16 / 04 / 2024

Trabzon Akçaabat'ta çarpık yapılaşma önleniyor!

Akçaabat Belediye Başkanı Şefik Türkmen, "İmar uygulaması yaparak Akçaabat merkezde 30 bin nüfus yerleşebilecek bir alan oluşturdu. Bunu yeniden çarpık yapılaşma olmasın diye yaptık." dedi.

Akçaabat Belediye Başkanı Şefik Türkmen Tarihi Ortamahalle'de bulunan Timurciler Konağı'nda düzenlenen kahvaltıda basın mensuplarıyla bir araya geldi. Başkan Türkmen Büyükşehir sonrası yaşanan süreci, Akçaabat’daki önemli projeleri, turizm ve diğer konulardaki çalışmaları basın mensuplarıyla paylaştı. Başkan, Trabzon Akçaabat'a yapılması planlanan ikinci devlet üniversitesi ile ilgili de açıklamalarda bulundu.

Büyükşehir sonrası ilçe belediyelerinin yükünün azaldığı iddiasına katılmadığını ifade eden Başkan Türkmen " İlçelerin birçoğu büyükşehre devredildi, ilçelerin işi azaldı söylemlerine katılmıyorum. İşin detayına indiğiniz zaman mesele biraz daha farklı. Bizim büyükşehir yapılanmasından önce 9 mahallemiz vardı, şimdi ise 14 belde mahalleye dönüşerek bağlandı. 50 köyümüz de mahalle oldu. Dolayısı ile 73 mahallemiz oldu. Merkezde 200 km civarında yol ağımız vardı. Şu anda 2.600 km yol ağımız oldu. Bu 2.600 km'nin 300 km'si büyükşehre ait geri kalanı bize ait. Haliyle yol ağımız 11 kat artmış oldu. Bu yol ağının yanında bütün 73 mahalleye temizlik hizmeti ve diğer hizmetleri veriyoruz. Dolayısıyla giderlerimiz çok artmış oldu. İnşallah büyükşehir ilçe belediyelerinin bütçeleri düzeltilir. Biz bütün bunlara rağmen çalışmalarımızı aksatmadan yürütüyoruz. Tüm bu imkanlarımızı kullanarak vatandaşa yetişmeye çalışıyoruz. Geçen sene sadece ilçe belediyesi olarak 17 bin metrekare yol kaplaması yaptık. 50 km sathi kaplama yaptık. Bunun yanında Büyükşehir Belediyemiz 15 bin metreküp beton, 40 bin metreküp civarında sıcak asfalt Akçaabat’a gönderildi. Bir kısmını biz alarak yollara serdik, bir kısmını da kendileri serdiler. Geçen sene 50 bin metreküp stabilize malzeme serdik. Bu sene hizmetlerimizi daha da arttırmaya çalışıyoruz. "

Belediye olarak imar uygulamalarına da çok önem verdiklerinin altını çizen Türkmen, " Başından beri imar uygulamalarını titizlikle yürütüyoruz.Belediyelerin en büyük fiziki projeleri, imar planlarıdır. İmar planından daha önemli proje olamaz. Ancak önemli olan da imarın uygulanmasıdır. En fazla imar uygulaması yapan belediyeyiz. İmar uygulaması yaparak Akçaabat merkezde 30 bin nüfus yerleşebilecek bir alan oluşturduk. Şu anda önemli bir kısmının ana yolları açılmış, su ve kanalizasyon işleri yapılmış durumda. Bunu yeniden çarpık yapılaşma olmasın diye yaptık.

Bu arada eskiden kötü yapılaşmaların olduğu yerde kentsel dönüşümlere başladık. Dürbinar Mahallesinde bir alanın kentsel dönüşümünü yapmaya çalışıyoruz. İlçemizdeki Akçakale Kalesinin tahsisini aldık ve restorasyonunu yapmayı düşünüyoruz. Bu sayede Akçakale'yi yeniden canlandırmayıve bir kentsel dönüşüm ile burayı turistik sahil kasabası haline getirmeyi amaçlıyoruz."

