28 / 03 / 2024

Binali Yıldırım İzmir projelerini anlattı!

İzmir Milletvekili olarak 64. Hükümette yeniden Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olarak görev alan Binali Yıldırım İzmir'de gerçekleştirilecek dev projeler hakkında İzmirlilere müjdeler verdi.

İzmir Milletvekili olarak 64. Hükümette yeniden Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olarak görev aldınız. İzmir’e Konak Tüneli, Adnan Menderes Havalimanı İç Hatlar Terminali gibi kazandırdığınız projeler var. Önümüzdeki dönemde İzmirlileri hangi projeler bekliyor. İzmir’e önümüzdeki dönem için ne gibi müjdeler verebiliriz?

Sizlerin de belirttiği gibi İzmir’in geçmişten gelen ulaşım problemini çözmek için Bakanlığım döneminde birbirinden değerli projeleri hayata geçirdik. 35 İzmir’e 35 proje sözü vermiştik. Bu sözümüzün arkasında durduk ve 35 projenin 27 tanesini başlattık ve önemli bir kısmını da tamamladık.    ‘Ulaşan- erişen Türkiye’ dedik. İzmir’in de ulaşımına ve erişimine büyük önem veriyoruz. İzmir’de de bu çalışmalarımızı başlattık, önemli yol kat ettik. Ancak İzmir’de halen ulaşım çok yetersiz. Bundan birkaç yol önce neredeyse tüm ulaşım sistemi kilitti. İZBAN’ı devreye aldık İzmirli biraz rahatladı.

Cumaovası Tepeköy arasına 190 tren seferi konacak

Şimdi Aliağa-Cumaovası arasında çalıştırılan İZBAN trenlerinin güneyde Tepeköy’e uzatılması için mevcut hattın yanına ikinci hat yapımı ile hatların elektrikli ve sinyalli hale getirilmesi çalışmasını yürütüyoruz. 30 km’lik 2.hat altyapı, üstyapı ve elektrifikasyon yapımı tamamlandı. Elektrifikasyonun geçici kabulü yapıldı. Sinyalizasyon yapımında ise yüzde 82 fiziki ilerleme sağlandı. 2016 yılının başında işletmeye açılması planlanıyor. Proje ile Cumaovası-Tepeköy arasındaki günlük işletilebilen tren sayısı 44 trenden 190 trene çıkarılacak.

Aliağa’dan-Çandarlı’ya metro

Ayrıca Tepeköy-Selçuk arasında da 26 kilometrelik kesime 2. Hat yapımını da başlattık. 2016 yılı sonunda açmayı planlıyoruz. Aliağa - Çandarlı Limanı Demiryolu Bağlantısı ve Nemrut Körfez Liman Bağlantısı Demiryolu projelerinin de hazırlıkları devam ediyor.

İzmir-Ankara’yı trenle 3,5 saate indireceğiz

Ayrıca İzmir’e söz verdiğimiz İzmir-  Ankara  arası Hızlı Tren Projesine de başladık. Bu hat ile İzmir-Ankara arası demiryolu seyahatini 13 saatten 3,5 saate indirmeyi planlıyoruz

Manisa Sabuncubeli tüneli oyuluyor

İzmir- Manisa arasında yıllardır sürücülerimizin korkulu rüyası olan zorlu bir geçiş bölgesi Sabuncubeli geçişinde yapımı süren tünel, İzmir-Manisa arası yolculuğu 15 dakikaya düşürerek, Manisa’yı İzmir’le birleştirecek. Bakın bu 15 dakikalık süre ile belki birçok yerde bir ilçeden ilçeye geçemiyorsunuz. Şu anda tünelin  İzmir  tarafında sağ tüpte 1.404 m  sol tüpte 1.457 m  Manisa tarafında, sağ tüpte ise 326 m. sol tüpte 50 m. kazı çalışmaları tamamlandı

Konak tünelini açtık

İzmirli sürücülerin kentin iç kısımlarındaki trafik yoğunluğundan kaynaklanan ve giderek artan sorunlarına, ‘dur’ demek için Konak Tüneli’nin hizmete açtık. İzmir’in kalbinin attığı; Kordon, Alsancak, Konak, Basmane ve Çankaya gibi semtlerin trafik yükünü azalttık

