23 / 04 / 2024

Rize-Artvin Havalimanı 2022'de açılacak!

Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan yaptığı açıklamada, "Deniz üzerine inşa ettiğimiz ikinci havalimanımız olan Rize-Artvin Havalimanımızı 2022 yılında hizmete sunmayı planlıyoruz" dedi.

Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Rize Valiliği önünde gerçekleştirilen toplu açılış töreninde yaptığı konuşmada, yaklaşık 1 yıllık ayrılığın ardından her zamanki gibi Rize'ye elleri boş gelmediğini belirtti.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, toplam yatırım bedeli 525 milyon TL olan 33 kalem eser ve hizmetin toplu açılış törenini  gerçekleştirdiklerini belirten Erdoğan, açılan eserler arasında Ardeşen, Pazar, Çayeli, Kalkandere Fındıklı ve merkezde yapılan Anadolu İmam Hatip liseleri, meslek liseleri ve anaokulları, atölye binası ve ek binaları bulunduğunu söyledi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi'nin sahil dolgusu ile inşa ettiği köprülü kavşağı da hizmete açtıklarını belirtti.

Erdoğan, "Deniz üzerine inşa ettiğimiz ikinci havalimanımız olan Rize-Artvin Havalimanımızın yapımına yoğun bir şekilde devam ediyoruz. Yıllık 3 milyon yolcu kapasiteli havalimanımızı 2022 yılında hizmete sunmayı planlıyoruz" dedi.

Ayder'in yolları ve altyapısı ile çeşitli ilçelere kanalizasyon, içme suyu, atık su tesisleri, dere ıslahı ve merkezde bisiklet yolu gibi yatırımların resmi açılışını da bugün yaptıklarını dile getiren Erdoğan, "TOKİ'nin 93 konut ve 20 dükkanlık bir kentsel dönüşüm projesi ile 150 konutluk projesinin açılışını da gerçekleştiriyoruz. Emniyet Müdürlüğü, Jandarma Komutanlığı, AFAD, 112 Çağrı Merkezi'nin veri hizmet binalarını hizmete sunuyoruz. Yurt binaları, yüzme havuzu, semt sağlığı, gençlik merkezi yatırımlarını bugün resmi olarak hizmete açıyoruz. Tüm bu yatırımların ülkemize ve şehrimize hayırlı olmasını diliyor, emeği geçenleri tebrik ediyorum." dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Rize'nin Allah vergisi güzelliklerini değerlendirmek için gereken her türlü yatırımı yapmaya devam edeceklerini söyledi.

Rize'nin lojistik merkeziyle ilgili tüm çalışmaların yapıldığını, bundan sonra süratle inşaata başlanacağını belirten Erdoğan, "Şu anda Rize Artvin Havalimanı'nın inşaatı hızla devam ediyor. Yarın bizzat yerinde havalimanının inşaatını denetleyeceğim. Bir yandan şehri koruyacak diğer yandan bu imkanlardan azami derecede istifade etmenin kolaylığını arayacağız. Bunun için son 18 yıldır gece gündüz çalışıyoruz." dedi.

- Eğitim ve spor yatırımları

Son 18 senede Rize'ye 20 milyar liranın üzerinden yatırım yapıldığını belirten Erdoğan, eğitimde 1875 yeni derslik inşa ettiklerini, yükseköğrenim için 5 bin 296 kişi kapasiteli yurt binası açtıklarını, Çayeli ve Güneysu'da toplamda 2 bin 250 kişi kapasiteli yurt binaları açacaklarını dile getirdi.

Erdoğan, sözlerine şu şekilde devam etti:

"Şehrimizin dört bir yanına yüzme havuzları -sporcu fabrikası adeta- gençlik merkezleri, spor salonları, kamp eğitim merkezi, futbol sahaları inşa ettik. Rize Su Sporları Tesisi, Fındıklı Gençlik Merkezi Kalkandere ve Çamlıhemşin Spor Salonları'nın yapımı, Ardeşen Gençlik Merkezi'nin ise ihalesi devam ediyor. Rize Güneysu ve İyidere'de yapacağımız millet bahçelerimizle ilgili çalışmalar sürüyor. Dünya markası çayı ile turizmi bir araya getirecek Çay Çarşısı Projemiz ile şehrimizi yeni bir simgeye kavuşturacağız. Bünyesinde rekreasyon alanları, çay sunum ve tadım merkezi, eğitim merkezi gibi yapıların olacağı çay çarşısını önümüzdeki yılın Eylül ayına kadar tamamlayacağız."

Erdoğan, Rize'ye kazandıracakları 800 yataklı şehir hastanesinin arsa sürecinin, 50 yataklı Çayeli Devlet Hastanesi'nin proje çalışmalarının sürdüğünü belirtti.

Rize-Artvin Havalimanı'nın kulesi 'çay bardağı' şeklinde olacak!