18 / 04 / 2024

Nihat Yörük: Meriç - Enez arasına duble yol yapılsın!

Nihat Yörük;Uzunköprü köprüsünden Enez'e kadar uzanacak bir duble yol talepleri olduğunu, bunun için Karayolları Bölge Müdürlüğüne yazı gönderdiğini söyledi. "Bir sınır ilçe olan Meriç halkının bir duble yola ihtiyacı var." dedi.

Meriç Belediye Başkanı Nihat Yörük, ilçeye gelen hizmetlerle çehrenin her geçen gün değiştiğini belirterek " İlçemizde yapılan  TOKİ  konutları çalışmaları hızla devam ediyor. İlçemizde içme suyunu sağlamak için iki adet kuyu açmıştık. Haziran sonunda onun çalışmalarına başlıyoruz, alt yapıyı tamamlamadan su işine girmedim. Kullanılacak durumda olmayan su depolarımızı yeniden elden geçirdik. İçini fayansla kapladık. 70 tonluk depolarımızın parası 100 milyar lira Kültür Bakanlığımızdan geldi. Kültür Bakanlığı ayrıca yollara döşemek için yüz milyarlık bordur taşı yardımı sağladı. İstanbul Büyük Şehir Belediyesi belediyemize bir otobüs verdi.

HALKIN TARİHİ YERLERİ GÖRMESİNİ SAĞLADIK

Bu otobüsle aşağı yukarı 1300 kişiyi Çanakkale savaşlarının yapıldığı alana götürüyoruz.

Meriç'e bağlı 23 köyün 18'inde bu hizmetimizi gerçekleştirdik. Meriç'den giden kafile Gelibolu yarımadasını gezip görüyor. Bu geziye katılanların büyük bölümü oralarını hiç görmemiş. Bu geziye katılanların tamamına yakını bayanlardan oluşuyor.

Bazı köylüler " Bolca nineyi görmek istiyor.

Bazılarını Edirne'de tarihi camilerini görmek için gönderiyoruz. Alt yapı ile birlikte Yurdu bitirdik. Bir süre sonra yaşlılar yurdu faaliyete geçecek. Bu yurdumuz yaşlılar, Alzheimer hastalarının kalacağı yurt olacak. Bu yurtta 200-250 kişi barınacak. Öğrenci yurdunu da onlara kiraya verdik. İata duvarlarını yaptık. Çevre düzenlemesini yapıyoruz.

Onun yanında mezarlıklarımızın içini düzenledik.

Daha önceleri çirkin görüntüsü vardı. Oralarını modern hale getirdik. Yollarımızı yaptık. Karayusuflu yolu kenarındaki spor kompleksimizin binası tamamlandı. 350 milyar para geldi. Spor sahası içine suni çim yapılacak. Bunun için seçim öncesi olduğu için ihale yapılamıyor. Seçimin ardından ihale yapılacak. Yeni TOKİ alanı Doğanca mahallesine bir okul yeri tahsis ettik. 12 dönümlük alanda Anadolu Lisesi yapılacak. İlçe hastanemiz faaliyete geçmiş durumda. Hastanenin ihtiyacı olan yeni cihazlar geldi.

Hastanemizde her branştan 9 doktorumuz bulunuyor.

En küçük bir hastalık için hastalarımızın komşu ilçelere sevkedilme gerekçesi ortadan kalktı. Hastane 24 saat görev yapıyor. Çiftçilerimiz sel felaketi nedeniyle mağdur olduğu seddelerdeki patlaklarla ilgili onarım çalışmaları devam ediyor. Yapılan zarar nedeniyle devletimizin yaptığı yardım kooperatiflerimiz arasında taksim edildi. Şeddelerin tamiri tamamlandı. Şeddelerin yapımında bazı aksaklıklar oldu. Kaymakam Ali bey'de yapılan şedde çalışmalarında bir hata yaptı. Sanırım 200 milyar liralık bir harcama yapıldı. Yolların yapılması devam ediyor. Şu anda Karayusuflu yolu yapılıyor. Bu yol da asfalt olacak. İlçenin alt yapısı anlaşma gereği 2017 yılında tamamlanacaktı. Biz alt yapıyı zamanından önce dört ay içinde tamamladık. Katı atık arıtmayı da tamamladık. İçme suyu için de projeyi hazırladık. O 2,5 trilyona mal oluyor. Suyu tepeye basıyoruz oradan arıtmaya gelecek oradan ise depolara gelecek basacağız oradan ise şehre gelecek. Şu anda musluklardaki suyumuz içilecek durumda. Daha önceleri suyumuz içilecek durumda değildi. Şehir içinde alt yapı için 9 kilometrelik ana hat malzemelerini İller Bankasından hibe olarak aldık.

İlave imar planı için 247 milyar . O da hibe şeklinde oldu. Karanalizasyon çalışması nedeniyle yolu Karayolları ağından çıkardık. Bu çalışmalarımız tamamlandıktan sonra yeniden Karayollarına devredeceğiz. Bizim bu işin altından kalkacak gücümüz yok. Karayollarının geçecek başka güzergâhı yok. Zorunlu olarak bu yolu yapacaklar" diyen

ŞEHRİN KALKINMASI YOLUN YAPILMASINA BAĞLI

Yörük ;Uzunköprü köprüsünden Enez'e kadar uzanacak bir duble yol talepleri olduğunu, bunun için Karayolları Bölge Müdürlüğüne yazı gönderdiğini, bu yazıda Meriç İlçesi'nin Uzunköprü'ye 25 Km, İpsala ilçesine ise 30 Km mesafede olduğunu yerleşim yerlerinin gelişmesi karayolu ağı ile sağlanmaktadır. Bir sınır ilçe olan Meriç halkının bir duble yola ihtiyacı bulunmaktadır.

Meriç, İpsala ve Uzunköprü ilçelerinde arazi toplulaştırması yapılmaktadır. Mera ve hazine arazilerinin yapılacak yol güzergâhında toplanması nedeniyle karayolları Müdürlüğü tarafından istimlak bedeli ödenmesi gerekmeyecektir. Daha ekonomik olarak karayolu yapılabilecektir Uzunköprü, Keşan, Enez yolu güzergâhı yaklaşık 130 kilometredir. Ancak Meriç, İpsala, Enez güzergahı 75 Km'dir Meriç ilçesinin kalkınması burada Enez bağlantılı duble yolun yapılmasına bağlıdır. Yolumuzun üzerinde hemzemin geçitler ve viyadükler hazır durumdadır. Yolumuzun bir an önce yapılmasını istiyoruz "dedi.