İzmir Havaalanı’na 186 milyon daha harcıyoruz

Adnan Menderes Havaalanını çağın ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde büyüttük, yenileyerek hayata geçirdik. Gerekirse İzmir’e ikinci hatta üçüncü havaalanını da kurarız ki, İzmir’in geleceği bunun sinyallerini şimdiden veriyor. Şu anda İzmir Adnan Menderes Havalimanı mevcut tesislerin deprem güçlendirmesi, apron ile taksi yolları yapımı, çevre güvenlik yolunun ve dâhili yolların rehabilitasyonu ile çevre tel örgüsü imalatlarının nizami hale getirilmesi projeleri için toplam 186 milyon TL daha harcama yapıyoruz.

Çandarlı limanı üst yapı ihalesi yapılacak

Yapımı sürmekte olan Çandarlı Limanı Türkiye’nin en büyük, Dünyanın ilk 10’u arasında yer alan bir liman. Proje kapsamında; 480 m’lik taş dolgu dalgakıran, 1.020 m’lik kazıklı dalgakıran imalatı 2013 yılında tamamlandı. Üstyapının yap-işlet-devret ile yapılmasına ilişkin yeniden ihaleye çıkılacak

İstanbul-İzmir otoyolu 98 km’lik bölümü açılacak

İstanbul-İzmir Otoyol projesi iki kanattan devam ediyor. 2016 yılı sonuna kadar Kemalpaşa-Bornova Otogar Kavşağı (20 km) ve Orhangazi-Bursa Çevreyolu (25 km) olmak üzere toplam 45 km ile birlikte projenin tamamında 98 kilometrelik kısmının trafiğe açılmasını hedefliyoruz.

İzmir-Ankara otoyolu projelendiriliyor

İzmir’i Ankara’ya bağlayacak İzmir-Ankara Otoyolu’nun proje çalışmalarını yapıyoruz. Proje sadece İzmir–Ankara ve otoyol güzergâhı üzerindeki illeri değil İç Anadolu’yu, Karadeniz Bölgesi ve Doğu Anadolu’yu da Ankara üzerinden Türkiye’nin en büyük limanına sahip İzmir’e bağlayacak. 501 km otoyol ve 71 km bağlantı yolları olmak üzere toplam 572 km olan yolun zemin araştırma çalışmalarına devam ediyor. Kavşak planları onaylanan ve büyük sanat yapıları projeleri hazırlanmakta olan otoyolun proje çalışmalarının 2016 yılı içerisinde bitirilmesini planlıyoruz. Bakanlık olarak İzmir için birbirinden önemli projeler planladık ve hayata geçirdik. Şimdiden İzmir’in 2023 yılını planladık ve bu yolda da adımlarımızı atıyoruz. Bu projeler İzmir’in çehresini, geleceğini, ekonomisini, yaşam alanlarını kalcı olarak değiştirecek. Bizler gideceğiz, siyasi partiler de gün gelir gidecek ama hizmetler İzmir’de kalacak.

İzmir körfezine tüp geçit yapmak istiyoruz

Ancak İzmir’in şehir içi ulaşımında oluşan darboğazın aşılmasında entegre ve modern ulaşım projelerine çok ihtiyacı var. Bu noktada Körfez’e yapılacak Tüp Geçit Projesi de çok önemli. İzmirlilerin bu konuda uzlaşmasını istiyorum. Projeyle ilgili doğaya ve tarihi yapılara zarar vereceğine yönelik yanlış yönlendirici ve haksız eleştiriler görüyoruz. ÇED sürecimiz devam ediyor ve bu proje hiçbir şekilde doğal yapıya zarar vermeyecek. Kuş Cenneti’ne zarar getirecek bir durum olmayacak. Güzergâh; İzmir Çevre Yolu, Çiğli ve Menemen ile bağlanacak şekilde planlanıyor. Diğer tarafta da Narlıdere’de, İnciraltı’nın hemen yanından Çeşme Çevre Yolu’na bağlanacak şekilde olacak.