2. devlet üniversitesi konusuna da değinen Türkmen " Son günlerde en önemli gündemimiz ikinci devlet üniversitesidir. 2. devlet üniversitesi Akçaabat adına çok önemlidir. Ben diyorum ki 2. değil hatta 3. devlet üniversitesi şimdiden düşünülmelidir. Hayal gibi görünse de hayal etmeden bir şey gerçekleşmez. Rahatlıkla Trabzon’un doğu kesimine bir 3. Üniversite kurulabilir. Arzu ederim ki KtüTeknik Üniversite olarak gelişmesini sürdürsün ama diğer birimler de ayrı bölümlerle teşkilatlandırılsın. Biz Akçaabat olarak senelerdir 2. devlet üniversitesini seslendiriyorduk. Üniversite şu an için YÖK'ten geçti, Bakanlar Kurulundan da geçmesini bekliyoruz. Üniversite konusunda emeği geçen özellikle Başbakanımız olmak üzere, Bakanımız Süleyman Soylu'ya ve milletvekillerimize siz değerli basının önünde bir kez daha teşekkür ederim."

Sözlerine devam eden Türkmen " Bu bölgenin en büyük AB projesi Işıklar Suyu Projesidir. Işıklar mahallemizden Akçaabat'a temiz su getirmeyi hedefliyoruz. Göze suyu olan bu suyu Akçaabat’a getirmeyi hedefliyoruz. 25 milyon avroluk bir projedir."

Trabzon’da otopark sorununun en az olduğu ilçenin Akçaabatolduğunu kaydeden Türkmen, " Şehir merkezinde boş alanlar yok ama sahilde dolgu alanlarımızda otoparklar yaptık. 4 tane kapalı otopark yaptık. Bundan sonra yapılan her binadan otoparkını da yapmasını isteyeceğiz.

Tekel binalarının akıbetinin ne olacağını herkes merak ediyor. Orada bir tekstil fabrikası vardı. Geçen sene firmanın ekonomik durumu başka yerlerden ötürü bozulmuş. En son orada çalışanları ve çalışmaları paydos etti. Bizim şartnamedeki şartları uygulamaya koyamadılar. 5 sene bekledik. Dolayısıyla sözleşme şartlarını yerine getiremedikleri için sözleşmelerini fesih ettik. Mahkemeye müracaat ettiler. İnşallah bir şekilde hallolur da orayı turizmde tamamı otel olmak şartıyla değerlendirmeyi düşünüyoruz.

Turizme çok önem verdiğimizisözlerimin başında söylemiştim. Yıllardan beri biz bu konuyu ön planda tutuyoruz. Son zamanlarda şehrimize Arap ülkelerinden turist akını olmaya başladı. Biz bunun olabileceğini düşünerek yıllardır bunun üzerindeçalışıyoruz. Sahildeki lokantalarımız ise hepsi birbiri ile yarış halindedir. Buraya gelen herkes lokantalarımıza uğruyor. Akçaabat için turizmin ilk ayağı sahildeki parklarımız ve lokantalarımız olmuştur.

İkinci ayağı ise gelen insanlarımızı şehre çekebilmemizdi veşehir merkezini buna göre düzenlemeye çalışıyoruz. İçerisinde bulunduğumuz Ortamahalle turizmde ikinci ayağımızdır ve çok önem verdiğimiz bir yerdir. Koruma amaçlı imar planı yaptık. Kötü yapılaşmalara müsaade etmiyoruz. Belediye olarak Ortamahalle'de6 konağımız var ve bunları restore ederekhizmete sunduk. İki tesisimizde konaklama imkanı var. Bir tesisimizde 10 oda diğerinde 14 oda var.

Ayrıca, dağ turizmi konusunda da senelerdir çalışma yapıyoruz. Yukarıda Sivriburun diye adlandırılan bölgede 32 dönüm bir yer almıştık. Orada güzel bir kompleks yaptık. 24 dağ evi yaptık ve şu anda hizmete açılmış durumda. Ayrıca bir dağ otelini de hizmete sunmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz." diye konuştu.

Karadeniz'den Günebakış

Haber Karadeniz'de İlk Haber Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;

Trabzon'un çıkış yolu turizm, eğitim ve sağlıkta Akçaabat Belediye Başkanı Şefik Türkmen, Trabzon büyükşehir olduktan sonra hizmetteki 2 yılını değerlendirdi ve mevcut Büyükşehir Yasası ile ekonomik zorluklar yaşadıklarını ifade etti.

