28 / 03 / 2024

Naci Ağbal: Yeniden yapılandırma fırsatını kaçırmayın!

Maliye Bakanı Naci Ağbal,Bakan Ağbal, bazı alacakların yeniden yapılandırılmasına ilişkin kanunun getirdiği avantajlara ilişkin açıklamalarda bulundu. Borçların çok önemli indirimlerle yeniden yapılandırıldığını vurgulayan Ağbal, bu fırsatın kaçırılmaması gerektiğini ifade etti.

Maliye Bakanı Naci Ağbal, Gelir İdaresi Başkanlığındaki (GİB) tüm bürokratlara yeniden yapılandırmayla ilgili talimat verdiğini belirterek, "Tüm illeri gezip yeniden yapılandırma kanununun getirdiği avantajları anlatacaklar. Kanunun getirdiği avantajları duymayan kalmasın, herkes bu fırsatlardan yararlansın istiyoruz." dedi.

Bakan Ağbal, bazı alacakların yeniden yapılandırılmasına ilişkin kanunun getirdiği avantajlara ilişkin AA muhabirine açıklamalarda bulundu.

Kanun ile vatandaşın kamuya olan borçlarının çok önemli indirimlerle yeniden yapılandırıldığını vurgulayan Ağbal, bu fırsatın kaçırılmaması gerektiğini ifade etti.

Ağbal, söz konusu yasa ile başta vergi daireleri olmak üzere Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu, il özel idareleri ve belediyelere olan borçların da yapılandırıldığını hatırlatarak, şunları kaydetti:

"Mükelleflerimiz, geçmişte farklı birçok nedenle kamuya olan bu borçlarını ödeyememiş olabilir. Şimdi biz elimizi uzatıyoruz ve ‘bu eli tutun’ diyoruz. Borçlarından kurtulmak ve önüne bakmak isteyen tüm vatandaşlarımızı kanunun getirdiği fırsatlardan yararlanmaya davet ediyorum. Buradan sizin aracılığınızla vatandaşlarımıza tekrar sesleniyorum. Başvurularını son gün olan 31 Ekim’e bırakmasınlar ve imkanı olan, yapılandırdığı borcunu peşin ödesin çünkü peşin ödeme yolu ile ceza ve faizlerden neredeyse tamamen kurtuluyorsunuz."

- Taksitle ödeme seçeneğinde ilk iki taksite dikkat

Kanunla, borçların taksitle ödenmesi imkanı da getirildiğini anlatan Ağbal, "Herkes kendine uygun taksiti seçebilir. Biz 6, 9, 12, 18 taksit seçeneği getirdik. Taksitler 2 ayda bir ödenecek. Azami 36 ay süre verdik. Tabii bu sürelere cüzi bir ek ödeme koyduk. Peşin ödeyenler ise bu ek ödemeyle karşılaşmayacak." dedi.

Kanundan yararlanmak için getirilen çok önemli bir şart olduğunu da vurgulayan Ağbal, taksitle ödemeyi seçen mükelleflerin ilk iki taksiti mutlaka süresinde ödemesi gerektiğini, aksi halde yapılandırma ile elde ettikleri fırsatları kaybedeceklerini söyledi.

- Çalışmalar artarak devam edecek

Maliye Bakanı Ağbal, kanunun herkesçe en iyi şekilde anlaşılması ve uygulanabilmesi için rehber ve broşürler hazırladığını da bildirdi.

Bunları ülkenin her köşesine ulaştıracaklarının altını çizen Ağbal, şöyle konuştu:

"Kanunun tanıtımı için özel bir kampanya başlattık. Hazırladığımız afişlere, metro ve otobüs duraklarında, billboardlarda, hızlı trenlerde, havaalanlarında rastlayacaksınız. Televizyon ve radyo kanallarında kamu spotları yayınlanıyor. Gelir İdaremiz, sosyal medya ve e-posta yoluyla bilgilendirmeler yapıyor. Alışveriş merkezlerinde tanıtım ve bilgilendirme stantları açtık. Vergi İletişim Merkezimiz aracılığıyla da her gün vatandaşlarımızdan gelen binlerce soruyu yanıtlıyoruz.

Ayrıca, Gelir İdaresindeki tüm bürokratlara talimat verdim. Tüm illeri gezip yeniden yapılandırma kanunun getirdiği avantajları anlatacaklar. Kanun, kamuya borcu olan tüm vatandaşlarımız için çok büyük avantajlar sunuyor. Bunları duymayan kimse kalmasın, herkes bu fırsatlardan yararlansın istiyoruz. Ben de dahil olmak üzere tüm arkadaşlarımız ulaşabileceğimiz herkese ulaşmak ve bu imkanları herkese anlatmak için çalışmalarımızı artırarak devam edeceğiz."