İzmir körfezine ada konduracağız

Ayrıca bir de bu projede teknik nedenlerden ötürü yapay bir ada inşa edilmesi gerekiyor. Körfez’in zemin yapısıyla ilgili bir durum. Toplam proje uzunluğu 1800 metre tünel 4200 metre köprü ve 800 metrede yapay ada olacak. Tüp geçitten köprüye geçişte sağlam bir zemine, yapıya ihtiyaç var. Bu konuda da İzmirlilerin görüşlerini alacağız ve bu yapay adanın İzmir’e ayrı bir güzellik katacağını düşünüyorum.

Yurt Gazetesi

Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;

Türkiye tarihinde en uzun süre Ulaştırma Bakanlığı yaparak ulaşılması güç bir rekora imza atan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İzmir için öngördüğü 35 İzmir için 35 Proje başlıklı eylem planı hakkında Star.com.tr'ye özel açıklamalarda bulundu. Binali Yıldırım, İzmir'i Türkiye'ye ekonomik katkı sağlayan en büyük ikinci il konumuna getireceklerini söyledi.

Söz konusu 35 projeden 25’ine başlanıldığını belirten Yıldırım, bu projelerden 7’sinin her türlü engellemeye rağmen hayata geçtiğini vurgulayıp, tüm projelerin de tamamlanacağını söyledi. 35 projenin hayata geçmesi ile birlikte İzmir’in sorunlarını tamamen çözmüş marka bir şehir haline geleceğini de vurgulayan Yıldırım,

“Bizler gideriz ama hizmetler İzmir’de kalacak. Projeler tamamen İzmirliler için” dedi.

TÜRKİYE EKONOMİSİNE EN BÜYÜK KATKIYI SAĞLAYAN İKİNCİ ŞEHİR KONUMUNA GETİRİYORUZ

AK Parti hükumetleri olarak İzmir’e tüm Anadolu şehirlerinde olduğu gibi sadece hizmet siyaseti düsturu ile yaklaştıklarını vurgulayan Binali Yıldırım, hükumet olarak İzmir’in üzerine titrediklerini söyledi. İzmir’in sahip olduğu stratejik konumu, denizi, tarihi, üretim gücü ve nüfusu ile diğer şehirlerin arasında çok farklı bir özelliğe sahip ve gelişebilme açısından çok daha avantajlı konumda olmasına rağmen çok fazla ihmal edilmiş bir şehir olduğunun da altını çizen Yıldırım, “İşte biz bunu gördük. Daha önceki seçim döneminde gündeme getirdiğimiz ve şu anda bir bir hayata geçmeye başlayan 35 İzmir Projesi ile bu potansiyeli ortaya çıkararak İzmir’i Türkiye ekonomisine en büyük katkıyı sağlayan ikinci şehir konumuna getiriyoruz” ifadelerini kullandı.

“PROJELERİ BASTIĞIMIZ BROŞÜRLERDE BIRAKMADIK”

Tek gayelerinin İzmir’in hak ettiğini İzmir’e vererek aydınlık günlerine kavuşturmak olduğunu dile getiren Yıldırım projelerle ilgili açıklamalarına şöyle devam etti:

“Tabi bir şeyleri ortaya koymadan da bunların olması mümkün değil. Biz de bu projeleri lafta ya da bastığımız broşürlerde bırakmadık. Tabi ki bu projeleri gerçekleştirirken sürekli engellerle karşılaştık ve hala daha karşılaşıyoruz. Ne yazık ki engellerin çok büyük bir bölümü sadece ideolojik temelli. Gerçeği kabul edelim; İzmir üzerinden siyaset yapmanın kimseye yararı yok. Özellikle de İzmir’e. Verdiğimiz 35 Proje sözünü hiçbir zaman unutmadık ve her zaman da bu projelerin takipçisi oldum. Bugün 35 projenin 25’ine start verdik. 7 tanesini de tamamladık. Son 13 yılda İzmir’e bakanlığım olarak 6 milyar TL’lik yatırım yaptık. Bu projelerin hepsini hayata geçireceğiz, hatta daha fazlasını bile…”

“CUMAOVASI TEPEKÖY ARASI İŞLETİLEBİLEN TREN SAYISI 44’TEN 190’A ÇIKACAK”