Trabzon'un Akçaabat Belediye Başkanı Şefik Türkmen, kentin Biiyükşehir olduktan sonraki 2 yılını değerlendirdi. Trabzon basını ile Akçaabat'ın tarihi mahallelerinden Orta mahallede bulunan Timurcuoğlu Konağı'nda bir araya gelen Türkmen, hem kendi ilçesini hem de Trabzon'u masaya yatırdı. İşte Başkan Türkmen'in açıklamalarından satır başları:

İMAR PLANINDAN BÜYÜK PROJE YOK

"Belediye olarak bu bölgede en fazla imar uygulaması yapan belediyeyiz. İmar planlaması çok önemlidir. İmar planı yapıldıktan sonra bozma olmuyor. İmar uygulaması yapılarak Akçaabat'ta 30 bin nüfusun yaşayacağı bir alan açtık. Bina yapılabilecek bir alanı merkezde hazır hale getirdik. Yeniden çarpık yapılaşma olsun istemiyoruz. Titizlikle imar üzerinde duruyoruz. İnsana hizmet, alt yapıdan geçer. Bu da. imar planında geçer. İmar planından daha büyük proje olamaz. Her şeyi sonradan yapabilirsiniz. İmarda yanlış yol ya da kentleşmeye neden olmuşsanız geri dönüşü zordur."

AKÇAKALE TURİSTİK SAHİL KASABASI OLACAK

"Akçaabat'ın çok güzel yerleri var. Bütün mahalleniniz birbirinden güzel, sahil boyu güzel tesislerimiz var. Bu güzelliklerden biri de Akçakale mahallemiz. Akçakale'nin çok eski bir kalesi var. Tarihi bir kaledir ve o kalenin tahsisini bekliyoruz. Restorasyon çalışmalarına başladık. Kaleyle birlikte Akçakale'yi yeniden canlandırmaya çalışacağız. Sahilde bulunan en güzel yerlerden biri. Akçakale'yi Kentsel dönüşümle birlikte turistik bir sahil kasabası haline getireceğiz ve bölgeye katkı sağlayacağız."

ARTIK 3. DEVLET ÜNİVERSİTESİ DÜŞÜNÜLMELİ

"Trabzon'un uzun zamandır konuştuğu ve bizlerin de sabırsızlıkla beklediği 2. devlet üniversitesi için de çalışmaları takip ediyoruz. Trabzon'un geniş alanları yok. Trabzon'da turizm, eğitim, sağlık adına faaliyetler olur. Bu 3 konu aynı zamanda tarihten bu yana ticaret kenti olan Trabzon'a katkı sağlayacaktır. Ben artık 2. değil 3. devlet üniversitesi düşünülmeli diyorum. Mevcut üniversite teknik olarak gelişimini sürdürsün, diğer bölümler de ayrı bir üniversite olsun diye arzu ediyorum. Tasarı YÖK'ten geçti şimdi. Bu bağlam da Sayın Bakanımız Süleyman Soylu'ya ve milletvekillerimize teşekkür ediyoruz. Bir an önce 2. üniversitenin sonuçlanmasını bekliyoruz."

TEKEL BİNALARINI OTEL YAPMAYI DÜŞÜNÜYORUZ

"Akçaabat'ta gündeme gelen tekel binaları, bir tekstil firmasına kiraya verilmişti. Bir kısmı tekstil atölyesi olarak, bir kısımda otel olarak işletilecekti. Fakat işletme sahibi sadece tekstil kısmını gerçekleştirdi. Buradaki işleri çok iyi gitmesine rağmen ülkenin başka yerlerinde var olan işletmelerinde yaşadığı sorunlar nedeniyle kapatmak zorunda kaldı. Sözleşme gereği oteli faaliyete geçirmedikleri için mahkemelik olduk. Bir şekilde bu sorunu aştıktan sonra o binaları da turizme katkı olması adına otel olarak değerlendirmeyi düşünüyoruz. Turizm, bölgemiz için öncelikli sektördür ve Orta mahallede toplam 6 bina tahsis ettik belediye olarak. 3'ünü restore edip hem konaklama, hem de restoran olarak hizmete açtık."