19 / 04 / 2024

Edirne Selimiye Meydanı'ndaki dükkanlar kaldırılıyor!

Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, Selimiye Meydanı'nda bulunan ve belediye dükkânları olarak bilinen yerlerin kaldırılacağını belirterek, 'Orada nereden bakarsanız bir 10 milyonluk yatırımdır ama hatalı bir yatırımdır." dedi.

Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, 1 Genel Meclisimde Selimiye Meydanımda bulunan ve belediye dükkânları olarak bilinen yerlerin kaldırılacağını belirterek, 'Orada nereden bakarsanız bir 10 milyonluk yatırımdır ama hatalı bir yatırımdır. Biz burayı doğal bir şekilde düzenleyip hem Selimiye'yi insanlarla buluşturuyoruz, hem de Eski Cami ile Selimiye arasındaki doğal olmayan yerleri ortadan kaldırıyoruz. Orada tur otobüsleri için bir indi-bindi noktası oluşturulacak" dedi.

Kaleiçi ve Karanfiloğlu semtleri için Kentsel Dönüşüm Sit Alanı kararını aldıklarını ama Kültür ye Tlırizm Bakanı'nın değiştiğini yeni Bakan Nabi Avcı ile önümüzdeki günlerde Ankara'ya gidip görüşeceğini belirten Gürkan, Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, 1 Genel Meclisi'ne katılarak, meclis üyelerine "Edirne'de Doğal Tarihi Mirasın Korunması Yeni Atılımlar ve Gelecek Hedefleri" başlıklı sunumunu gerçekleştirdi.

"Meclis ile ortak iki proje"

Gürkan, Edirne Belediyesi ve 1 Genel Meclisi olarak iki ortak projelerinin olduğunu belirterek, "Bunlardan birisi Sarayiçi Rekreasyon Projesi. Pazartesi bu projenin uygulama ihalesine çıkacağız, kincisi de Edirne Katı Atık Projesi. Bu projenin son aşamasındayız. Yakın bir zamanda bitecek" dedi.

Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, meclis üyelerine projeleri hazırlanmış ve uygulamaya başlanacak Sarayiçi ve Selimiye Rekreasyon Projesi, Yemiş Kapanı Hanı projesi, Kent Müzesi, Mimar Sinan eserlerinin bulunduğu Minipark gibi projeleri aktardı.

Tur otobüslerine otopark Gürkan sunumunun ardından meclis üyelerinin sorularını da yanıtladı.

MHP Grup Başkan Vekili Ahmet Durmaz'ın bu kadar fazla projeyi kaldırabilecek bir otopark projenin olup olmadığını sorması üzerine Gürkan, "Selimiye'nin önünde belediye dükkânları olarak bilinen dükkânları kaldırıyoruz. Cafe Sera'yı yıkıyoruz. Orasını tatlı bir şeyle Selimiye'ye bakışınızla ulaşabileceğiniz bir yer haline getireceğiz. Dikkat edin, geçerken gerek yürüyerek gerek Selimiye'yi görmeniz mümkün değil. Biz doğal haline getirmek istiyoruz orasını. Orada nereden bakarsanız bir 10 milyonluk yatırımdır ama hatalı bir yatırımdır. Biz burayı doğal bir şekilde düzenleyip hem Selimiye'yi insanlarla buluşturuyoruz, hem de Eski Camii ile Selimiye arasındaki doğal olmayan yerleri ortadan kaldırıyoruz. Orada bir indi-bindi noktası oluşturulacak. Tur otobüsleri için söylüyorum bunu. Yine Kıyık tarafından gelenler için ise Altunhan Park'ın önünde bir indi-bindi noktası oluşturulacak. Bu tur otobüslerini buralarda tutmayacağız, ki şey yapacağız. Eski keresteciler olarak bilinen alanı, mülkiyet sahipleriyle de konuştuk, hem otopark hem de tur otobüsleri parkı yapacağız. Bir ikincisi de belediyenin yıllar önce sattığı Rüstempaşa Kervan Saray'ının arkasındaki otopark alanı var. Kurulla da görüştük. Herhangi bir arkeolojik alan değil. Oraya yer altına iki katlı otopark yapacağız. Kaleiçi'ne de kimi yerlere göre iki katlı çelik şeklinde otopark yapacağız" dedi.

"Bu haliyle Menzilahır'a başlamam"

AK Partili Nedret Akbulut'un 'Belediye'nin herhangi bir kentsel dönüşüm planı olup olmadığını' sorması üzerine Gürkan, "Geçmişte Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile ilgili imzalanan Menzilahır Mahallesi'nin kentsel dönüşümü için bir protokol var ama burası için ayrılan ödenek 40 milyon lira. Mezilahır Mahallesi'nde bin tane ev var. Ev başına 25 bin lira düşüyor.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile sürekli görüştük. Bu ödeneğin miktarını arttırdıkları için başlamadım, bu haliyle de başlamayı düşünmüyorum. Bundan yaklaşık bir-iki ay önce bir önceki Kültür Bakanı Mahir Ünal ile bir toplantı yapmıştık. Kaleiçi ve Karanfiloğlu semtleri için Kentsel Dönüşüm Sit Alanı kararını almıştık ama biliyorsunuz Bakan değişti yeni Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı oldu. Önümüzdeki günlerde Ankara'ya gidip onunla görüşeceğim. Eğer bu kararı alırsak emin olun Edirne'nin turist sayısı 7 yılda 3 milyondan 10 milyona çok rahatlıkla çıkacaktır" dedi. Gürkan son olarak Binevler ve çevresinde vatandaşların taleplerine göre hareket ettiklerini belirterek, "Oralarda bu talep var. Vatandaşlardan talepleri topluyoruz. Şimdilik iki sitenin talebi var ama iki site istedi diye kentsel dönüşüm kararı alınmaz. Bunu nasıl yapacağız, 1-Bu mutlaka yerinde kentsel dönüşüm olacak, 2Vatandaşın mutlaka zarar etmeyeceği bir kentsel dönüşüm olacak, 3-Vatandaşın istediği ve 4-Vatandaş ile beraber yapılan bir kentsel dönüşüm olacak. Bu 4 payda olmadan Edirne Belediyesi olarak kentsel dönüşüm işine girmeyeceğiz" dedi.