29 / 03 / 2024

Bağcılar'ın modern dönüşümü sürüyor!

Bağcılar, son yıllarda gerçekleştirilen projeler, eğitim ve raylı ulaşım yatırımları ve kentsel dönüşüm hamlesiyle bir cazibe merkezine dönüşüyor. Başkan Lokman Çağırıcı, Bağcılar’da yeni dönemde hayata geçireceği projeleri anlattı...

“Bağcılar’ın cefasını çekenler, sefasını da sürecek…” Bu sözler, 2007’den beri başarılı projeleriyle İstanbul’un en kalabalık, en sorunlu, en plansız projesiz büyüyen ilçelerinden biri olan Bağcılar’ı en gelecek vaat eden ilçelerinden biri haline getiren Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı’ya ait. Yeni dönem için AK Parti’den yeniden Belediye Başkan adayı olan Çağırıcı yaptığı ve yapacağı çalışmaları anlatarak, “Allah izin verirse yeni dönemde de birbirinden önemli projeleri yine Bağcılarlı hemşerilerimizle birlikte gerçekleştireceğiz” dedi.

YÜZDE 100 MUTABAKAT

İstanbul’da Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü’nü ilk kez biz kurduk. Bağcılar’da 43 bin 340 parsel bulunuyor. Parsellerin birleşmesi durumunda imar artışı verip otoparklı bina yapımını teşvik ediyoruz.  Göztepe, Kemalpaşa, Demirkapı, Evren, İnönü, Merkez, Sancaktepe ve Çınar mahallelerinin bir kısmı kentsel dönüşüm alanı ilan edildi. Yaklaşık 8 bin binadaki 24 bin bağımsız birim yenilenecek. Herkesin bulunduğu yerde kalmasını amaçlıyoruz. Yani Bağcılar’ın cefasını çeken sefasını da sürecek. Şu an Bağcılar’ın % 85’i kentsel dönüşüm istiyor. Ve biz kentsel dönüşüm uygulamalarımızı % 100 mutabakatla gerçekleştiriyoruz..

DEMİR AĞLAR ÖRÜLÜYOR

2023’te Bağcılar bir tramvay ve 6 metro hattıyla ulaşım meselesini tamamen çözmüş olacak. 2006’da Bağcılar - Zeytinburnu Cadde Tramvayı’nı, 2013’te Olimpiyatköy - Başakşehir - Bağcılar Kirazlı - Otogar Metro Hattı’nı hizmete aldık. Mecidiyeköy - Kağıthane - Alibeyköy - Mahmutbey Metrosu 2017’de hizmete alınacak. Bakırköy İDO - Bağcılar Kirazlı Metro Hattı’nın da 2017’de hizmete alınması hedefleniyor. Ayrıca 2023’e kadar Mahmutbey - Bahçeşehir Metro Hattı; Kirazlı- Halkalı Metro Hattı; Ataköy - Basın Ekspres - İkitelli Metro Hattı’nın hizmete girecek. Şirinevler - Mahmutbey (Tavukçu Deresi) Tramvay Hattı’nı da 2026’da hizmete almayı hedefliyoruz.

HÜNER HALKI MUTLU ETMEKTE

Fatih Sultan Mehmet Han’ın “Hüner bir şehri yaşanılır kılmaktır, o da yetmez, orada yaşayanları mutlu kılmaktır” sözünü bir düstur kabul ediyoruz. Kadın ve engellilere pozitif ayrımcılık yapıyoruz. Engelliler Sarayı’ndaki kurslarla yüzlerce engelli kardeşimize meslek öğretiyoruz, iş sahibi yapıyoruz. 650 kekeme kardeşimizin verdiğimiz eğitim sonrası artık bu engeli kalmadı. Kadın ve Aile Kültür Sanat Merkezi’nde 62 branşta meslek kursları düzenliyoruz. Bağcılar’da 1992’de 16 devlet okulu vardı. Şimdi 116 okulumuz var. Kemerburgaz Üniversitesi’nden sonra Medipol Üniversitesi Hastanesi açıldı. Üçüncü üniversitenin yüksek okul projesi devam ediyor.

GENÇLİĞE YATIRIM GELECEĞE YATIRIM

- İstanbul Kalkınma Ajansı’nın desteklediği projeyle ilçede 68 noktada Wi-Fi ile güvenli ücretsiz internet hizmeti sunuyoruz.

- Gençlerin yaz- kış ücretsiz yararlanması için 10 tane kapalı yüzme havuzu inşa ediyoruz.

