25 / 04 / 2024

8. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları gerçekleşti!

Emlakkulisi.com ev sahipliğinde Anthill B Kule Kat:54'te gerçekleşen Konutta Satış Pazarlama Buluşmaları'nın yedincisinde konutta 2014'ün son çeyrekten beklentileri ve de hedefleri hakkında konuşuldu...

Kimse korkmasın 2014'ün son çeyreğinde de konut satışı olacak!

Sevilay Kamiloğlu

8. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları gerçekleşti!

17 senedir gayrimenkul sektöründeyim. Herkes satıştan çarpanlardan bahsetti ama farklı şeylerden bahsetmek istiyorum. Şöyle söyleyeyim 54. katta bunu söylemek ne kadar doğru olur bilmiyorum ama... İstanbul ruhu olan şehir... Biraz önce ben Validebağ Korusu'nun önünden geçerek geldim. Bu yağmurda insanlar yeşilini kaybetmemek için toplandılar. Emlakkulisi de sektör tarafından takip edilen bir site. Şöyle söyleyeyim özellikle müteahhit firmalarından şunu rica ediyorum geleceği düşünen projeler yapsınlar... Satsınlar herkes para kazansın... Almanya'da bir araştırma yapıldı.Son yıllarda... 70'li yıllarda gökdelenleri kuleleri diktiler. Fakat sonra kesinlikle sosyal psikoljiye katkı sağlamadığını gördüklerinden artık orada 5 kattan fazla bina yapılmıyor. O kuleler hala işyeri ofis olarak kullanılıyor ama kule yapımı yasak. Dünyanın gözü  olan İstanbul fakat bu kadar betonlaşma bu şehir bizi silkeleyecek. Her dönem sattım depremde de sattım krizde de sattım devremülk de sattım... Kimse korkmasın 2014'ün son çeyreğinde de satış olacak. Gerçek alıcı her zaman vardır insanlar doğuyor boşanıyor her zaman satış olacak.

İkinci el satışlarının emlakçıları çok iyi yetişmiş olmalı!
Mustafa Baygan/Era Türkiye

8. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları gerçekleşti!

Sizlerin yaptıklarınızı ikinci el olarak örgütlemeye çalışıyoruz. Ben gayrimenkul sektöründe çok yeniyim. Toplam 5 yıl... Bu ikinci şirketim ama 1970'ler öncesinden beri inşaat sektörünün içindeyim. Anladığım kadarıyla emlak satışlarının ikinci el satışlarının emlakçı dediğimiz noktalardan daha iyi yetişmiş, organize olmuş çok daha yüksek sayıda Türkiye'de yayılmasının eksiğini yaşıyoruz. En eski yerli markamız Turyap'tır biliyorsunuz sonra Remax... Hepsini topladığınızda 1000 bile değil. Toplam emlak alım satımı ile uğraşan kişilerin sayısı Türkiye'de 100 bin değildir.  Bu demin söylediğim 1000 gibi bütün markalı ofisler tarafından yerli yabancı hiç önemli değil yabancının bir faydası vardır herhalde artması da bizim sektörümüze de bir fayda getirecektir. Çok teşekkürler toplantılarınız çok güzel.

Müteahhitler yeni proje yapmak için eski projelerini satıyor!
Mustafa Güreler/Huzzak Yapı Satış ve Halkla İlişkiler Koordinatörü

8. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları gerçekleşti!

Öncelikle çok iyi bir şirkette çalışıyoruz. Özellikle kira artışları ile ilgili dediğimiz olayda da şöyle bir şey var. Biz Başakşehir bölgesinde projeler yapıyoruz. Daha düne kadar kiralar normal değerde gidiyordu. Şu an 850 olan kiralar 1200 liraya Fatih bölgesinde 1200 liraya kira artışlarıyla endekslemek bazen yanıltabiliyor. Genelde şunu da söylemek istiyorum ki bizim yaptığımız projelerde müteahhitler neden satıyor.. Yeni projeler yapmak için satıyor. Satmadan yeni projeler oluşmuyor. Satacağız ki biz satış koordinatörüleri de kazansın. Daha önceki Başbakan şu anki Cumhurbaşkanımız özellikle Başakşehir'e çok özen gösteriyor. Şanslı olmamızın sebebi Başakşehir gelişiyor. Bizim satmak için çok ciddi efor sarfetmemize gerek yok. Gelen müşterileri doğru yönlendirip doğru fiyat ve satış yapmak bizim gayemiz. Başaracağımıza inanıyorum. Başakşehir hala gelişiyor devam ediyor devam edecek. İstanbul'da altyapı sorunu tabii ki var, devam edecek. Bunlara göre altyapı oluşmalı bizim değil yerel yatırımların işi...

