28 / 03 / 2024

Antalya-Kemer arası deniz otobüsü seferleri başladı!

Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, geçmiş dönemde uygulanan yanlış fiyat politikaları nedeni ile Yat Limanı’nda adeta çürümeye terk edilen deniz otobüslerini “Nerde kalmıştık Antalyam” diyerek, bıraktığı yerden seyrüsefere çıkardı. Deniz ulaşımından zarar etmeyi göze aldıklarını belirten Türel, “Belediyeler hizmetlerinde karlılık düşünürlerse, halka hizmetkar olmak değil millete efendilik yapmak gibi bir yanlışın içinde düşerler. Biz bu halka hizmetkar olmaktan şeref duyuyoruz. İşte deniz otobüslerinin bugün bu şekilde hizmete sokulması, halkın hizmetkarı olduğumuzun en güzel göstergesidir” dedi.

Antalya Kaleiçi Yat Limanı’ndaki Deniz Otobüsü açılış törenine Antalya Valisi Sebahattin Öztürk, Antalya Cumhuriyet Başsavcısı İbrahim Bağcı, Antalya Emniyet Müdürü Cemil Tonbul, Ak Parti İl Başkanı Mustafa Köse, protokol ve çok sayıda vatandaş katıldı. Törende ilk konuşmayı yapan Antalya Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Caner Şahinkara, Olimpos, Termessos ve Aspendos adlı 3 deniz otobüsünün her birinin biri 20 şer metrelik, 20 grostonluk 650 kw gücünde ikişer motora sahip olduğunu ve 42 yolcu kapasitesi bulunduğunu kaydetti.

VALİ’DEN TEŞEKKÜR

Antalya Valisi Sebahattin Öztürk, Antalya’nın 640 kilometrelik bir sahil şeridine sahip olduğunu ancak yeterince denizin nimetlerinden faydalanmadığını belirterek, “Bugün bir başlangıç olarak Antalya-Kemer hattını açıyoruz. Artık Antalya’da deniz ulaşımını öne almamız gerekiyor. Başkan Türel’e bunu düşündüğü ve başlattığı için teşekkür ediyoruz. Antalyalılar deniz otobüslerini hem ulaşım hem gezi amacıyla kullansınlar. 10 lira ucuz bir fiyat. Vatandaşlarımız hafta sonları gezmek amacıyla bile kullanılabilir” diye konuştu.

ANLAMLI AÇILIŞLAR

5 gün önce Konyaaltı sahilini açtıklarını hatırlatan Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel şunları söyledi: “Bu törenler bizim için son derece mütevazi, ancak anlamı oldukça yüksek törenler. Geçmişte birçok kavşak projesi, alt yapı çalışması, hafif raylı sistem açılışı gibi önemli ve büyük hizmetlerin açılışını yapıyordum. Ancak Pazar günü Konyaaltı’nda bugün de burada yaptığımız bu anlamlı buluşma Antalya açısından çok önemli farklılıklar taşıyor. Antalya’nın en güzel mücevheri Konyaaltı’nı Antalyalılara vermiş olduğumuz hizmetlerden hiçbir ücret almadan hediye ettik. Halkın plajını halkın emrine amade ettik. Bugün de benzeri bir açılışı için birlikteyiz” dedi.

DTO İLE BİRLİKTE KARAR VERMİŞTİK

Antalya’nın Gazipaşa’dan Kaş’a kadar tarih boyunca onlarca limana ev sahipliğini yapan bir deniz şehri olduğunun altını çizen Başkan Türel şöyle konuştu: “Denizden istifade etme şansını maalesef bugüne kadar bulamadık. Maalesef Antalyalılar denize bakmış, deniz bize bakmış. Bu düşünce ile belediye başkanlığımın ilk döneminde Antalya’da deniz otobüslerini hayata geçirmek üzere bir adım attık. O dönemde projeyi Deniz Ticaret Odası (DTO) ile birlikte yürüttük. DTO Başkanı Hüsnü Çöllü idi. Bizim Antalya’nın denizlerine uygun olan araç temini hususlarında görüşlerimizi yönlendiren uzman kuruluş DTO idi. Bu araçlara hep birlikte karar verdik. Hüsnü Çöllü milletvekili olunca projeyi yerine gelen Ahmet Erol ile yürüttük. Antalya denizi için en uygun olan bu araçları DTO’nun yaptığı mihmandarlık sayesinde karar verdik ve temin ettik. Deniz otobüslerini denize indirdiğimizde benim görev süremin dolmasına haftalar kalmıştı. Deniz mevsimi de açılmadığı için bu deniz otobüslerini seyrüsefere intikal ettiremedik.”

NERDE KALMIŞTIK ANTALYAM

Daha sonrasında deniz otobüslerinin, ne zaman sefere başlaşacak diye beklerken, Yat Limanı’nda çürümeye terk edildiğini hatırlatan Türel, “O dönemde Antalya için bir hayalimiz daha gerçekleşmedi. Seçim döneminde Antalyalılar ile bir sloganı paylaşmıştık ‘Nerde Kalmıştık’ diye. İşte bugün de geldiğimiz noktada ‘Nerde Kalmıştık Antalyam’ diyerek bu deniz otobüslerini bıraktığımız yerden seyrüsefere çıkarıyoruz. Antalyalıların emrine amade ediyoruz. Hayırlı olsun. Bu süreçte bu araçların denize uygun olmadığı yönünde söylemler oldu. Oysa DTO başkanlarına sorsalardı cevabını en iyi şekilde alırlardı. Önemli olan artık bu hizmetin yürüyor olması ve başlıyor olması” şeklinde konuştu.

