25 / 04 / 2024

Kayseri'de 136 bin kişi imar barışından yararlandı!

Türkiye Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan yaptığı açıklamada "Kayseri'de 17 bin 790 konutluk projeyi hayata geçirdik. İmar barışıyla 136 bin Kayserili vatandaşımızın sıkıntısını çözdük" dedi.

Türkiye Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, partisince Kayseri Cumhuriyet Meydanı'nda gerçekleştirilen mitingde vatandaşlara hitap etti.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, tüm coğrafi bölgelerde daha çok çalışacaklarını dile getiren Erdoğan, Kayseri'ye yapılan yatırımlar hakkında bilgi verdi.

Kentte sağlık alanında 32 ayrı tesisin yapım ve ihale sürecinde olduğunu söyleyen Erdoğan, "Kayseri'de 17 bin 790 konutluk projeyi hayata geçirdik. İmar barışıyla 136 bin Kayserili vatandaşımızın sıkıntısını çözdük. Gıyasiye Medresesi, Melikgazi Hunat Hatun Medresesi ve Kümbeti'nin de aralarında bulunduğu 122 ata yadigarı eseri restore ettik. Vezirhan ve Reşadiye camilerinin restorasyonu devam ediyor." şeklinde konuştu.

Kayseri de 136 bin kişi imar barışından yararlandı!

- Kayseri'ye yeni terminal binası

Cumhurbaşkanı Erdoğan, iktidara geldiklerinde ulaşımda 83 kilometrede devraldıkları bölünmüş yol uzunluğuna 532 kilometre daha ilave ettiklerini söyledi.

Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hattına bağlantılı olarak Yerköy-Kayseri arasında da bir yüksek hızlı tren hattının proje çalışmasına başlandığını belirten Erdoğan, sözlerine şu şekilde devam etti.

"Kayseri için çok önemli olan bir diğer hızlı tren projemiz ise Antalya-Konya-Aksaray-Nevşehir-Kayseri hızlı tren projesidir. Hem yolcu hem de yük taşımacılığı yapılacak hattın sondaj çalışmaları bu yıl içerisinde tamamlanacak. Kayseri-Niğde-Mersin-Osmaniye demiryolu hattını ve Ankara-Kırıkkale-Sivas demiryolu hattını da elektrikli hale getirerek modernize ediyoruz. İki hattın modernizasyonunu da bu yıl bitiriyoruz. Kayseri-Boğazköprü Lojistik Merkez projemizin birinci etabı tamamlandı, ikinci etap yapımı için de ihale hazırlık çalışmaları devam ediyor. Anafartalar-Palas Raylı Sistem Hattı'nın birinci etabı olan Anafartalar Yüksek Hızlı Tren Garı bölümünün projeleri bitti, yakında inşasına başlıyoruz."

Erdoğan, Kayseri Havaalanı'nın yolcu trafiğinin 16 yıl önce 324 bin iken geçen yıl 2 milyon 189 bine ulaştığını söyleyerek, "Kayseri Havalimanımızın mevcut terminal binası artık bu yoğunluğu kaldıramıyordu hemen kolları sıvadık ve Kayseri Havalimanımıza yeni bir terminal binası yapmak için çalışmalara başladık. Kayseri'ye 8 baraj ve 4 gölet inşa ettik,. 3 de baraj inşa ediyoruz." şeklinde konuştu.

İmar barışı fırsatçıları için teknolojik takip!

İmar barışına e-devlet üzerinden nasıl başvurulur?