28 / 03 / 2024

Aladağ Belediyesi'nden ekolojik panorama projesi!

Uçsuz bucaksız ormanları, şelaleleri, yalçın kayalıkları, bozulmamış doğasıyla Torosların eteğinde saklı bir cennet olan Aladağ ekolojik panorama projesiyle gündemde.

Adana turizmine can suyu olacak projeyi Aladağ Belediye Başkanı Mustafa Akgedik’le konuşan Habertürk'ten Esra Boğazlıyan, Başkanla sarp kayalıkların üstüne adrenalin dolu bir yolculuk yaptı, pos çamı ormanlarında 10 bin adım attı. İşte  Esra Boğazlıyan'ın yazısı...

Başkanlarla 10 Bin Adım’ın en adrenalin dolu, en özgün röportajı Aladağ Belediye Başkanı Mustafa Akgedik’le oldu desem hiç de abartılı bir ifade kullanmış sayılmam. Zira 1.500 rakımlı kayalıklara, off road pilotlarına taş çıkaran başkanın kullandığı ciple zorlu bir parkurdan çıkıp uçurumun üstüne kurulmuş ahşap bir çardakta oturmak macera değil de nedir!

Aslında Adana’dan Aladağ’a giderken hiç de böyle heyecanlı bir seyahat yapacağımı düşünmemiştim. Torosların eteğinde, Adana’nın yaylası olan şirin bir ilçeyle karşılaşacağımı sanmıştım. 100 km’lik yolculuğun ardından Aladağ’a ulaştığımda gördüğüm manzara ise, tahminimin çok çok ötesindeydi. Bir tarafta Toroslar, diğer tarafta pos çamı ormanları, şelalelerin yanından kıvrıla kıvrıla geçilen dağ yolu, insanı masalsı bir atmosferin içindeymiş gibi hissettiriyordu. Meğer bu gördüklerim daha hiçmiş! Meğer Aladağ’ın zirvesinde, o sarp kayalıkların üstünde yaşayacağım hissin tarifi yokmuş!

Adana’dan Aladağ’a işte böyle hangi tarafa bakacağımı şaşırdığım bir tabiat harikasının içinden geçerek geldim. Aladağ merkeze ulaştığımda beni ve Haberturk.com ekibini orman yolunda Aladağ Belediye Başkanı Mustafa Akgedik karşıladı. Başkanın makam arabası off road cipiydi. Başkan Akgedik, yolun bundan sonraki kısmına kendi aracıyla devam edeceğimizi söyledi ve başkanın aracına geçtik. Birkaç dakika içinde de neden bir arazi aracına bindiğimizi anladık! El değmemiş çam ormanlarının arasından tırmanışa geçmiştik. Ama ne tırmanış! Cipi kullanan Başkan Akgedik, 15-20 dakikalık bir yolculuktan sonra Aladağ’ın zirvesine çıkacağımızı söyledi. Bol sarsıntılı ama bir o kadar da eğlenceli yolculuğun ardından yolun sonuna gelmiştik. Başkan Akgedik kayalıkların ucunda aracı durdurdu, indiğimde gördüğüm manzara inanılmazdı. Karşısı Toroslar, aşağısı 1500 metre… Ve kayalıkların ucunda, tam uçurumun kenarında ahşap ayaklı bir çardak… İçerisi rüya gibi. Tek göz oda... Manzaraya karşı boydan boya cam… Yerdeki minderlere oturduk. Bildiğiniz bulutların üstü, film karesi…

Ben ve Haberturk.com ekibi manzaranın sarhoşluğunu yaşarken Aladağ Belediye Başkanı Mustafa Akgedik, işte tam da bu noktaya yapmayı düşündüğü Ekolojik Panorama Projesi’ni anlattı: “Aladağ, Adana’nın en uzak ilçelerinden biri, merkeze 100 km. mesafede. 3000 rakıma kadar çıkıyor. Coğrafyası farklı, iklim çeşitliliği açısından şanslı görüyorum. Adana’ya kar yağmıyor ama burası kayak merkezi bile yapılabilecek bir iklime sahip. Yüzde 76’sı orman olan bir ilçe. Dünyanın en nitelikli ormanlarından biri olan pos ormanı, pos çamıyla kaplı ilçemiz. Aladağ’ın bozulmamış bir doğası ve kültürü var. Yörük Türkmen kültürü hakim. Roma döneminden tarihi eserlerimiz var. 7 kale var. Tüm bu özellikleri birleştirelim istiyoruz."

