29 / 03 / 2024

THY'nin bu yıl hedefi 60 milyon yolcu!

THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Hamdi Topçu, "Yolcu sayımızı bu yıl 60 milyona çıkarmayı hedefliyoruz. Bu güne kadar bu hedefte bir sapma yok" dedi.

Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Hamdi Topçu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türk havacılığının son yıllarda büyük gelişme gösterdiğini, 2002 yılında sivil havacılığa 26, bugün 52 havalimanının hizmet verdiğini belirterek, "İnsanlar artık 4 saatin üzerindeki seyahatlerde otomobil ve otobüs kullanmak istemiyor. Artık konfor devreye giriyor. Uçak artık statü aracı değil, ulaşım aracı. Otobüs fiyatının altında bilet fırsatları çıkıyor. Bu fırsatları değerlendiren insanlarımız çok cüzi bir parayla artık uçakla seyahat etme imkanlarına kavuşuyor" diye konuştu.

THY'yi 2003 yılında 1,2 milyar dolar ciro ile devraldıklarını, şirketi bugün 17,5 milyar dolar iştirakleriyle beraber ciro yapan bir şirket haline getirdiklerini ifade eden Topçu, şunları söyledi:

"Türkiye'nin gelişimine paralel olarak şirketi getirdiğimiz nokta övünülecek bir nokta. 10 bin çalışanı varken bugün 45 bin çalışanı var. 35 bin kişiye fazladan ekmek bulma imkanı sağladık. Türkiye'de en fazla SSK primi ödeyen şirketiz. Yaptığımız ciro bakımından Türkiye'de ikinci büyük şirket grubuyuz. Aynı zamanda son 10 yılda bilançosunu karla kapatan bir şirketiz. Son 80 yıldır en yüksek nakte sahip şirketiz. Kasamızda en fazla nakit dönemini yaşıyoruz. Uçak alımları hariç her hangi bir bankadan kredi, borç veya sermaye artış yolu ile bir kaynak sağlamadık. Yaptığımız ve aldığımız bütün uçaklar devlet garantisi olmadan aldığımız uçaklardır. Türk Hava Yolları'nın bilançosuna verilen kredilerdir."

"Markanın kalitesini yukarı çekme adına şirketlerimiz var"

Türk Hava Yollarının günü kurtaran bir şirket olmadığını, geleceğe yatırım yaptığını, 15 iştirakiyle önemli bir kurum haline geldiğini kaydeden Topçu, şöyle devam etti:

"Uçak koltuğu, Amerikan şirketi ile ortak motor bakımı yapıyoruz. Motor yenileme atölyemiz var. Sabiha Gökçen Havalimanı'nda 25 bin metrekare alanda uçaklarımızın motorunu yeniliyoruz. Ana markanın kalitesini yukarı çekme adına şirketlerimiz var. Aynı zamanda turistlerin KDV iadelerini alabilmeleri için şirket kurduk. Bunların hepsini Türk Hava Yolları'nın hizmet paketini yukarı taşımak için. Bugün son 4 yılda Avrupa'nın en iyi hava yolu şirketi seçilmemiz tesadüf değil. Yolcunun havalimanına geldikten sonra ulaşacağı havalimanından çıkana kadarki müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmak için çabalıyoruz. Bu alanda sadece sorumlu biz değiliz ama bizden bilet alan bütün yolcularımızın dertleriyle dertlenmek durumundayız."

"Yeniliklerle dünyada birincilikler alıyoruz"

Hizmet kalitelerini en üst düzeye çıkarmaya çalıştıklarını vurgulayan Topçu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Biz taklit dönemini geride bıraktık. Artık Türk Hava Yolları taklit edilen hava yolu şirketi haline geldi. Kendi Ar-Ge ve inovasyonumuzu çok iyi bir ekiple yapıyoruz. Yaptığımız yeniliklerle dünyada birincilikler alıyoruz. Hizmet kalitesini iyi yapabilirsiniz ama iyi tanıtmazsanız markaya hiçbir katkısı olmaz. Yurt dışındaki rekabet gücümüz, hizmet kalitemiz ve tanıtımdan geliyor. Barcelona ve Mancester United ile sponsorluklarımız bitti ama Kobe Bryant ve Messi ile anlaşmalarımız devam ediyor. Almanya bizim için çok büyük bir pazar. Haftada üç yüzün üzerinde uçuşumuz var. Borussia Dortmund ile anlaşma imzaladık. En büyük isim sponsorumuz ise Turkish Airlines Euroleague basketbol. Bu bizim amiral sponsorumuz. Dünyada bir milyarı aşkın kişinin canlı izlediği bir organizasyon. Bu organizasyonda tanıtımımızı yukarı çekiyoruz."

