18 / 04 / 2024

Ahmet Misbah Demircan: Beyoğlu'nda daha çok yapacaklarımız var!

Beyoğlu'na turizmden, kültür sanat etkinliklerine, kentsel dönüşüme kadar vitrin projelere imza attıklarını söyleyen Başkan Demircan, "Daha yapacaklarım var. Hayalimdeki projeleri gerçekleştirmek için Beyoğlu'nu bir dönem daha yönetmeye talibim" dedi...

BİZ her daim vatandaşla iç içeyiz. Halktan kopmuyoruz. Semt konaklarımız, okullarımız ve etkinliklerimizde hep vatandaşla iç içeyiz. Her gün vatandaşla bir araya getirecek etkinlikler olmasına önem veririm. Bizim her çarşamba günü burada halk günümüz var. Dileyen vatandaşımız buraya gelip ve bana isteğini söyleyebiliyor. Muhtarlarımızla düzenli görüşmeler yapıyoruz. Zaten Beyoğlu Belediyesi olarak kentsel dönüşümde başarılı olmamızın en önemli nedeni halkla yaptığımız bire bir temastır. Beyoğlu'na 8 yılda önemli bir ivme kazandırdık. Daha yapacağım projelerim var. Partim uygun görürse Beyoğlu'nu yine dinamik bir şekilde yönetmek için aday adayı oldum.

MARKA şehirlerin, marka ilçelerin fark yaratan özellikleri vardır. Nasıl ki Rize çayıyla, Giresun fmdığıyla anılıyorsa Beyoğlu da kültür sanat ve turizmiyle anılıyor. Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, göreve geldiğinde Beyoğlu'ndaki otellerde 6 bin olan yatak sayısının şimdilerde 30 binlere ulaştığını, yüzde 85 doluluğu yakaladığını ve turistin Beyoğlu esnafının cirosunu günde 25 milyon lira artırdığını söyledi. Demircan, turizmle ilgili çalışmaları, kentsel dönüşüm projelerini, sosyal market uygulamasını, kadınlara ve gençlere yönelik çalışmalarını ve diğer hedeflerini AKŞAM'a anlattı. Söz Demircan'm: 20 BİN KİŞİYE SOSYAL MARKET KADINLARIMIZI HAYATA ENTEGRE EDİYORUZ ?

KÖHNE BİNALARA HAYAT VERDİK

KENTSEL dönüşümde diğer ilçelere oranla çok ilerdeyiz. Tarlabaşı'nda yaptığımız proje ortada. Sırada Kasımpaşa, Örnektepe ve Okmeydanı var. Yapılan anketlerde vatandaş hep kentsel dönüşümü ve evinin yenilenmesini istiyor. Dönüşüm yaptığımız yerlerde otoparkları yeraltına indiriyoruz. Tarlabaşı'nda bunu yaptık. Okmeydanı için hayalini kurduğum bir proje vardı. Şimdi bu hayalimi gerçekleştirmek üzereyim. Vatandaş yıllar önce devletin arazisine ev yapmış.

Şimdi bu arsaların tapularını o vatandaşlara satıyoruz. Şu ana kadar 550 kişi arsasını aldı. Arsalar satıldıktan sonra kentsel dönüşüme start vereceğiz. Yani burada vatandaş tapu parasına daire almış olacak. Okmeydanı'nda yapacağımız dönüşüme destek yüzde 95'in üzerinde. Burası dönüştükten sonra İstanbul'un cazibe merkezi olacak.

2004'te kendimize bir rota çizmiştik. Bina stokunu anlamlı bir şekilde restore edersek turizmde belirli bir seviyeye gelecektik.

Bu hedef tuttu. Beyoğlu'nun kültür, sanat ve turizm merkezi olması için çalıştık ve başarılı olduk. Sonuçta yeni açılan otellerle 6 bin yataktan 30 bin yatağa ulaştık. Her gün yüzde 85 doluluk oranımız var. Bu misafirlerimiz Beyoğlu'na günde 25 milyon lira ekonomik değer kazandırıyor. Yıllar önce İstiklal Caddesi'ne gelen insanlar, Taksim'den Galatasaray Meydanı'na kadar yürüyüp dönüyordu. Ancak şimdi Tünel'e, Galata Meydanı'na hatta Karaköy'e kadar ciddi bir insan sirkülasyonu var. Buralara eskiden bellli saatten sonra insan girmeye korkardı. Şimdi sabaha kadar güvenle gezebiliyorlar. Tarlabaşı da öyleydi. Bunun oluşması için öncelikle köhnemiş binaları yenileyerek buralara hayatın geri dönmesini sağladık. Ardından adeta işgal edilen sokakları herkese açtık. Bu konuda çok sorun yaşadık. Ancak kazanan İstanbul oldu.

Restorasyonlarımız devam edecek.

MARMARAYİN BİZE ÇOK KATKISI OLDU

Marmaray Cumhuriyet tarihimizin en önemli projelerinden biri. Biz bu gibi projelere bir de Beyoğlu'na nasıl yansıyor ona bakıyoruz. Marmaray'm bize çok katkısı oldu. Örneğin Salıpazarı ve Perşembe Pazarı esnafını çok rahatlattı. Ulaşımın daha da kolaylaşmasıyla buraya daha çok vatandaş gelmeye başladı. Şimdi buralarda yeni iş kolları açılacak. Önümüzdeki yıllarda burada turizm alanında yeni yatırımlar olacak.

HER ilçede olduğu gibi bizim ilçemizde de sosyal yardıma muhtaç insanlarımız var. Biz bu vatandaşlarımıza yardım yaparken onların rencide olmamasını istedik. Kasımpaşa'da 3 bin metrekarelik bir kapalı alanda 'sosyal market' yaptık. Bu marketin ürün reyonlarında istediğiniz her şeyi bulabiliyorsunuz. İhtiyaç sahibi vatandaşımız Sosyal İşler Müdiirlüğü'ne başvuruda bulunuyor. Belediye incelemenin ardından yardım talebinde bulunanlara ihtiyaçlarına göre alışveriş kartı veriyor. Karttaki kredi limiti ailede yaşayan kişi sayısına göre değişiyor. Örneğin 3 çocuklu bir aile ile 5 çocuklu bir ailenin aldığı yardım farklı oluyor.

Krediler aylık, üç aylık ve altı aylık olarak yükleniyor. Yaklaşık 4 bin ailenin sosyal market kartı bulunuyor.

Aile fertleriyle bu sayı 20 bin kişiye ulaşıyor.

İstanbul'un kalbi Beyoğlu, Beyoğlu'nun kalbi de günün 24 saati yaz kış cıvıl cıvıl olan İstiklal Caddesi'dir.

KADINLARIMIZI sosyal hayata entegre ediyoruz. Beyoğlu'nda açılan semt konaklarının tamamını kadınların hizmetine sunduk. Dileyen dilediği semt konağında eğitimlere katılıyor. Hayalimdeki bir proje de Gençlik Kampı projesiydi. Başkan olur olmaz Ketken Gençlik Kampı'nı hayata geçirdik. Beyoğlu'ndaki bütün okulları buraya taşıdık. 8 yılda 50 bin çocuk Kefken'de birer hafta tatil yaptı.