Akgedik şöyle devam etti: "Dünyada turizmin rotası doğaya döndü. Biz de Adana’nın en avantajlı ilçesiyiz. Tabiat turizminden daha fazla pay almak istiyoruz. Ekolojik turizm projemiz de taleple ortaya çıktı. Buraya doğa yürüyüşçüleri geliyor. Fakat onların kalacak yeri yok. Birkaç küçük otelimiz var ama konforlu mekanlar talep ediliyor. Bu talep üzerine, bir proje geliştirdik. Ekolojik Panorama Projesi… Şelalesiyle, doğa yürüyüşüyle, kayak merkeziyle tam bir kompleks. 1500 rakımlı bir noktada. Müthiş manzaraya hakim sarp kayalıkların üstünde bungalov evlerin,  havuzların, spor alanlarının olduğu bir kompleks. Hiç doğayı bozmadan, tek bir ağaç kesmeden... Ormanın içine yürüyüş yolları, kızaklar, hamaklar yapacağız. Bu projeyi nitelikli bir tatil geçirmek isteyenler için hazırladık. Turizm bakanımızla görüşeceğiz, buraya gelip incelemelerde bulunacak. Olur verildiğinde kısa sürede hayata geçirmek istiyoruz. Kimsenin bilmediği bir Aladağ’dan çıkıp herkesin bildiği bir turizm kentine dönüşmek arzusundayız. Gerekli izinler çıktıktan sonra 1 yılda tamamlanabilecek.”

Aladağ Belediyesi nden ekolojik panorama projesi!

Başkan Akgedik’le sohbetimiz çardağın ardından pos çamı ormanlarında devam etti. Başkan, bu proje için doğaya zarar verilmeyeceğinin altını çizdi ve Ekolojik Panorama Kompleksi’nin  Adana  turizmini sırtlayacağını söyledi: “Maalesef iki yıl önce çok büyük bir trajedi, yurt yangını yaşadık. Buraya sahip çıkmamız, kültürü, doğayı korumamız lazım. İnsanı burada tutmamız lazım. 16 bin nüfus var, her geçen yıl nüfus düşüyor. Adana’da yüzde 94’ü şehir merkezinde yaşıyor. O köylerde yaşamı canlı tutmazsak, gençler için istihdam alanları oluşturmazsak olmaz. İşte bu projeyle hem Aladağ’ı, hem Adana’yı kalkındırmak istiyoruz. . Böyle bir güzellik yok. Çukurova’nın bereketi buradan geliyor. Toroslar’a yağan kar, Çukurova’ya berekettir. Burada yeşil var, kayalık var, dağ var, şelale var, Aladağ’da istediğiniz her şey var, huzur da var. Sadece yerli turiste hitap etmeyecek. Katar’dan Adana’ya direkt uçuşlar var. Dolayısıyla burası Arap turistler için de cazibe merkezi olacak."

Akgedik konuşmasını şöyle sürdürdü: "Ormana zarar vermeden, kayalıkların üstüne kurulacak bir proje. Yaşayarak korumak önemli. Ormanın güzelliğinden, oksijeninden faydalanalım istiyoruz. Birkaç yıl önce Küp Şelalesi keşfedildi, şimdi Türkiye’nin her yerinden geliyorlar. Üçüncü yılda 100 bini buldu ziyaretçi sayısı. Bölgenin kalkınmasına çok ciddi etkisi olacak. O köylüye geçim kaynağı oldu. Adana’nın en küçük belediyelerinden biriyiz. Bu işe turizm bakanlığı el atarsa, milli parklar el atarsa Adana için çok nitelikli bir turizm sahası olur. Turizmden hiç geliri yok Adana’nın. Madem öyle tabilattan kazanalım. Ormanı, akarsuyu, gölleri, şalelesi, kayalıkları her şeyi var. Yeter ki insanların hizmetine sunalım. Şimdi bir eko turizm yürüyüş rotası yapıyoruz. Yönlendirme levhalarının olduğu, ağaçların özelliklerinin anlatıldığı tabelaların olduğu, dinlenme alanlarının, çeşmelerin olduğu bir rota yapıyoruz.  Doğa ve sanat festilvali yaptık. Aladağ’la ilgili farkındalık oluşturmak amacımız. Fotoğraf yarışması düzenledik. Kısa film yarışmamız var. Ekstrem spor yarışları da bu festival çerçevesinde yaptık.  Aladağ’ın turizmde önünün açılması lazım. Turizm pastasından payımızı almamız lazım.”