Tüm İzmirliler’in bildiği gibi İZBAN’ı devreye aldıklarını dile getiren Yıldırım, “İzmirli biraz rahatladı. Şimdi de Aliağa-Cumaovası arasında çalıştırılan İZBAN trenlerinin güneyde Tepeköy’e uzatılması için mevcut hattın yanına ikinci hat yapımı ile hatların elektrikli ve sinyalli hale getirilmesi çalışmasını yürütüyoruz. 30 kilometrelik 2. hat altyapı, üst yapı ve elektrifikasyon yapımı tamamlandı. Elektrifikasyonun geçici kabulü yapıldı. Sinyalizasyon yapımında ise yüzde 82 fiziki ilerleme sağlandı. Bu yıl içinde işletmeye açılması planlanmaktadır. Proje ile Cumaovası-Tepeköy arasındaki günlük işletilebilen tren sayısı 44 trenden 190 trene çıkarılacak. Ayrıca Tepeköy- Selçuk arasında da 26 kilometrelik kesime 2. hat yapımını da başlattık. 2016 yılı sonunda açmayı planlıyoruz. Aliağa- Çandarlı Limanı demiryolu bağlantısı ve Nemrut Körfez Liman bağlantısı demiryolu projelerinin de hazırlıkları devam etmektedir” dedi.

BÜYÜTÜLEN HAVALİMANINA 186 MİLYONLUK YATIRIM DAHA YAPILACAK

Adnan Menderes Havalimanı’nı çağın ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde büyüttüklerini de belirten Yıldırım, gerekirse İzmir’e ikinci hatta üçüncü havaalanını da kurabileceklerini dile getirdi. İzmir’in geleceğinin bunun sinyallerini şimdiden verdiğini de vurgulayan Yıldırım, şu anda İzmir Adnan Menderes Havalimanı mevcut tesislerin deprem güçlendirmesi, apron ile taksi yolları yapımı, çevre güvenlik yolunun ve dahili yolların rehabilitasyonu ile çevre tel örgüsü imalatlarının nizami hale getirilmesi projeleri için de toplamda 186 milyon TL’lik yatırım yapılmasının planlandığını söyledi.

KEMALPAŞA OSB TURGUTLU’YA BAĞLANIYOR

Ege’nin en büyük Organize Sanayi Bölgesi olan Kemalpaşa OSB’yi;  Kemalpaşa-Turgutlu demiryolunu tamamlayarak demiryoluna bağlayacaklarını da dile getiren Yıldırım, “27 km’lik hattın geçici kabul

ve resmi açılışını 11 Mart 2014 tarihinde yapmıştık. Proje kapsamında Ege’nin en büyük lojistik merkezini Kemalpaşa’ya yapıyoruz. Birinci aşamada 1 milyon 130 bin metrekarelik Lojistik Merkezin altyapı inşaatının ilk kısmının geçici kabulü yapıldı. İleride öngörülen genişleme alanı ile birlikte toplam alanı 3 milyon metrekareye çıkartacağız. 2. Kısım altyapı inşaatının da ihale hazırlıklarına devam ediyoruz. Ayrıca üst yapısının yap işlet devret modeli ile ihale edilmesini planlıyoruz. Ayrıca İzmir-Turgutlu Devlet Yolu Ayrımı-Kemalpaşa arasındaki 4 kilometrelik bağlantı yolunda toprak işleri, sanat yapıları ve üst yapı çalışmaları tamamlandı” dedi.

“KONAK TÜNELİ İÇİN ‘HAYAL KURUYORLAR’ DEMİŞLERDİ”

İzmir’de kentin iç kısımlarındaki artan trafik yoğunluğundan bunalan sürücülere nefes aldırmak için Konak Tüneli’ni hizmete aldıklarını da sözlerine ekleyen Yıldırım, “İzmir’in kalbinin attığı; Kordon, Alsancak, Konak, Basmane ve Çankaya gibi semtlerin trafik yükünü azalttık. Hatırlarsanız bu proje için de bize ‘Hayal kuruyorlar, imkansız, yapamazlar’ demişlerdi. Her zamanki gibi sözümüzün arkasında durduk, imkansız denilen bir projeyi daha İzmirliler için gerçeğe dönüştürdük” şeklinde konuştu.

