20 / 04 / 2024

Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası, 18 milyon TL'ye iş ve kongre merkezi yaptırdı!

Hürriyet gazetesi yazarı Vahap Munyar, "Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası 18 milyon liraya iş ve kongre merkezi yaptırdı kira geliri zordaki öğrenciye burs olacak" diye yazdı

İşte Vahap Munyar'ın Hürriyet gazetesindeki o yazısı;   "Bloomberg Businessweek ile Türk Hava Yolları’nın (THY) Skylife dergisiyle öne çıkan İnfomag Yayıncılık’ın ortağı Mehmet Mücahid Demir son dönemlerde her karşılaşmamızda soruyordu:- Çanakkale’ye, bizim köye ne zaman gidiyoruz   Geçenlerde Bloomberg Businessweek’in Yayın Danışmanı Ruhi Sanyer’le birlikte Mehmet Mücahid Demir’e 2 günlüğüne konuk olduk. Önce Çanakkale’de şehitlikler gezdik, bir tarihçinin rehberliğinde orada yaşanan acıları, kahramanlık öykülerini dinledik. O dönemde yaşananları yüreğimizde hissettik, şehitleri minnetle andık. Ardından Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Bülend Engin’le buluştuk. Engin, söze Çanakkale’nin hakettiği ilgiyi göremediğinden girdi:   - Bir ara Atlasjet’in seferleri olurdu. Şimdi Borajet Çanakkale’ye uçuyor. Onlar da vazgeçmesin diye uçuş ekibinin masraflarına katkıda bile bulunuyoruz.Sonra oda olarak yaptırdıkları iş ve kongre merkezine değindi: - Odamıza ait arsa üzerinde iş ve kongre merkezi projesi geliştirdik. Bitme aşamasına geldi. İş merkezinde kiralamalar da başladı. - Ne kadara mal oldu - 18 milyon lirayı buluyor. - Bu kaynağı nasıl sağladınız - Odamız ve üyelerimiz el birliği ile bu kaynağı oluşturdu. Örneğin Kale Grubu 1 milyon lirayı aşan değerde malzeme desteği verdi. Benim genel müdürü olduğum İçdaş da dahil üyelerimizden çok destek gördük. - Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası’nı da oraya mı taşıyacaksınız - Bir bölümünü odamız kullanacak. Kongre merkezi iddialı oluyor. Çanakkale’yi bu vesileyle kongre turizmi merkezlerinden biri yapmak istiyoruz. Bülend Engin, kongre merkeziyle ilgili şu ayrıntının altını çizdi: - En büyük salonumuza “Dr. İbrahim Bodur” adını verdik. - İş merkezi bölümü de odanıza düzenli gelir sağlayacak değil mi - O gelire dokunmak yok. Tamamı Çanakkale’deki başarılı öğrencilerimize burs kaynağı olacak. - Kaç yıl sürecek o gelirlerin bursa dönüşmesi - Meclis kararı aldık. Kira geliri hep öğrencilere burs olarak aktarılacak. - Ne kadar kira geliri bekliyorsunuz - Bu yıl için ayda 70 bin lira dolayında kira gelirimiz olacak. - İlerde bursla ilgili kararı değiştiren olur mu - Bu kararı kimsenin değiştireceğini sanmıyorum.Daha sonra Asos’a kadar inip kaleyi bir kez daha gezip, oradan Bayramiç’e bağlı Kuşçayır Köyü’ne geçtik. Orada Mehmet Mücahid Demir’in babası Tacettin Demir ile köyün muhtarı Mahir Şen’e konuk olduk.Dönüşte ÇTSO Başkanı Bülend Engin’e uğrayıp, çay molası verdik. İş merkezinin kira gelirinin burs kaynağına dönüşmesi üzerinde yeniden durduk.Ayda 200 liralık burs düşünülse, 70 bin liradan 350 dolayında öğrencinin yararlanması söz konusu olacak...ÇTSO İş ve Kongre Merkezi’nin kira gelirinin bursa dönüşmesi belki bu işi tetikleyecek, o fona oda üyelerinden katkıda bulunmak isteyenler de çıkacak.Böylece iş ve kongre merkezinin yükselmesi, Çanakkale’deki dar gelirli ailelerin başarılı çocuklarını bursla biraz olsun rahatlatacak..."   Vahap Munyar / HÜRRİYET