- Bağcılar Meydanı yanında 8D Sinema Salonu ve Planetaryum inşaatı tamamlandı. Planetaryum’da öğrencilerimiz evrenin gizemini keşfedecek.

- Bilim Müzesi projemiz var.

- Açılır kapanır tavanlı muhteşem bir amfitiyatro projemiz var.

- Yıldıztepe Mahallesi’nde Büyükşehir Belediyemizce inşa edilen Gençlik Merkezi yakında açılıyor.

- İzci kamplarımıza, Yaz Kampı ve Spor okullarımıza binlerce öğrenci katılıyor.

YÜZLERCE PROJE SIRADA

Yeni dönemde Bilgi Evi, Kültür Merkezi, Spor Kompleksi, Katlı Otopark, Kapalı Pazar gibi yüzlerce proje uygulanacak. Mahmutbey Trafik Eğitim Parkı bu alanda örnek olacak. Vatandaşın  faydalanacağı tesisleri kurduktan sonra, Kaymakamlık ve Belediye binasının yapımına başlama kararı almıştık. Şimdi zamanı geldi. Yavuz Selim Mahallesi’ndeki Kaymakamlık binasını Osmanlı ve Selçuklu mimari tarzında inşa edeceğiz. Yeni belediye binasını da Güneşli’de mevcut binamızın bulunduğu yeri genişleterek inşa edeceğiz.

İSTANBUL'UN EN BÜYÜK MEYDANI

Şu anda 35 bin m2 olan Bağcılar Meydanı’nı yeniden projelendireceğiz. Büyükşehir Belediyemiz meydanın altına 1250 araçlık otopark inşa edecek. Meydanın çevresindeki hepsi 8 kattan oluşacak binaların siluetini de Belediye olarak biz projelendireceğiz. Ve Bağcılar Meydanı tamamlandığında 55.000 metrekareyle İstanbul’un en büyük meydanı olacak. Yeşil Bağcılar hedefi doğrultusunda 200 dönümlük park ve yine 200 dönümlük Botanik Parkı projemiz var.

YENİ BAHÇELER GELİYOR

Üzüm bağı, kiraz, kayısı ve kestane bahçelerinden sonra fındık bahçemizi de hazırladık. Halk bu bahçelerde nostaljiyi yaşayıp komşuluk ilişkilerini geliştiriyor. Şimdi de Bitlisli hemşerilerimizin talebi üzerine Ceviz Bahçesi projesi başlattık. Hiç kütüphanesi olmayan ilçede bugün 30 kütüphane var. Hedefimiz her mahalleye bilgi evi kazandırmak. Yetenekli çocuklarımız için Enderun Yetenekli Çocuklar Merkezi’ni hizmete açtık. Halk Sarayı, Bağcılar Kültür Merkezi, Mehmet Akif Ersoy Kültür Sanat Merkezi ve Müzesi’ni inşa ettik.

BİZE HER YER BELEDİYE

Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS),  Sanal Operatör uygulaması ve İnteraktif Meclis uygulamalarıyla 'Akıllı Belediyecilik' uygulamalarını en etkin kullanan belediyelerden biriyiz. EBYS sistemi, evrakı ortadan kaldıran, hızlı ve şeffaf bir uygulama. Ben, belediye hizmetlerini cep telefonumdan takip edebiliyorum. İmzalanacak evrak varsa, nerede olursam olayım elektronik imzayla imzalayabiliyorum. Yani bize her yer belediye…

KONGRE VE TİCARET ŞEHRİ

TEM ve havaalanı aksı üzerindeki ilçemizde, kentsel dönüşümle otopark, metro ağlarının devreye girmesiyle ulaşım sorunu çözülecek.

İSTOÇ, MASSİT, OTOCENTER, AUTOMALL ile Bağcılar önemli bir yerde bulunuyor. İlçemizin 2023 Vizyon Hedefi, “Kongre ve Ticaret Şehri Bağcılar.” O yüzden yeni sloganımızı “Gelecek Bağcılar” olarak belirledik. Mahmutbey Köprüsü ile Basın Ekspres Yolu arasında kalan bölümde, Merkezi İş Alanı (MİA) bölgesi haline getirdik. Burada beş yıldızlı üç otel hizmete açıldı, 13 otel de yolda. Kongre Merkezi projesi üzerinde çalışıyoruz. MİA bölgemizi kongre vadisine dönüştüreceğiz.