İstanbul ve Antalya'da otellere talep çok güzel!
Tuncay Şahin/Remax

8. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları gerçekleşti!

Benim uzmanlık alanım oteller... Ayrıca kat karşılığıyla da ilgileniyorum. Otellerde ciddi şeyler var yaz sezonun bitiminde otellerle ilgili talep revaçta oluyor. Antalya ve İstanbul tabii ki.. Şu ana kadar satış yapmadık ama sıcağı sıcağına projeler var. Çok güzel talep...  Otel piyasasına talep güzel. Turizm genel itibariyle yüzde 20 artış sağlıyor. Avrupa'da Paris'ten sonra 2. Sırada. Kat kat artacağına inanıyorum. Taksim’de Sultanahmet’te oda satış fiyatı yaklaşık 100 bin dolar civarı… 150 odalı bir yerin fiyatı 1 milyon dolar. 10 bin dolar harcaması oluyor oda başına. Yeniyim bu sektörde 7 ay oldu. 3-4 ay konut üzerinde çalıştım.

Artık Beylikdüzü'nden ileriye doğru yatırım devam ediyor!
Emre Ünalan/Demir İnşaat Satış Uzmanı

8. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları gerçekleşti!

Beylikdüzü tarafında daha çok yatırımcı kesimde bir ağırlık söz konusu. İnsanlar yerleşmek çok daha açık olduğu için. O tarafa daha çok yatırım yapmak istiyorlar. Yatırımcılar Esenyurt Beylikdüzü Büyükçekmece bu şekilde yönelme var. Hala devam ediyor, hala yabancı yatırımcılar da devam ediyor. Sektör olarak değerlendirdiğimizde ben bölge dışını bilmediğimden değerlendirmek istemedim ama yatırımcı ağırlıklı gittiğimizi söyleyebiliriz. Mesela Hadımköy daha çok oturum için alan kısım, daha yeni. İki taraf arasında çok büyük bir fiyat farkımız yok ama yüzde 15 gibi diyebiliriz. Beylikdüzü tarafı şu an çok uzun süre daha yeni projeleri destekleyemeyecektir. Alan kalmadı. Yerler var ama büyük proje olarak değil birkaç proje daha çıkacağını düşünüyorum. Belki Hadımköy ilerlenebilir, ileriye doğru devam ediyor.

İnsanların hala Esenyurt'la ilgili önyargıları var!
Miray Aydoğdu/Ata Grup

8. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları gerçekleşti!

Uzun süredir Esenyurt bölgesindeyiz. Esenyurt'ta önce sıkıntılar yaşandı. Sıkıntılar halen devam ediyor. Satışlarımız çok az. Eylül ayı hareketli geçti ama Ekim ayı sıkıntılı geçti. İnsanların hala Esenyurt'a önyargıları var imar sıkıntılarından dolayı. Ama bu imar sıkıntılarından dolayı bazı firmaların elenmesi daha prestijli firmaların gelmesi bizi de rahatlattı. Satışlar iyi konseptimiz biraz farklı. 3+1 tamamı. Esenyurt bölgesi yatırımcıya hitap ediyor. 1+1'lerin fiyatlarının uygun olması 1+1'lere daha çok çekiyordu. 3+1 konseptinde olması satış olur mu diye düşündürdü. Ama gerçekten ihtiyaç varmış. Ailelerin birçoğu stüdyo 1+1'lerin oturduğu konsepti çok istemiyor. Tamamının 3+1 olması tamamı 3+1 isteyen aile konsepti olması gerekiyormuş bunu gördük. Daha önceki projelerimizde 1+1, 2+1, 3+1 konseptimiz vardı. Şimdi tamamı 3+1. Tabii ki 1+1’lerin olduğu projeleri satmak daha kolay oluyor ödeme koşulları uygun fiyatları uygun. 3+1'ler elimizde kalıyordu. Tamamını 3+1 yaptığımızdan satışlar hızlı gidiyor. Belki 1+1 konsepti yapsaydık bu kadar hızlı gitmezdi.