“İZMİR’İ E-TİCARET ÜSSÜ YAPACAĞIZ DEDİK”

İzmir’i e-ticaret üssü yapacak projeleri de hayata geçirdiklerine değinen Yıldırım, 17 Mayıs 2012 tarihinde ePTT AVM’nin açılışını yaparak firmalara ait ürün sergileme ve satış işlemlerine başlandığını hatırlattı. Şu ana kadar 1 buçuk milyondan fazla ürünün vatandaşlarımızın hizmetine sunulduğunu ve KOBİ’lere de ürünlerini pazarlama imkanı verildiği bilgisini paylaşan Yıldırım, sitede ürün satışı ile birlikte online HGS yüklemesi de yapılabildiğini dile getirdi. Hali hazırda farklı alanlarda hizmet sunan firmalar ile pazarlama ve tanıtım görüşmelerine devam edildiğini de belirten Yıldırım, e-ticaret yapılması konusunda Kosova, Arnavutluk ve Mali ile anlaşma imzalandığını, Ürdün ile anlaşma aşamasına gelindiğini söyledi.

KÖRFEZDE 1 MİLYON 800 BİN METREKÜPTEN FAZLA TARAMA YAPILDI

İzmir Körfezi’ne akan 16 derenin atıkları ve balçık nedeniyle körfezde su kalitesinin büyük oranda düştüğünü de belirten Yıldırım, “Altı alüvyon dolan, gün geçtikçe kirlenen İzmir Körfezi’ni temizlemek için İzmir Rehabilitasyon Projesi’ne başladık. Bu proje ile körfezin kuzey aksında açılacak bir sirkülasyon kanalı ile İzmir Limanı-Yenikale Geçidi arasında bölgede akıntı hızını artırarak su kalitesini iyileştireceğiz. Şu ana kadar körfez bölgesinde toplam 1 milyon 800 bin metreküpün üzerinde İzmir deniz dibi tarama işi gerçekleştirildi” dedi.

TAMAMLANACAK YOLLAR İLE İZMİR İKİNCİ MERKEZ OLACAK

Kuzey Otoyolu’nda 92 kilometrelik Çiğli-Aliağa-Çandarlı Yolu’nun 10 kilometrelik kesiminin tamamlandığını belirten Yıldırım “6 km uzunluğundaki Koyundere Kavşağı-(Menemen-Manisa) ayrımı yolunda çalışmalara devam edilmektedir. Kalan 76 kilometrelik kesimin 51 km (Menemen-Manisa) ayrımı Çandarlı arası otoyolu ve 25 km bağlantı yolları projesi ve ÇED raporu bitirildi. 2016 yılında yapım çalışmalarının ihale edilmesi planlanmakta. İzmir- Manisa arasında yıllardır sürücülerimizin korkulu rüyası olan zorlu bir geçiş bölgesi Sabuncubeli geçişinde yapımına başladığımız tünel de sadece İzmir-Manisa arası yolculuk süresini 15 dakikaya düşürerek iki ili birbirine yaklaştırmakla kalmayacak iki şehrin kaderini birleştirecek. Bakın bu 15 dakikalık süre ile belki birçok yerde bir ilçeden ilçeye geçemiyorsunuz. Şu anda tünelin İzmir tarafında sağ tüpte 1.404 m sol tüpte 1.457 m Manisa tarafında, sağ tüpte ise 326 m. sol tüpte 50 m. kazı çalışmaları da tamamlandı” dedi.

Ankara- İzmir arasını 3,5 saate düşürecek olan, İzmir’i çekirdek yüksek hızlı tren ağına bağlayacak olan İzmir- Ankara YHT projesine de başlandığını müjdeleyen Yıldırım, “Polatlı - Afyonkarahisar altyapı inşası devam etmekte. Yüzde 10 fiziki ilerleme sağlandı. Afyonkarahisar- Banaz kesimi ile Afyonkarahisar Direkt Geçişi’nin mali teklifleri 2015 yılı Ekim ayında alındı. Banaz- Eşme Kesimi 17 Şubat 2015 tarihinde ön yeterlilik ihalesi yapıldı. İhale değerlendirme süreci devam etmekte. Eşme-Salihli kesimi kesin projeleri teslim edilmiş olup inceleme aşamasında. Bu yılın ikinci çeyreğinde yapım ihalesine çıkacağız. Salihli-Turgutlu-Manisa kesimi yapım işine yönelik keşif ve metrajların incelenmesi tamamlandı. Uygulama projeleri teslim edildi. Projeler inceleme aşamasında.

