak için de sanayici ve liman işletmecileriyle birlikte lojistik master plan çerçevesinde çalışıyoruz” dedi.

Hazırlık çalışmaları 3 yıl süren imar planının onayından sonra önceliği altyapıya verdiklerini ve bugün itibariyle yüzde 99’unu tamamladıklarını belirten Karaosmanoğlu, “Altyapı açısından Türkiye’de bir numarayız” diye konuştu.

Büyükşehir ilan edildikten sonra belediyenin çalışma alanının 110 kat büyüdüğünü belirten Karaosmanoğlu, şunları söyledi:

“Su, kanalizasyon, yağmur suyu, elektrik, doğalgaz, telekom çalışmalarını ana caddelerde bitirdik, mahallelerde de çoğunluğunu yeniledik. Şebekede su kaybı yüzde 70’ti, yüzde 30’a indirdik. 2015 bütçemiz 2 milyar TL’ye yakın. Büyük yatırımlar yapıyoruz.”

Bir zamanlar kokudan durulmayan Körfez’in şu an pırıl pırıl olduğunu ifade eden Karaosmanoğlu, “Koku kalmadı. Uçakla denetim yapıyoruz. Sanayicilerimizle 12 yıldır birlikteyiz. Onlar önerilerimize hep uyuyorlar. Yeni başlayanlarla ufak tefek sıkıntılarımız oluyor, onları da kontrol ediyoruz. Skala sistemini kurduk. Denize en ufak sızıntı gelemez” dedi.

Mavi Bayrak dikildi

İzmit Körfezi’ni kangren olmuş bir vaziyetten Mavi Bayrak’lı sahile dönüştürdüklerini belirten Karaosmanoğlu, şöyle konuştu:

“Sahil kenti Kocaeli, bunun nimetlerinden yararlanmıyor, eziyetini çekiyordu. 18 tesisle İzmit Körfezi’nde arıtılan atıksu miktarı yüzde 20’lerden 99’lara çıktı. Yapılan denetlemeler ve temizleme teknelerinin çalışmaları sonuç verdi.

Bunun en güzel meyvesi Karamürsel Altınkemer Halk Plajı ve Kandıra Cebeci Sahili’nin mavi bayrakla taçlandırılması oldu. Şimdi İzmit Körfezi’nde 70’ten fazla canlı türü var.”

Tramvay geliyor

Lojistik master planını yapıp uygulamaya aldıklarını ifade eden Karaosmanoğlu, şu bilgileri verdi:

“Burası bir liman şehri. Küçüklü büyüklü 40 tane liman var. Limanları büyütme planları var. Liman bölgeleri ilan ediyoruz. Derince limanının kapasitesi artırılıyor. Birçok limanda bu tür genişleme çalışmaları var.”

En önemli hedeflerinin raylı sistemler olduğunu kaydeden Karaosmanoğlu, “ Tramvay çalışması başladı. Temeli attık. İlk hattı 7.5 kilometre olarak İzmit’te yapacağız. Vagonları sipariş ettik. 2016 sonunda hizmete açacağız” dedi.

Metro da yolda

Metro çalışmalarına da başladıklarını belirten Karaosmanoğlu, “Metro ilk etapta İzmit’ten Derince ve Körfez’e kadar uzanacak., İstanbul’la entegre olacak. Sabiha Gökçen Havalimanı’na gidecek. Temeli 2018’de atmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Değişen, dönüşen Kocaeli

Başkan Karaosmanoğlu, son dönem çalışmaları hakkında şu bilgileri verdi:

“İtfaiye ve ambulansların giremediği yollar 2004 öncesinde kaldı. Ana arterler modern bulvarlara dönüştü. 200 kilometre duble yol, 46 köprülü kavşak, D-100 üzerinde asansörlü yürüyen merpenli yaya köprüleri yapıldı. İstanbul’dan sonra özkaynakla baraj yapan ikinci kurum Kocaeli Belediyesi oldu. 100 yıllık su ihtiyacı garanti altına alındı. Kocaeli Şehir Hastaneleri’nin temeli atıldı. S41 Kart’la gıda ve giyim, ayrıca Annelere Süt Kampanyası uygulamaya kondu. 53 spor tesisi ve FİFA standartlarında spor sahaları yapıldı.”

Gıda sanayicileri Kocaeli’ye taşınacak

Gıda organize sanayi bölgesinin kuruluş çalışmalarının devam ettiğini vurgulayan Karaosmanoğlu, “Büyükşehir belediye başkanı olarak ben de müteşebbis heyetteyim. Yavaş yavaş temel atma hazırlığındayız. İstanbul’dan da pek çok gıda üreticisi Kocaeli’ne taşınacak. İzmit’e 20 kilometre mesafede, Kandıra yolu üzerinde büyük fabrikalar kurulacak. Hayvansal, bitkisel her türlü ürünün imalatı o bölgede yapılacak” diye konuştu.

Karadeniz sahilinde çevreye duyarlı otel

Kocaeli bir sanayi şehri olduğu için, işadamlarının ihtiyacı doğrultusunda 10 yılda 10 taneden fazla 5 yıldızlı otelin açıldığını belirten Karaosmanoğlu, “Turizm planlarını yaptık. Karadeniz mükemmel bir yer, insanı dinlendiren bir yer. Yalnızca sezonu 4 ay, yani çok kısa. Orada yaz mevsimi için çok güzel ücretsiz plajlar yaptık. Karadeniz sahiline kaliteli oteller yaptırma planımız var. Yalnız, doğal yapıyı hiç bozmadan, çünkü doğallığı çok önemsiyoruz” dedi.