Futbolda en iyisi olarak Lionel Messi, basketbolda ise Kobe Bryant'ı seçtiklerini vurgulayan Topçu, ikisinin çektiği tanıtım filminin dünyada en çok izlenen reklam olduğunu, sonbaharda da böyle bir film çekip sosyal medyada kırdıkları rekoru bir daha kırmak istediklerini söyledi.

Hedef büyük

Topçu, gerçekçi bütçe oluşturduklarını ve kendilerine gerçekçi hedefler koyduklarını söyleyerek, "Başarımızı bütçe üzerinden seyrediyoruz. Yolcu sayımızı bu yıl 60 milyona çıkarmayı hedefliyoruz. Bu güne kadar bu hedefte bir sapma yok. En önemli gelişme transit yolcuda büyük bir atak yaptık. Transit yolcuda bu yıl 14 milyon yolcuyu taşımış olacağız. Bu da İstanbul'un Türkiye'nin önemli bir aktarım merkezi olduğunu gösteriyor. Bu aktarım merkezi olması için havalimanlarının daha rahat olması gerekiyor. Atatürk Havalimanı kapasitesinin üstünde hizmet veriyor. Bu sorunları eğitimli personelimizin gayretleri ile aşıyoruz" ifadelerini kullandı.

"THY pilot eğitimine de el attı"

Türk Hava Yollarının 2023 ile ilgili önemli vizyonu olduğunu belirten Topçu, şunları vurguladı:

"İnşallah THY 2023'e geldiğimizde 120'ye yakın geniş gövde uçağı, 460 toplam uçağı ile dünyanın sayılı hava yolu şirketleri arasına girmiş Türkiye'nin gururu olmaya devam edecektir. Bu planımızı adım adım yapıyoruz. Hedefimizde hiç sapma olmadı. Uçak almak, yeni noktalara uçmak en kolay yol. Önemli olan kalifiye eleman yetiştirebilmek. Kalifiye eleman problemi en fazla kokpitte, pilotta baş gösteriyor. Biz 770'e yakın, 48 ülkenin vatandaşını pilot olarak uçuruyoruz. 2016'dan sonra bu sayı aşağıya doğru bir seyir gösterecek. Çünkü, THY pilot eğitimine de el attı. Aydın Çıldır'da önümüzdeki ay itibariyle kurduğumuz yeni şirket devreye girdiğinde yılda 300 pilot yetiştiren bir okulumuz olacak. Türkiye'de üniversiteler de bu işe önem vermeye başladı. Biz de bunları destekliyoruz. Sivil havacılıkta önümüzdeki dönemde önemli gelişmeler olacak."

Türk Hava Yolları ile ilgili son dönemde gerçekle bağdaşmayan haberlerin basında yer almasına üzüldüklerini, THY için karalama kampanyası başlatan kuruluşların hükumete karşı da savaş açtığını söyleyen Topçu, şunları kaydetti:

"Bunlar ülkenin değerlerine savaş açmış. Aslında gocundukları bir taraf olduğu için bize saldırıyorlar. Biz bunları uçaklarımıza almıyoruz. Havaalanlarımıza sokmuyoruz. Bunlar da kasıtlı olarak bu ülkenin milli hava yolu şirketini yalan yanlış haberlerle kamuoyunda değerini düşürüp, çamur atıyorlar. Bunu başaramayacaklardır. Hukuk önünde hesabını sorma adına girişimlerimizi yaptık. Önümüzdeki günlerde hukuk önünde bu yayınlara hesabını soracağız."