İzmir – Bursa-İstanbul YHT hattında Bursa–Bilecik arasında yüksek standartlı, çift hatlı, elektrikli, sinyalli 85 km yeni demiryolu yapılarak, YHT hattının Bursa ile bağlantısı planlandı. 75 km’lik Bursa-Yenişehir kesiminin sözleşmesi imzalanarak 13 Ocak 2012 tarihinde yer teslimi yapıldı. Altyapıda şimdiden yüzde 15 fiziki gerçekleşme sağlandı. Bilecik-Yenişehir kesiminin proje firması tarafından alternatif 5 hat çalışılmış olup bu güzergâhlardan 3’te biri onaylanarak firmaya bildirildi. Proje çalışmaları devam etmektedir.

İZMİR İSTANBUL OTOYOLU PLANLANANDAN 2 YIL ÖNCE BİTECEK

İstanbul-İzmir Otoyol projesi çalışmalarının iki kanattan devam ettiğini aktaran Binali Yıldırım, “Toplam 433 km uzunluğundaki projenin; 40 kilometrelik Altınova – Gemlik kesimi tamamlandı.  2016 yılı ilk yarısına kadar 2 bin 682 metre uzunluğundaki İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nün yapım çalışmalarının tamamlanarak 13 km uzunluğundaki TEM - Altınova kesiminin trafiğe açılmasını hedefliyoruz. 2016 yılı sonuna kadar da 20 kilometrelik Kemalpaşa- Bornova Otogar Kavşağı’nı ve 25 kilometrelik Orhangazi-Bursa Çevreyolu olmak üzere toplam 45 km ile birlikte projenin tamamında 98 kilometrelik kısmının trafiğe açmayı planlıyoruz. Bildiğiniz gibi sözleşmeye göre Projenin 2020 yılında tamamlanması öngörülüyor. Ancak biz eski hükumetler gibi sözleşmeden 10 yıl, hatta 20 yıl sonra projeleri tamamlamayız. Bu dev projeyi de sözleşmeye göre belirlenen tarihten 2 yıl önce açmayı planlıyoruz. Asma Köprüdeki imalat çalışmaları iş programına uygun olarak devam etmektedir. Gebze-Orhangazi-Bursa, Bursa-Balıkesir ve Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde toprak işleri, büyük ve küçük sanat yapıları imalat çalışmaları sürdürülmektedir.

Proje kapsamındaki Samanlı Tünelinde BSK kaplama çalışmaları aşınma seviyesinde tamamlanmış olup elektrik, elektronik ve elektromekanik işlerinde çalışmalara devam edilmektedir. Selçukgazi

Tüneli’nde toplamda 2 bin 146 metre ilerleme sağlandı ve sağ ve sol tüpte kazı destekleme çalışmaları tamamlanmış, nihai beton kaplama çalışmalarına devam edilmekte” dedi.

“TÜM ANADOLU’YU ANKARA ÜZERİNDEN İZMİR LİMANINA BAĞLAYACAĞIZ”

Ayrıca İzmir’i Ankara’ya bağlayacak İzmir-Ankara Otoyolu’nun proje çalışmalarına da devam edildiğini söyleyen Yıldırım sözlerine şöyle devam etti:

“Proje sadece İzmir–Ankara ve otoyol güzergâhı üzerindeki illeri değil İç Anadolu’yu, Karadeniz Bölgesi ve Doğu Anadolu’yu da Ankara üzerinden Türkiye’nin en büyük limanına sahip İzmir’e bağlayacak. 501 km otoyol ve 71 km bağlantı yolları olmak üzere toplam 572 km olan yolun zemin araştırma çalışmalarına devam ediyor. Kavşak planları onaylanan ve büyük sanat yapıları projeleri hazırlanmakta olan otoyolun proje çalışmalarının bu yıl içerisinde bitirilmesini planlıyoruz. İzmir-Antalya Otoyolu ile ilgili çalışmalarımızı da başlattık. Yap- İşlet- Devret yöntemiyle gerçekleştirilmesi planlanan 165 km uzunluğundaki Aydın- Denizli kesiminin projeleri tamamlandı. Bu yol Afyon ve Antalya'ya kadar uzanacak. Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya Otoyolları da Toplam 170 kilometre uzunluğunda olacak. Bu kesimin de ön projelendirme çalışmaları devam etmekte olup bu yıl sonuna kadar tamamlanması planlanmakta.”

İZMİR YAT TURİZM MERKEZİ OLACAK

İzmir’i Türkiye’nin en büyük yat turizm merkezi haline getirmek için Yat Limanları projesini başlattıklarını da aktaran Yıldırım, bunun için Yeni Foça, Çeşme Fenerburnu, Güzelbahçe, Urla Çeşmealtı, İnciraltı, Karşıyaka, Bayraklı, Şakran, Karaburun ve Çeşme Şifne projelerin başladığını söyledi. Yıldırım ayrıca, Güzelbahçe Yalı ve Doğanbey Payamlı’ya yeni balıkçı barınaklarının kurulacağını da sözlerine ekledi.

“İZKARAY DOĞAL YAPIYI BOZMAYACAK”

İZKARAY projesinde kentte kuzey aksından gelen trafiğin kent içi trafik akışına girmeden İzmir Körfezi güney aksına ulaşım sağlayacak ve raylı sistemi de ihtiva edecek olan İzmir Körfez Geçişi proje çalışmalarının bu yıl içerisinde tamamlanmasını planladıklarını da dile getiren Yıldırım, “Proje ile otoyolun Çiğli bölgesinde oluşturulacak kavşak sistemi ile Çevre Yol’undan ayrılması, körfezin bir

kesiminin köprü ile üstten geçilmesi, köprü bitiminde denizde oluşturulacak yapay ada ve gemilerin geçişine imkan sağlanması amacıyla batırma tüp tünel ile karşıya geçilmesi planlanıyor. Ayrıca bu yol oluşturulacak kavşak sistemi ile Çeşme Otoyolu’na bağlanacak. Raylı sistemin ise her iki yakada mevcut ve planlanan raylı sisteme entegre edilmesini hedefliyoruz. Bu projeyle ilgili de doğaya ve tarihi yapılara zarar vereceğine yönelik yanlış, yönlendirici ve haksız eleştiriler görüyoruz. ÇED sürecimiz devam ediyor ve şunu rahatlıkla söyleyebiliriz; bu proje hiçbir şekilde doğal yapıya zarar vermeyecektir” dedi.

“İZMİRLİLER’İN HİZMETLERDEN MAHRUM KALMASINA İZİN VERMEYECEĞİZ”

İzmir’de hükumet ile yerel yönetim ortaklığı tam anlamıyla sağlanabilirse daha çok projenin hayata geçirilebileceğine inandığını dile getiren Yıldırım sözlerini şöyle tamamladı:

“Bu sağlandığında İzmirli vatandaşımız, hak ettiği hizmetleri daha hızlı alabilecek. İzmir daha hızlı ihya olacak. Bizim hedefimiz belli. İzmir’i ulaşımda, iletişimde, sağlıkta ve eğitimde her türlü sorununu çözmüş, marka şehir yapmak. Bu amaçla söz verdiğimiz projelerimizi ne olursa olsun bir bir hizmete alacağız. Önümüze kim çıkarsa çıksın İzmir’in, İzmirli vatandaşlarımızın bu hizmetlerden mahrum kalmasına izin vermeyeceğiz. Bu projelerin önünde durmak isteyenler şunu unutmasınlar; bizler gideriz ama hizmetler İzmir’de kalacak. Bunu düşünsünler öyle hareket etsinler. Çünkü gerçekleştirilen bu projeler İzmir’in çehresini, geleceğini, ekonomisini, değiştirecek. İzmir’i hak ettiği yere taşıyacak.”