MİLLETE EFENDİLİK BİZİM İŞİMİZ DEĞİLDİR, OLMAMIŞTIR, OLMAYACAKTIR

Toplu ulaşımın dünyanın bütün şehirlerinde halk için yapıldığını ve maliyetinin belediyeler tarafından karşılandığını vurgulayan Başkan Menderes Türel, şöyle sürdürdü: “Önceki dönemde deniz otobüslerinin maliyetlerinin yüksek olacağı endişesi ile sefere başlatılmaması yönünde adımlar atıldı. Bu deniz otobüsleri tek yön 40 liradan Antalya- Kemer arasında çalıştırılmaya başladı. Bu göstermelik bir girişimdi. Kimsenin gidiş- geliş 80 lira bedel ödemeyeceği belliydi. Dünyanın bütün şehirlerinde toplu ulaşım halk için yapılır. Kar beklemek belediyelerin vatandaşa yerine getirmesi gereken hizmet borcunu layıkıyla yerine getiremiyor olması demektir. Dünyanın bütün şehirlerinde toplu ulaşım belediyeler tarafından yapılır ve maliyeti karşılanır. Belediyeler bunda karlılık düşünürlerse o zaman halka hizmetkar olmak değil millete efendilik yapmak gibi bir yanlışın içinde düşerler. Gazi Mustafa Kemal ‘Köylü milletin efendisidir’ diyorken aslında milletin milleti yönetenlere efendilik ettiğini işaret etmektedir. Yoksa milleti yönetenlerin millete efendilik etmesi hiçbir zaman kabul edilemez. O yüzden değerli dostlarım zaman zaman maalesef ülkemizde Atatürk’ün inkılapçılığı darbecilikle, halkçılığı ise halka efendilik yapmakla karıştırılmaktadır. Biz bu halkın hizmetkarıyız. Biz bu halka hizmetkar olmaktan şeref duyuyoruz. İşte bu deniz otobüslerinin bugün bu şekilde hizmete sokulması, halkın hizmetkarı olduğumuzun en güzel göstergesidir. Millete efendilik bizim işimiz değildir olmamıştır olmayacaktır. Biz gerçek halkçılığın halka hizmet ile mümkün olduğunu hep söyledik. Belediye deniz otobüslerinden varsın zarar etsin. Biz projeler üreterek, yapacağımız çalışmalarla yeni kaynaklar buluruz. Deniz otobüsünün yüksek maliyetini halka ödetmeyiz. Bizim halkçılık anlayışımız budur.”

VİRA BİSMİLLAH DEDİ VE BAŞLATTI

Deniz otobüslerinin Antalya Kemer arasında yarından itibaren karşılıklı olarak günde 4 sefer yapacağını söyleyen Türel, sefer saatlerini 07.00- 08.30 12.30 ve 17.00 olarak açıkladı. Başkan Türel, halkın yoğun talebi olduğu takdirde seferleri sıklaştırmak ve başka noktalara taşımak düşüncesinde olduklarını kaydederek, “Bu hizmetin gerçekleşmesine destek veren özellikle Antalya Valimize, Antalya Liman Başkanlığımıza, Kemer Yat Limanı İşletmesine ve Kemer Belediye Başkanımızsa gönülden teşekkür ediyorum. Ne mutlu bizlere ki 5 yıldır bir kaptan bir yardımcısı ile işletilmesi mümkün olup denizde çürümeye terk edilen bu teknelerimizi hep birlikte seyrüsefere uğurlarken, Antalyamızın denizinden istifade edebilir hale de geleceğiz” diye konuştu.

VİRA BİSMİLLAH DEDİ DÜMENE GEÇTİ

Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel ardından “Vira Bismillah” diyerek açılış kurdelesini kesti ve ilk seferin startını verdi. Başkan Türel, Vali Öztürk ve Antalya protokolü Aspendos adlı deniz otobüsü ile Kemer’e yolculuk etti. Başkan Türel, seyrüsefer sırasında dümenin başına geçerek, bir süre deniz otobüsünü kullandı.

3 GÜN ÜCRETSİZ DİĞER GÜNLER 10 LİRA

Deniz otobüsü Seferler 07.00- 08.30 12.30 ve 17.00 saatlerinde Kaleiçi Yat Limanı ve Kemer Marina’dan yapılacak. Deniz otobüsleri 27-28-29 Haziran tarihlerinde ücretsiz hizmet verecek. Diğer günler halkın deniz otobüslerinden faydalanması için bilet fiyatları olabilecek en düşük fiyata çekildi. Menderes Türel, bu konuda her türlü fedakarlığı yaparak karayolu taşımacılığına yakın bir rakam belirledi ve deniz otobüslerinin fiyatını 10 lira olarak açıkladı. Bu fiyat politikası ile deniz taşımacılığı karayolu taşımacılığının yükünü ciddi oranda azaltabilecek.