29 / 03 / 2024

Bursa Emek-Şehir Hastanesi Metro Hattı'nda hedef 2023!

AK Parti Bursa İl Başkanı Davut Gürkan, Bursa'da inşa edilen Emek-Şehir Hastanesi Metro Hattı'nın yapımının 2023'te tamamlanması hedefleniyor.

AK Parti Bursa İl Başkanı Davut Gürkan,Sönmez Medya'yı ziyarette bulundu. Bursa Hakimiyet'te yer alan habere göre; Sönmez Medya Genel Müdürü Burak Özgün, Yazı İşleri Müdürü Kemal Göz, köşe yazarları Namık Göz, İlhami Yıldız ve çalışanlarla bir araya gelen Gürkan, önemli açıklamalar gerçekleştirdi. Bursa gündeminde uzun zamandır tartışılan yüksek hızlı tren çalışmaları ile ilgili bilgi aktaran Gürkan, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ile temaslarda bulunduklarını hatırlatarak, şunları söyledi:

"Bursa Yüksek Hızlı Tren projesi ciddi bir bütçeye dayandığı için maliyetlerin çok fazla artması ve yüklenici firmanın üzerine çok fazla yük binmesi nedeniyle süre uzadı ve bizim vermiş olduğumuz termini geçti. AK Parti hükümeti verdiği tüm sözleri zamanında yerine getirdiği için kamuoyunda bu konuda bir rahatsızlık oluştu, açıkçası biz de rahatsızız. Ancak buradaki finansın yap-işlet-devret modelinde olmaması sebebiyle finansörlerin maddi olarak talebi karşılayamaması böyle bir netice doğurdu"

ALTYAPI ÇALIŞMALARI TAMAMLANDI

Yüksek hızlı tren projesine genel olarak incelendiğinde çalışmaların sürdüğünü altyapı ile ilgili olarak sinyalizasyon ve tünel çalışmalarının bitirdiğini söyleyen Gürkan, "Büyük ihtimalle bir ay içerisinde yani yılbaşı gelmeden önce finansörün üstyapı ile ilgili işleme geçmesini bekliyoruz. Seçim dönemi gelmeden evvel burasını tamamen yolcu taşımacılığı noktasına getirmezsek bile sistemin artık bitmiş olmasını planlıyoruz. Çünkü deneme ve test süreçleri uzun bir süreç oluyor. Amacımız süreci doğru yürütmek ve projenin gerçekleşmesi. Biz 2023 seçimlerinden önce vatandaşımızı seyahat ettiremezsek bile, teknik altyapıyı bitirebilmeyi kendi adımıza bir proje hedefi olarak görüyoruz" dedi.

Emek-Şehir Hastanesi metro hattındaki son durum hakkında değerlendirme yapan Gürkan, kamuoyunda muhalefet tarafından yanlış algı oluşturulmaya çalışıldığını söyledi. İhalenin durdurma kararına rağmen çalışmaların sürdüğü iddialarına yönelik Gürkan, "Kamu ihalelerinde ihaleyi durdurma kararı verilir ancak müteahhit firmanın yarım kalan işlerini tamamlaması adına yargı 1 aylık teslim müeyyidesi koyar. Muhalefetin bunu kamuoyuna yanlış aktarması hizmet gelmesin, hizmet aksasın adına yapılmaktadır" şeklinde konuştu.

Bursa Emek-Şehir Hastanesi Metro Hattı nda hedef 2023!

İhale ücreti ile ilgili tartışmalara da cevap veren Gürkan, "Bir işi durdurduğunuzda kamuda güncel değerleme sistemi vardır. 2019'da bitirilen ihale, 2020 yılı sonuna geldiğinizde fiyat değişikliğine uğrar. Yani ihale iptal olduğunda bir sonraki ihale sürecinde yeniden fiyat değerlemesi olur. Kamuoyunu bu konuda yanlış bilgilendirmemek, etik ve vicdani davranmak lazım. Bursa'ya bir hizmet gelmeye çalışıyor, bir yanlışımız varsa söylersiniz. Bir kısım mihraklar hizmeti kötülemek için çaba sarf ediyor. Biz tüm değerlendirmeleri fizibiliteleri yaparak bu işe girdik" şeklinde konuştu.

"HAVAALANINA SAHİP ÇIKIYORUZ"

Yenişehir Havalimanı ile ilgili de açıklama yapan Gürkan, yine muhalefete sert eleştirileri yaparak "Bizim dönemimizde yapılmayan bir havaalanının ayakta durması için çabalıyoruz, sahip çıkmaya çalışıyoruz. Destinasyonu kuvvetlendirmeye çalışıyoruz. Sadece havaalanında uçağı kaldırıp indirmekle olmuyor. O havaalanında ısıtmasından temizliğine, yer hizmetlerinden çalışanına kadar bir zarar söz konusu. Sonuçta tüm bu hizmetler devletten destekle yapılıyor çünkü başka türlü yapma imkanımız yok. Ben eleştiri yapanların kaç kez havaalanını kullandıklarını ve oradan uçtuklarını öğrenmek istiyorum. Beraber hareket ettikleri uçak firmalarına teklif etsinler bakalım Bursa'ya kaç uçuş koyacaklar. Biz elimizden geleni yapıyoruz" dedi. Gürkan Yenişehir Havaalanı'nda yeterli uçuş destinasyonunun sağlanabilmesi için yurtdışı uçuşları ile desteklenmesi ve yerelde daha çok sahip çıkılması gerektiğini de belirtti.

Bursa Emek-Şehir Hastanesi Metro Hattı inşaatında son durum ne?