İkinci elle alakalı inşaat firmalarını desteklemeyi istiyoruz!
Uğur Eryürek/Remax

8. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları gerçekleşti!

İkinci elde projeleri biz desteklemek durumundayız. Konutta para var, ikinci elde de var. Sürekli para istiyorsanız projelerle elde etmeniz mümkün. Biz ne yapıyoruz projelerde stabil bir hale getirmeye çalışıyor. İnşaat firmaları emlak ofislerine değer düşürüyor ve benzeri sebeplerle biraz dışarıda tutmaya çalışıyor. Şöyle bazı firmalar bu işin ikinci ellerini kendileri yapmaya çalışıyorlar. Bu şekilde çözüm üretmeye çalışıyorlar. Dışarıdan çalışan emlak ofislerini etik olmayan emlak ofislerini kabul ediyoruz. Ama biz ne yapacağız biraz daha birbirimzi destekleyeceğiz.Markalar çok önemli. Profesyonel ekip yetiştirip inşaat firmalarından destekle bir yere getirirsek birbirimizi destekleyerek çok çok iyi noktalara getiririz. Biz bunu birkaç tane İstanbul genelinde büyük projeyle denedik ve başardık. İkinci el emlak operasyonlarını biz inşaat firmalarından destek görmek istiyoruz. Firmaların ılımlı yaklaşmasını ve aynı şekilde bizde... Yöneticilerin de burada olması bizim işimizi kolaylaştırır. Şöyle bir örnek de vereceğim; iyi yönetilen ikinci el operasyonunda metrekare fiyatlarından Finanskent üzerinden örnek vereceğim. 1900 lira metrekare birim fiyatı ile satılan bir dairenin bugünkü şartlarda 4 bin 800 liradan satıldığını görüyoruz. Yüzde 98 doluluk oranı olan bir proje. Hala tapu yok. İkinci elle alakalı profesyonel proje ekibimizle inşaat firmalarını desteklemeyi istiyoruz.

Projeler kampanya geliştirirken ödeme planlarından teslimlere odaklı kampanyalar geliştirmeli!
Emre Azer TK  Emlak  Yayıncılık Satış Pazarlama Müdürü

8. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları gerçekleşti!

10 yıldır bu sektördeyim. 6 aydır da Tebernüş Bey'le beraber çalışıyoruz. Durumla alakalı çok kısa bir tespitim var. Emlakkulisi olarak sektörü çok net gözlemleyebiliyoruz. Dolayısıyla içinde bulunduğumuz durumla ilgili şunu söyleyebilirim. Önümüzdeki bazı belirsizliklerden bahsediyoruz. Ekonomik siyasal dolayısıyla 3 bin 500 liraya kadar metrekare birim fiyatıyla satış yapan konut projelerindeki alıcılar 2 şeyi check ediyorlar. Birincisi öncellikle kendilerini bu noktada check ediyorlar, ödeyip ödeyemeyecekleri noktasında... İkinci durum da firmayı check ediyorlar. Firmalar projelerini tamamlayabilirler mi tamamlanayamazlar mı... Benim tespitim özellikle kampanya geliştirirken ödeme planlarından teslimlere odaklı kampanyalar geliştirmek. Teslimlere kadar insanları cesaretlendirmek bu noktada desteklemek finansal anlamda. Özellikle oturumculara da yatırımcılara da çok daha fazla kampanyalara cevap verecek şekilde bir strateji olabilir diye düşünüyorum. Sadece bu noktada böyle bir tespiti sizlerle paylaşmak istedim. Teşekkür ederim tekrar geldiğiniz için.