28 / 03 / 2024

İnegöllü mobilyacılar proje bazlı çalışmaya başladı!

Otel, hastane, tatil köyü ve konut projelerine anahtar teslim mobilya dekorasyonuna ağırlık vermeye başlayan İnegöllü mobilyacılar, yüksek volümlü üretimlerden çok proje işleriyle katma değer sağlamayı hedefliyor. İnegöllü mobilya üreticileri yurt içindeki projelerin yanı sıra yurt dışında da aldıkları projelerle dikkat çekiyor.

Modern yaşamın ihtiyaçları değişirken tüketici alışkanlıkları da bu değişimden etkileniyor. Bu değişim mobilya sektörünü de etkiliyor. Özellikle metropollerde yaşayanlar gerek zaman kısıtlılığı, gerekse tarza uygun doğru tasarıma sahip olabilme isteğiyle mobilya üreticilerine proje bazlı dekorasyonlar yaptırmaya başladı. Pek çok mobilya üreticisi firmanın bünyesinde iç mimarlar istihdam ediliyor. Yüksek volümlü üretimlerin yerini artık kişiye özgü tasarımlar almaya başladı. Contract sektöründe büyük oteller, restoranlar, hastaneler, tatil köyleri proje bazlı anahtar teslim mobilya tercihlerinde bulunurken, lüks konut projelerinden de talepler geliyor. Bu değişim en fazla mobilya kenti olan İnegöl'de hissediliyor. Ada Koltuk, Leta, Ndesign gibi büyük markalar artık satış pazarlama ağlarına contract sektörünü de eklemiş durumda. Mobilyacılar sadece yurt içi değil, yurt dışında da projeler alarak otellerin, tatil köylerinin A'dan Z'ye tüm mobilya dekorasyonunu anahtar teslim yapmaya başladı. Mobilya üreticileri, büyük kapasitelerle yüksek volümlerde üretim yapmaktansa bu alanın çok daha katma değerli olduğu görüşünde birleşiyor. Hatta bu konuda harekete geçen İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği de contract alanında bir komisyon kurarak çalışmalara başladı.

"Dünyanın en büyük projelerini Türk mobilyasıyla donatacağız"

İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, dünyada mobilya ticaretinin trendinin artık bu yönde geliştiğine dikkat çekerek, Türk mobilyacılarının esnek üretim modeliyle dünya mobilya üretimine yeni bir soluk getirdiğine dikkat çekti. Güleç, "Mobilyacılar olarak dünyanın en büyük projelerini, en büyük otellerini, havaalanlarını, rezidanslarım Türk mobilyasıyla donatma hedefimiz var. Müteahhitlerimizin yurt dışındaki başarılarını Türk mobilyacıları tamamlasın istiyoruz. Müteahhitlerimiz büyük projeler alsın, mobilyalarını biz verelim istiyoruz. Bu alanda da girişimlerimiz olacak" dedi. Aynı zamanda İnegöl'de üretim yapan Ndesign firmasının da Yönetim Kurulu Başkanı olan Ahmet Güleç, kendi firmalarında da bu alanda büyümek için harekete geçtiklerini aktardı.

Üretimin yüzde 60'ı proje bazlı

Önümüzdeki 5 yılda sandalye, masa ve koltuk grubunda dünya çapında bilinirliği artmış bir proje firması olmayı hedeflediklerini ve son 3 yılda proje bazlı, tasarım odaklı katma değerli üretime yöneldiklerini belirten Leta Sandalye Yönetim Kurulu Başkam Levent Özcan şu bilgileri verdi:

"Eskiden seri üretim yaparken artık üretimi 20 bin adet/aya düşürerek katma değeri daha yüksek ürünler üretmeye başladık. Restoran, cafe ve otel proje işlerine ağırlık verdik. Şu anda üretimin yüzde 60'ı proje bazlı üretim. Projeler kapsamında sandalyenin yanı sıra masa ve koltuk üretimi de yapıyoruz. Bize doğrudan gelen projelerin yanı sıra iç mimarlarımız projede uygulanacak olan ürünleri müşterilerimizle birlikte de tespit edebiliyor."

Erbil'de otel projesi tamamladı

Ada Koltuk Genel Müdürü Halil Malkaç da otel, hastane dekorasyonu gibi projelerin yanı sıra konutlara da anahtar teslim projeler yaptıklarını söyledi. Malkaç, "Antalya'da pilot uygulama olarak başladık. Son olarak Mersin'de de bir otel projesi aldık. Daha önce Erbil'de bir otel projesi ve ev tamamladık. Ağırlıklı olarak otellere, hastanelere mobilya üretimi yapıyoruz. Ayrıca yeni konut projelerinde de yer alıyoruz. Proje işleri daha düşük hacimli ama daha karlı işler. İmalatımızı ve mağazalarımızı bu alana odaklamayı planlıyoruz" dedi.